Hoi, Duo. Lees even mee:
Dan zul je waarschijnlijk ook vaak dezelfde namen tegenkomen.
Daar was ik al wel achter.
Ik heb een keer ergens gelezen dat er mensen zijn die standaard iedereen -1 troll geven zodra MS weer eens kinderachting met een $ wordt geschreven. Ik doe dat zelf ook regelmatig en zou ook niet weten waarom niet, er is hier tenslotte al vaak genoeg verzocht om gewoon de normale naam te gebruiken.
Ik weet wanneer jij het wel en wanneer je niet troll uitdeelt.
Jij deelt troll uit aan mensen die M$ schrijven in een reactie die kritiek uit op MS, dat is in 70% van de gevallen ongeveer.
Jij deelt meestal geen troll uit aan mensen die M$ schrijven in een reactie waarin ze MS verdedigen.
Dat is wat mij betreft erger dan consequent M$ betrollen. Je mod dan eigenlijk op mening, en gebruikt de M$ mogelijkheid als excuus.
Als er vervolgens wordt geconcludeerd dat er op naam wordt gemodereerd is dat niet verwonderlijk. Het zijn doorgaans dezelfde personen die dezelfde opmerkingen maken.
Klopt. Doch het feit dat jij je nu aangesproken voelt, duidt sterk aan dat je mij altijd omlaag mod. (dit is geen directe beschuldiging, dus vat het niet al te persoonlijk op)
Ik ben van de week toevallig in 3 reacties waarin ik geen mening uitsprak over MS, met overgewaardeerd beloond. Dat kan alleen maar zijn omdat iemand me de +1 of +2 niet gunt. Het kan toeval zijn, maar die beoordelingen zijn puur op de naam modereren.
Als iemand bijvoorbeeld roept dat slecht 4% van alle gebruikers nog vertrouