Flipz weer eens overbodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813003

Ik zag mijn broek afzakken. Flipz geeft alleen maar aan dat AMD veel beroerdere tijden heeft gekend en als voormalig PMG-mod denk ikzelf ook aan de K6-2 en K6-3 die geweldige flopte, mede dankzij superbrakke VIA-support.

En dan scoort hij gelijk een overbodig en een overgewaardeerd? hier klopt geen reet van, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Klopt idd niks van: +1: inzichtvol.

De beoordeling zal, imo te maken hebben met het leggen van een connectie tussen AMD, Intel en een monopolistische Operating System.

[ Voor 66% gewijzigd door Longbeard op 17-07-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het was zelfs erger. "Overgewaardeerd, 0: Overbodig, -1: Overbodig" Dat waren de eerste 3 moderaties(!)

Ik snap het niet, dat waren 3 mensen die deze reactie een duw naar beneden hebben gegeven terwijl dat zwaar onterecht was. Flipz heeft een mooi antwoord gegeven met daarin zijn visie en daar is niets overbodigs aan. Ik kan er helaas niet veel mee omdat ik geen punten heb.

Irritant is dat, je mod eventjes niet en je hebt meteen geen punten meer.

Edit:
Longbeard schreef op 17 July 2003 @ 17:59:
Klopt idd niks van: +1: inzichtvol.

De beoordeling zal, imo te maken hebben met het leggen van een connectie tussen AMD, Intel en een monopolistische Operating System.
Ho, verwar de markt der OS'en niet met die van de processors, let op:
De processormarkt is korte tijd een nagenoeg monopolistische geweest, maar ik denk niet dat die situatie terugkomt. Concurrentie terugkrijgen op de markt van de besturingssytemen heeft dan heel wat meer voeten in de aarde.
Hij heeft het hier wel degelijk over de processormarkt en dat zinnetje over die van de OS'en speelt maar een kleine rol. Niet genoeg omdaar een zware moderatie aan te knopen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door bazs2000 op 17-07-2003 18:07 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

bazs2000 schreef op 17 July 2003 @ 18:05:

[...]
Ho, verwar de markt der OS'en niet met die van de processors, let op:
[...]
Hij heeft het hier wel degelijk over de processormarkt en dat zinnetje over die van de OS'en speelt maar een kleine rol. Niet genoeg omdaar een zware moderatie aan te knopen. :)
Daar heb je gelijk in. :) Enkel lijdt het gebruik van de combinatie van woorden als: monopoly, besturings systeem (OS), helaas tot een dergelijke modderatie gedrag bij sommige tweakers. En daarbij doel ik op deze zin:
[..] Daar blijkt het nodig dat een gehele industrie, vele gebruikers en hobbisten, de opensource community en vele bedrijven, en verschillende overheden gezamenlijk ten strijde trekken om een monopolist aan te kunnen pakken in een poging van, door, en voor de vrije markt. :)
Hij heeft het hier wel degelijk over de processormarkt en dat zinnetje over die van de OS'en speelt maar een kleine rol. Niet genoeg omdaar een zware moderatie aan te knopen.
:)
Volkomen mee eens. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Longbeard op 17-07-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Misschien ffies kijken aan de andere reakties in de thread .. nu is de laatste mod van bijna iedereen '-1: Overbodig', ik denk dat er iemand gewoon weer eens flink loopt te zieken. (Heb hierover al een andere thread geopend.)

[ Voor 40% gewijzigd door Atmosphere op 18-07-2003 08:38 . Reden: eerst beetje offtopic ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Er zit zelfs een troll tussen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

bazs2000 schreef op 18 juli 2003 @ 09:17:
Er zit zelfs een troll tussen. :{
Ja, die is een beetje vaag :+. De hele LM-actie van Longbeard heeft een vreemd verloop eigenlijk:

(Longbeard) - Gemodereerd (Score: 0.00)
(Longbeard) - Interessant (Score: 0.32)
(Longbeard) - Troll (Score: -0.29)
(Longbeard) - Interessant (Score: 0.27)
(Longbeard) - Overgewaardeerd (Score: -0.25)

Netto resultaat: +0.05

Scollwiel uitgeschoten ofzo? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-07-2003 09:39 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Oops, ik maakte volgens mij een fout mbt de troll reactie |:( ( yep, scrollwheel :( moet ik wel mee op passen ) en wilde die zo weer rechttrekken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Longbeard schreef op 18 July 2003 @ 09:45:
Oops, ik maakte volgens mij een fout mbt de troll reactie |:( ( yep, scrollwheel :( moet ik wel mee op passen ) en wilde die zo weer rechttrekken. :|
Je moet gewoon controleren welke score's je hebt toebedeeld voordat je op de knop drukt B)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

whehehe. :+

Dat heb ik ook een paar keer gehad toen ik nog de rechten had (zeker in het begin). Zit je lekker fanatiek te modden en ineens zie je dat er niets gebeurt wanneer je wilt scrollen, je doet *klik* en je kan weer scrollen maar op dat moment is er een moderatie een beetje scheef gegaan. :P

Ach, dat kan dus iedereen gebeuren, ik dacht dat er iemand een gemeende troll had uitgedeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey kijk! Goede zaak. Er zijn een aantal oplettende moderators hier. :)

Ik vind het modereren tamelijk goed gaan de laatste tijd. Waarschijnlijk met dank aan een aantal fanatieke goede modders.

Er zullen altijd wel bepaalde mensen zijn die een andermans mening niet accepteren denk ik. M'n reacties kelderen soms aardig, maar komen er vrijwel altijd redeleijk uit qua score.

Deze reactie wil ik graag nog op +1 of +2 zien
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813568

Inhoudelijk is de post erg kort, maar het raakt wel de kern van een onderwerp. Ik vind het dus niet overbodig, of offtopic, het hoort gewoon op +1 interessant vind ik. (eigenlijk +2 inzichtvol als je T.net maatstaven hanteert, maar ik vind z'n post daarvoor te kort)

Iemand die even een zetje omhoog geeft? Ik heb gereageerd dus kan niet.

edit; ik zie dat twee mensen het al met me eens waren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 16:19:
Ik vind het modereren tamelijk goed gaan de laatste tijd. Waarschijnlijk met dank aan een aantal fanatieke goede modders.
Misschien, maar ik denk dat het aan het feit ligt dat je postings beter* zijn als daarvoor.

*Voordat je me aan gaat vallen op het feit dat je vindt dat de postings daarvoor ook al goed waren, de laatste tijd zijn de postings ook goed te begrijpen door mensen met een iets minder hoog IQ ;) en je bent (voorlopig?) afgestapt van het continue MS aan halen in topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 18 July 2003 @ 16:25:
[...]
en je bent (voorlopig?) afgestapt van het continue MS aan halen in topics.
En wat lezen we hier: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813620
Al die propaganda, al dat machtmisbruik hebben ervoor gezorgd dat ik al jaren totaal geen respect meer heb voor Microsoft. Helemaal niets.
>:) ;)

Wel een goede post hoor Flipz :) Vond het alleen grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dat is functioneel, ik bedoel het aanhalen van MS en de monopoly (over iets anders kan Flipz het niet hebben ;)) in draden waar het helemaal niet nodig is.

[ Voor 29% gewijzigd door Beaves op 18-07-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder is verzocht:

Deze wil ik graag nog op 1 of 2 zien. Niet omdat de post zelf zo super inzichtvol is, maar omdat de topic te interessant is om onder het maaiveld te schoffelen.

Vroeger bij het oude modsysteem hadden we daar wat voor, maar dat is er nu eenmaal niet meer. In zo'n geval geld wmb het voordeel van twijfel.

/edit
LOL
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813620
M'n eigen post is zoals ik het best graag mag zien. Boven de '3' eindscore met een aantal flame en trollbeoordelingen. Da's nog leuker dan op '4' staan en twijfelende of je post wel echt interessant is. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 23:50:
Zoals al eerder is verzocht:

Deze wil ik graag nog op 1 of 2 zien. Niet omdat de post zelf zo super inzichtvol is, maar omdat de topic te interessant is om onder het maaiveld te schoffelen.
[...]
/edit
LOL
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813620
M'n eigen post is zoals ik het best graag mag zien. Boven de '3' eindscore met een aantal flame en trollbeoordelingen. Da's nog leuker dan op '4' staan en twijfelende of je post wel echt interessant is. :)
Een bonte verzameling van moderaties is uiteindelijk toch een blijk van waardering. :) Jij gaat een goed weekend tegemoet. :P

[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 19-07-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 19 July 2003 @ 01:38:
Een bonte verzameling van moderaties is uiteindelijk toch een blijk van waardering. :) Jij gaat een goed weekend tegemoet. :P
Beoordelingen: , +2, -1: Flamebait, +1: Inzichtvol, +1: Informatief, 0: Informatief, 0: Inzichtvol, -0,67: Flamebait, 0,57: Informatief, 0: Inzichtvol, -0,44: Troll, -0,40: Overgewaardeerd, 0,36: Informatief, 0,33: Interessant, 0,31: Informatief, -0,29: Overbodig, 0,27: Interessant, 0,25: Interessant, 0,24: Interessant, -0,22: Overgewaardeerd, 0: Flamebait, -0,20: Flamebait, 0,19: Informatief, -0,18: Overgewaardeerd, 0,17: Interessant, 0,17: Interessant, 0,16: Informatief, -0,15: Troll, -0,15: Overgewaardeerd, 0,14: Interessant, 0,14: Inzichtvol, -0,13: Troll, 0,11: Inzichtvol, -0,10: Overgewaardeerd, 0: Troll, 0,09: Inzichtvol, Som: 3.57 / 35x
De start van de reeks is ook leuk. Na plaatsing van de reactie hing er binnen no-time een flamebait aan. Even later stond de post op +2 flamebait. Nog later +2 informatief, toen +3 inzichtvol en nu +4 interessant na 35 beoordelingen waaronder 4 trolls, 4 flamebaits en een overbodig.

Er zou een tabelletje met aantallen inzichtvol, en een grafiekje van het chronologisch verloop bij moeten zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=813248

Heb ik het eens een keer totaal niet over MS, ook niet over linux, is het -1 flamebait!

Kan men nu trouwens al zien wie er modereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ja, dat kan men :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er dan bij elk uitgedeelde beoordeling de naam van de moderator?
Da's wel een goede zaak.

Wie kan dat zien? LM-ers, Powermodders? StouteLieve Adjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Alleen PM's, dacht ik. Ik ben LM, maar ik zie ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 12:45:
Da's wel een goede zaak.

Op dit moment alleen de Lieve Adjes en * Renegade .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel een goede zaak.
Dan zul je waarschijnlijk ook vaak dezelfde namen tegenkomen. Ik heb een keer ergens gelezen dat er mensen zijn die standaard iedereen -1 troll geven zodra MS weer eens kinderachting met een $ wordt geschreven. Ik doe dat zelf ook regelmatig en zou ook niet weten waarom niet, er is hier tenslotte al vaak genoeg verzocht om gewoon de normale naam te gebruiken.
Uiteraard is het makkelijk om af te geven op iets waar je het niet mee eens bent, het spreekwoord zegt dat er altijd wel een stok te vinden is om een hond mee te slaan, maar om dan ook maar te stellen dat er totaal niks van deugd, blijft natuurlijk erg goedkoop en zonder toegevoegde waarde. Als er vervolgens wordt geconcludeerd dat er op naam wordt gemodereerd is dat niet verwonderlijk. Het zijn doorgaans dezelfde personen die dezelfde opmerkingen maken.

Als iemand bijvoorbeeld roept dat slecht 4% van alle gebruikers nog vertrouwen in iets heeft, terwijl ik dagelijks tijdens mijn werk en om mij heen meemaak dat het overgrote deel gewoon erg tevreden is, dan wijst dat op onjuist informatie t.o.v. mijn eigen ervaring en daar modereer ik dan ook naar. Totdat iemand aan kan tonen dat die 4% toevallig allemaal in mijn buurt woont of werkt, zal mijn mening in ieder geval niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 13:46:
[...]

Dan zul je waarschijnlijk ook vaak dezelfde namen tegenkomen. Ik heb een keer ergens gelezen dat er mensen zijn die standaard iedereen -1 troll geven zodra MS weer eens kinderachting met een $ wordt geschreven. Ik doe dat zelf ook regelmatig en zou ook niet weten waarom niet, er is hier tenslotte al vaak genoeg verzocht om gewoon de normale naam te gebruiken.
For the record:

M$ een troll?
M$ vs MS competitie is uitgebroken.

Die draadjes geven aan dat het een moeizame discussie is, waarvan we wel kunnen vaststellen dat het een van de weinige onderwerpen betreft waarover blijkbaar geen concensus kan worden bereikt hier in /16. Dat geeft op zich niet, anders zou het ook maar een eng clubje van gelijkgezinden worden. Maar het ontbreekt mij momenteel aan inspiratie om de discussie opnieuw inhoudelijk aan te gaan, vandaar mijn verwijzing naar deze twee (overigens uitermate interessante) draadjes. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Duo. Lees even mee:
Dan zul je waarschijnlijk ook vaak dezelfde namen tegenkomen.
Daar was ik al wel achter.
Ik heb een keer ergens gelezen dat er mensen zijn die standaard iedereen -1 troll geven zodra MS weer eens kinderachting met een $ wordt geschreven. Ik doe dat zelf ook regelmatig en zou ook niet weten waarom niet, er is hier tenslotte al vaak genoeg verzocht om gewoon de normale naam te gebruiken.
Ik weet wanneer jij het wel en wanneer je niet troll uitdeelt.

Jij deelt troll uit aan mensen die M$ schrijven in een reactie die kritiek uit op MS, dat is in 70% van de gevallen ongeveer.

Jij deelt meestal geen troll uit aan mensen die M$ schrijven in een reactie waarin ze MS verdedigen.

Dat is wat mij betreft erger dan consequent M$ betrollen. Je mod dan eigenlijk op mening, en gebruikt de M$ mogelijkheid als excuus.
Als er vervolgens wordt geconcludeerd dat er op naam wordt gemodereerd is dat niet verwonderlijk. Het zijn doorgaans dezelfde personen die dezelfde opmerkingen maken.
Klopt. Doch het feit dat jij je nu aangesproken voelt, duidt sterk aan dat je mij altijd omlaag mod. (dit is geen directe beschuldiging, dus vat het niet al te persoonlijk op)

Ik ben van de week toevallig in 3 reacties waarin ik geen mening uitsprak over MS, met overgewaardeerd beloond. Dat kan alleen maar zijn omdat iemand me de +1 of +2 niet gunt. Het kan toeval zijn, maar die beoordelingen zijn puur op de naam modereren.
Als iemand bijvoorbeeld roept dat slecht 4% van alle gebruikers nog vertrouwen in iets heeft, terwijl ik dagelijks tijdens mijn werk en om mij heen meemaak dat het overgrote deel gewoon erg tevreden is, dan wijst dat op onjuist informatie t.o.v. mijn eigen ervaring en daar modereer ik dan ook naar. Totdat iemand aan kan tonen dat die 4% toevallig allemaal in mijn buurt woont of werkt, zal mijn mening in ieder geval niet snel veranderen.
Die 4% is het aantal gebruikers dat nog vertrouwen heeft in de goede bedoelingen van Microsoft. Het preciese getal is 4.4%

Dat getal noemde ik in een reactie, waar jij mij een troll of flame voor geeft omdat je het er niet mee eens bent. Het getal komt echter gewoon uit een onderzoek. Dat onderzoek is ook hier op T.net genoemd. Vond je dat onderzoek ook een troll? Vond je die nieuwspost ook troll? Vond je de nieuwsposter van dat artikel en de nieuwssubmitter (Longbeard waarschijnelijk) ook troll?

Uit die reactie van mij heb je nu al een stuk of 6 quotes gedaan op dit forum, waarmee je probeerd aan te tonen dat het een troll is. Telkens weer ga je in de fout doordat je je eigen mening ziet al de enige en absolute waarheid. De reactie is uiteindelijk door meer dan 35 mensen beoordeeld, en heeft een score van +4 gekregen.

Ik vind het niet erg al er een paar personen zijn die me een troll geven, als er een dertig a 40 andere de reactie interessant geven. In dergelijke gevallen interesseert het me niets dat iemand mijn visie een troll vind.

Desondanks bij deze mijn verzoek mijn reacties eens goed te lezen, en probeer ook eens te begrijpen waarom ik iets vind. Daar heb je meer aan dan dat je automatisch naar het beoordelingsvakje gaat met je muis om Flipz de troll te geven die hij verdient in jou ogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 12:33 . Reden: iets genuanceerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wil je mij aub geen woorden in de mond leggen!! Sinds wanneer voelt iemand zich persoonlijk aangesproken wanneer hij ergens op reageert? Het is een discussieforum nota bene!!
Jij deelt meestal geen troll uit aan mensen die M$ schrijven in een reactie waarin ze MS verdedigen.
Ernstige aantijging die ik graag onderbouwd zou zien met wat voorbeelden.

Mijn eigen mening is zeker niet de absolute waarheid en dat heb ik ook nimmer beweert. Sterker nog... bij deze ontken ik dat.

De waarheid is wel dat het bedrijf Microsoft heet en in geen enkel handelsregister terug te vinden is onder de naam Micro$oft, wat deze schrijfwijze dus in beginsel tot een foutieve maakt.

Resten er eigenlijk nog twee mogelijkheden:

A. Er is een typefout gemaakt.

B. Men wil door deze schrijfwijze aangeven dat MS een bedrijf is dat winst probeert te maken. (Maar waarom zie ik dan nooit namen als Philip$ of $iemens etc ??) Is het misschien dat MS te werk gaat op een manier die Amerikanen nu eenmaal niet vreemd is? Ga dan tekeer tegen het systeem, dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Maar schop niet tegen bedrijven die groot geworden zijn bij de gratie van dit systeem.

A. lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen natuurlijk.

Bovendien kun je niet ontkennen dat je door deze schrijfwijze te hanteren, je er wel degelijk van bewust bent, dat dit in ieder geval voor een deel van de lezers aanstootgevend is. (Het doet me een beetje denken aan dat jongetje op school die steeds uitgescholden werd voor vuurtoren alleen maar omdat ie rood haar had. Gelukkig worden mensen na verloop van tijd volwassen en dan houdt het vanzelf wel op.) Voeg hier aan toe dat het werkelijk geen enkele toegevoegde waarde aan een posts geeft en ieder weldenkend mens komt tot de conclusie dat hij dit soort kleine pesterijtjes beter achterwege kan laten.

Meer heb ik er echt niet aan toe te voegen. Eigenlijk is het hele onderwerp te kinderachtig voor woorden om er zoveel tijd aan te besteden. Als iemand dit wel nodig vindt, dan moet ie maar doen wat ie niet laten kan en wens ik hem nog veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 13:36:
Ga dan tekeer tegen het systeem, dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Maar schop niet tegen bedrijven die groot geworden zijn bij de gratie van dit systeem.
Je standpunt klinkt redelijk. Ik moet er echter wel direct aan toevoegen dat als iemand tekeer gaat tegen het systeem, dat hij dan keihard, consequent een "offtopic" van mij zal ontvangen. :) Want in nieuwsposts over individuele feiten of gebeurtenissen, is het maar zelden relevant om meteen een heel systeem erbij te betrekken. Meestal namelijk komt het dan neer op een weergave van gegevens die van algemene bekendheid zijn of als zodanig beschouwd mogen worden. De vraag wat de toegevoegde waarde daarvan is, lijkt mij eenvoudig te beantwoorden. ;)

Voor de rest van je post verwijs ik weer naar die twee topics die ik reeds eerder aangehaald heb: het is een discussie waarvan we het erover eens zijn dat we het wel nooit eens zullen worden. Om de lieve vrede te bewaren is het misschien verstandiger om de reeds uiteengezette standpunten nog eens na te lezen, dan de discussie keer op keer te blijven voeren. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een discussie waarvan we het erover eens zijn dat we het wel nooit eens zullen worden. Om de lieve vrede te bewaren is het misschien verstandiger om de reeds uiteengezette standpunten nog eens na te lezen, dan de discussie keer op keer te blijven voeren.
Amen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je naar de geschiedenis van Bill Gates en Microsoft kijkt, kun je niet anders oordelen dat het enkel om het geld gaat, en dat het hele gebeuren dmv. trucjes ('marketing') aan de man is gebracht terwijl het in werkelijkheid een stuk minder mooi (stabiel, veilig) is dan het lijkt. Bijvoorbeeld de opbouw en code van MSDOS en Windows 9x. Hetzelfde geldt imnsho, hetzij in mindere mate, voor Intel, welk bedrijf indirect verantwoordelijk is voor de dood van DEC/Alpha. En bedankt...

Houdt niet in dat ik niet kan begrijpen dat iemand zich ergert aan M$. Ik ben echter van mening dat die ergernis voortvloeit uit zowel degene die M$ schreef alsmede degene die zich eraan ergert. Ik ben daarom van mening dat je M$ niet mag laten meetellen wanneer er verder goed (dat niet inhoud dat je het eens moet zijn met de argumentatie) onderbouwt wordt in de post. Indien dat laatste niet het geval is, juist wel, omdat het dan omdat er (vrijwel) geen onderbouwing is, een negatieve hoofdfunctie in de post bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

FlipZemanova en Duo Dynamic;
* botoo is van mening dat jullie voornamelijk bij jezelf te rade moeten gaan _waarom_ je bepaalde opmerkingen plaatst en _wat_ je er mee wilt bereiken. Aan een wellus/nietus discussie heeft niemand iets en aan het persé het gelijk willen halen ook niet. Ik stel daarom ook voor om te proberen te begrijpen wat de ander duidelijk probeert te maken i.p.v. elkaar op details af te gaan vangen.

Nu weten we inmiddels wel hoe fraai en standvastig FlipZemanova z'n argumenten naar voren weet te brengen, en Duo Dynamic een relatieve niewkomer is op /16, als de _wens_ om begrip voor elkaars standpunt ontbreekt komen we nooit ergens.

Wat de beruchte $ troll betreft, daar zijn de meningen over verdeeld, en zal niet resulteren in multi-mod of anderzijds zwaar ingrijpen.

Respect en begrip voor de meningen van anderen is een groot goed hier op /16, en mismoderaties worden zoveel mogelijk naar de juiste waarde gecorrigeerd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Hetzelfde geldt imnsho, hetzij in mindere mate, voor Intel, welk bedrijf indirect verantwoordelijk is voor de dood van DEC/Alpha. En bedankt...
:? DEC/Alpha is overgenomen door Compaq en is daar doodgebloed, Intel heeft het daarna pas overgekocht. Dat Intel zijn eigen Itanium voorrang geeft is logisch.
Houdt niet in dat ik niet kan begrijpen dat iemand zich ergert aan M$.
Ik wel, MS schrijf je als MS en waarom moet iemand M$ gebruiken? Helemaal geen enkele reden voor. Ik ga toch ook geen $U$E schrijven omdat die ook geld willen verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Beaves schreef op 20 July 2003 @ 18:27:
:? DEC/Alpha is overgenomen door Compaq en is daar doodgebloed, Intel heeft het daarna pas overgekocht. Dat Intel zijn eigen Itanium voorrang geeft is logisch.
Compaq had nog plannen voor EV8 (en verder?) maar Intel heeft zo ongeveer het hele EV8-ontwerpteam overgenomen en aan next-gen Itaniums laten werken (vermoedelijk waren ze voornamelijk in de multicore technologie geïnteresseerd). Hierdoor is EV79 voor Compaq/Alpha het einde van een doodlopende weg geworden. Het is nog maar te vraag of het eind van de roadmap ooit bereikt wordt, want we weten allemaal dat Compaq is samengegaan met HP (Intel's grootste vriend op Itanium-gebied). Dus in zeker zin heeft Intel inderdaad Alpha om zeep geholpen.
Ik wel, MS schrijf je als MS en waarom moet iemand M$ gebruiken? Helemaal geen enkele reden voor. Ik ga toch ook geen $U$E schrijven omdat die ook geld willen verdienen?
Let op de dubbele ontkenning van dystopia ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter Tinus op 20-07-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Wouter Tinus schreef op 20 juli 2003 @ 19:18:
Compaq had nog plannen voor EV8 (en verder?) maar Intel heeft zo ongeveer het hele EV8-ontwerpteam overgenomen en aan next-gen Itaniums laten werken (vermoedelijk waren ze voornamelijk in de multicore technologie geïnteresseerd). Hierdoor is EV79 voor Compaq/Alpha het einde van een doodlopende weg geworden. Het is nog maar te vraag of het eind van de roadmap ooit bereikt wordt, want we weten allemaal dat Compaq is samengegaan met HP (Intel's grootste vriend op Itanium-gebied). Dus in zeker zin heeft Intel inderdaad Alpha om zeep geholpen.
Klopt, maar dat maakt niet uit voor het feit dat Compaq zelf door slechte marketing DEC/Alpha heeft laten dood bloeden. Dat Intel daarna voor een vriendenprijsje het hele zaakje weer heeft overgekocht kan je Intel niet aanrekenen, dat had ieder bedrijf in hun plaats gedaan.
Wouter Tinus schreef op 20 juli 2003 @ 19:18:
Let op de dubbele ontkenning van dystopia ;)
Volgens mij bedoeld hij wat ik denk dat hij bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hee kijk, een nieuwe poll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ja, die hadden we al gezien, dat wordt weer /16 overwerk :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Nou, ik heb al gereageerd, ik kan er niet meer modden. :P
Zo vaak gebeurt het al niet dat ik ergens op reageer maar hier wilde ik mijn mening wel in kwijt. :)

[ Voor 48% gewijzigd door bazs2000 op 21-07-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

:X :X poll/M$ :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mij dapper in de leeuwenkuil gewaagd en de draad gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

* Beaves too, en ik kom wel erg off-topic posts tegen van ene RetepV en Frash. Die vinden zichzelf zo goed (echte tweakers gebruiken Linux, anders kan je beter wegblijven, MS sucks) dat ik er niet goed van wordt. Dan vooral deze, deze en deze reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Beaves op 21-07-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll is aardig, hoewel de uitslag wel voorspelbaar is. Althans, ik had wel ongeveer deze uitslag verwacht.

Ik miste trouwens een gewone "nee", ik heb dus maar "het interesseert me niet gekozen" Ik neem aan dat daar "nee" mee bedoeld wordt. Maar het interesseert me wel degelijk.

Ik gebruik M$ trouwens voornamelijk niet omdat ik het M$ fans niet gun dat ze een extra excuus hebben om op mijn mening over het bedrijf te modden. :)

Alleen op T.Net en op Got gebruik ik MS en niet M$. Op andere forums, e-mail, chatten en in het dagelijks leven met klanten gebruik ik wel M$

/me realiseert zich dat hij dit ook in de poll-draad had kunnen zetten.

edit:
Het draadje mag wel wat geschaaft worden. Zoals gewoonlijk wordt er door de proMS-clan meer op mening gemod dan door anderen.

Onbegrijpelijk dat in zo'n draad er op nog op mening wordt gemod.

Van mij mag de hele draad op +1 of +0 met een enkele uitschieter op +2 of op -1 als er op de man gespeeld wordt.

+3 inzichtvol slaat nergens op in zo'n draad. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 20:47:
Alleen op T.Net en op Got gebruik ik MS en niet M$. Op andere forums, e-mail, chatten en in het dagelijks leven met klanten gebruik ik wel M$
* Beaves realiseert zich dat hij dit ook in de poll had kunnen zetten.
Stoer! ;)

Ik zie het al voor me: "Ja meneer de klant M$ producten ondersteun ik niet". Het is erg leuk dat je M$ gebruikt, maar waarom doe je dat? Ik vind mensen die dat gebruiken en dus niet gewoon MS typen bijna zielig, wat bereik je ermee? Het stelt de Linux gebruikers die dat doen nou niet direct in een professioneel daglicht of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 21 July 2003 @ 20:45:
* Beaves too, en ik kom wel erg off-topic posts tegen van ene RetepV en Frash. Die vinden zichzelf zo goed (echte tweakers gebruiken Linux, anders kan je beter wegblijven, MS sucks) dat ik er niet goed van wordt. Dan vooral deze, deze en deze reacties.
Je mod mijns inziens teveel op mening.
Beaves schreef op 21 July 2003 @ 20:56:
[...]

Stoer! ;)

Ik zie het al voor me: "Ja meneer de klant M$ producten ondersteun ik niet". Het is erg leuk dat je M$ gebruikt, maar waarom doe je dat? Ik vind mensen die dat gebruiken en dus niet gewoon MS typen bijna zielig, wat bereik je ermee? Het stelt de Linux gebruikers die dat doen nou niet direct in een professioneel daglicht of wel?
Nu generaliseer je aardig.
je vind iedereen die M$ schrijft bijna zielig?
niet een professioneel daglicht?

Tja, klanten beoordelen mij inhoudelijk. Ik hoef het niet te hebben van propaganda zoals microsoft.

Ik doe een analyse, waarin in een afweging maak, waarbij ik humor gebruik door M$ te schrijven, en waarbij ik de klant vaak duizenden euro's mee kan besparen. Daar krijg ik dan een aandeel van.

Het is weinig werk, en brengt veel op. Het zo nog meer op brengen als in het algemeen mensen eens iets minder dom achter microsoft zouden waggelen. Niet de klant dus, algemeen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:01:
[...]

Je mod mijns inziens teveel op mening.
Mening? Menneer houd een compleet relaas compleet met links die niets met de pol te maken hebben.

Maar goed, je zal wel gelijk hebben met je über intiligentie...

edit:
Weet je, ik hou er mee op, je bent op een persoonlijke kruistocht tegen MS en niet eens om technische redenen, alleen om vage economische en maatschappelijke redenen.
Niemand begrijpt je, je hebt altijd gelijk met je vermeende universitaire opleiding en ik en andere MS gebruikers zijn maar domme kuikens.

Ga lekker verder met je kruistocht en met je l33te M$ gebruik.

[ Voor 41% gewijzigd door Beaves op 21-07-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 21:01:
[...]
Ik doe een analyse, waarin in een afweging maak, waarbij ik humor gebruik door M$ te schrijven, en waarbij ik de klant vaak duizenden euro's mee kan besparen. Daar krijg ik dan een aandeel van.
ik sta perplex, op offertes en rapportages schrijf je M$ ?

edit:
ik luister naar bo :P

[ Voor 35% gewijzigd door Teckna op 21-07-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op 21 July 2003 @ 21:51:
ik sta perplex, op offertes en rapportages schrijf je M$ ?
Nu wordt er wel heel erg overdreven.

Overdrijven is leuk, maar er zijn grenzen. In officiele documenten doe ik het niet. Dan heb ik het niet eens over microsoft. Offertes ook niet.

Het enige dat ik met MS heb bij mijn werk is dat de klant er best regelmatig een hekel aan heeft, vanwege de kosten. Het is inhoudelijk totaal offtopic. Het enige OS waar ik met m'n werk mee van doen het is Linux. M$ schrijven doe ik in discussies per e-mail wel eens. En meer zeg ik er niet over, heb al bier op nl. :P
dit is gewoonweg geen niveau.
Ligt aan de klant, en welke relatie je er mee hebt. Ik zeg ook heel vaak jij en je, ook bij presentaties voor managers. Maargoed, je bedoelt ook M$-gebruik in officiele stukken, nee, dat is geen niveau nee.

M$-gebruik reflecteert enigszins een mening. Veelal is een mening niet van toepassing. Op een forum in discussies gaat het imho juist wel om de mening, en de meningsvrijheid. Maargoed

Edit:
van mij mag op deze draad trouwens wel op slot. Er zijn al 5 onderwerpen de revu gepasseerd. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 22:30:
[...]

Nu wordt er wel heel erg overdreven.

Overdrijven is leuk, maar er zijn grenzen. In officiele documenten doe ik het niet. Dan heb ik het niet eens over microsoft. Offertes ook niet.

Het enige dat ik met MS heb bij mijn werk is dat de klant er best regelmatig een hekel aan heeft, vanwege de kosten. Het is inhoudelijk totaal offtopic. Het enige OS waar ik met m'n werk mee van doen het is Linux. M$ schrijven doe ik in discussies per e-mail wel eens. En meer zeg ik er niet over, heb al bier op nl. :P
Is bier tegenwoordig ook al gratis of of schrijf je ook Grol$ch?

Nog een keer dan: klanten kunnen best een hekel aan MS hebben vanwege de kosten, maar kost Linux dan geen geld of wordt support daarop ook gratis gedaan? En hebben die klanten niet eens een hekel aan MS vanwege de grote maatschappelijke schade die MS toebrengt? Schande!

[ Voor 7% gewijzigd door Beaves op 21-07-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

@ Zemanova

Er zijn erg veel personen vanuit de technische ICT-hoek die Microsoft omschrijven met M$. Deze personen worden enorm gewaardeerd om hun kennis en kunde tav ICT-systemen.

Helaas is er naast deze beoordeling tav van hun kennis en kunde een tweede beoordeling die niet zo positief voor deze mensen.

Vanuit het management (meestal toch de beleids bepalende klanten, met het geld ) wordt er vaak juist door dit soort acties zoals M$ op de rekening schrijven smalend gelachen en worden door deze en soortgelijke acties, de techneuten niet serieus genomen. Eén van de opmerkingen die je dan achteraf hoort tav de technisch bekwaam personeel; "Grow Up!" of "Hou ze weg van de directie!"

Met deze acties haal je, weet ik uit ervaring, jezelf en je argumenten onderuit. Het gebruik van M$ lijdt niet tot consequenties hier op T.net. In de wereld van het zakenleven heeft een dergelijke opmerking, helaas wel ernstige gevolgen voor
A. De techneuten in het algemeen.
B. Kan ook consequenties hebben voor de persoon Flipz/Zemanova. (Wat, IK, je zeker niet toe wens!)

Hoe gelijk jij ook kan/mag hebben met je standpunt tov de monopolie positie van Microsoft. Dat neemt niet weg dat jij door dit soort opmerkingen, helaas, je eigen argumenten te niet doen.
En, ja, veel personen in het management hebben geen verstand van computers. Helaas interesseerd hun de gehele technische uitvoering van de ICT niks en spelen vaak politieke beslissingen mee tav investeringen in de ICT. Vele managers hebben bewondering voor Bill Gates en Microsoft en willen ze eigenlijk hetzelfde bereiken.

Hou er dan ook ten alle tijde rekening met het feit dat je zake partner, klant, discussie partner een bepaalde wereld visie heeft. Wanneer jij in de zakelijke wereld voordurend tegen hun zere been aanschopt zullen ze jouw en je argumenten helaas voor je niet (meer) en serieus nemen.

Kijk wat jij wilt bereiken met je argumenten, die jij hier tav de monopolie positie van Microsoft brengt.
A. De argumenten zijn goed tot zeer goed gebracht en onderbouwt.
B. Dan komt een opmerking in de trendt van M$ en vergelijkbare opmerkngen

Het punt onder A. wordt, naar mijn mening, gewaardeerd hier op T.net.
Helaas haal je vaak die waardering onderuit met je opmerkingen tav punt B.

Hier op T.net word je er niet op afgerekend. In de zakelijke wereld word je er vroeg of laat keihard op afgerekend.

Dit alles klinkt erg opvoederig, dat is niet mijn bedoeling. Maar eerlijk gezegt vind ik vanuit zakelijk standpunt het onderschrijven van rekeningen met M$ ontzettend stom, dom en onverstandig. En kan ik je alleen dringend adviseren om dit zeker, ook niet als geintje, te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

Mag ik een staakt het vuren voorstellen?
Dit leid nergens meer toe, en dat weten jullie zelf minstens zo goed.

Wie zwijgt stemt toe . . .
en krijgt een lintje van botoo
:X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klanten hebben vaak een hekel aan MS vanwege de zogenaamde: Vendor Lock in.
In plaats van dat MS je helpt met je ICT, wordt je steeds afhankelijker.
Dank voor je mening. Ik ben me er eigenlijk wel aardig van bewust. Ik ben tamelijk commercieel ingesteld. Ik mail wel eens met bijvoorbeeld techneuten voor details, dan gebruik ik M$ wel eens (als ik z'n mening al ken). Met collega's is het altijd anti-MS. Die zijn erger dan ik :P
botoo schreef op 21 July 2003 @ 22:39:
Mag ik een staakt het vuren voorstellen?
Dit leid nergens meer toe, en dat weten jullie zelf minstens zo goed.

Wie zwijgt stemt toe . . .
en krijgt een lintje van botoo
:X
Je was me net voor. Staakt het vuren is een goed plan omdat er hier iets te veel discussielijnen door elkaar lopen.

Slotje of doodbloeden, dan kan iemand nog wat zeggen als hij/zij dat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bedoeld hij wat ik denk dat hij bedoeld :P
Nope, -1 x -1 = 1; niet x niet = (versterkte) wel.
Beaves schreef op 20 July 2003 @ 19:28:

dat had ieder bedrijf in hun plaats gedaan.
Een individu niet, die gaat het namelijk om kwaliteit, niet om concurrentie, geld ed. Dat elk ander bedrijf dat had gedaan (een populisme argument) betekent niet dat je het niet (sorry...) fout kunt vinden op grond hiervan. Wanneer je in discussie bent met een anti-kapitalist of anders-kapitalist mogelijk zelfs een bar slecht argument ;)

Daarnaast is het argument dat Intel <-> Microsoft concurenten stuk hebben gemaakt door hun marketing nog niet voorbij gekomen. Als dat in de 'natuur' van het bedrijf ligt, en het dus 'gewoon' is, en 'monopolies' zijn okay, dan vraag ik me toch sterk af waar de echte vrije markt dan plaats vindt en vraag ik me af in hoeverre het verschilt van 'survival of the fittest' en andere, minder frisse theorien.

In vergelijking met dit feit:
http://www.itnews.com.au/crn/news/033_070999b.htm
is deze hele discussie m.i. behoorlijk hilarisch :/ DEC devvers die meegeholpen hebben aan MS' NT kernel... MS' vlaggenschip dat iig een stuk beter is dan de 9x versie.

PS: Wouter sinds wanneer bestaat EV78? Volgens mij is het nog altijd EV7 of EV8. En volgens mij is er geen Alpha development meer...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Das dan weer niet helemaal het idee wat ik van een staakt het vuren heb. O-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Superdeboer schreef op 22 juli 2003 @ 00:05:
Das dan weer niet helemaal het idee wat ik van een staakt het vuren heb. O-) :X
Ik ook niet, maar ik reageer niet meer, als niemand dat nou doet is het toch nog een niet vurend geheel :+

Pagina: 1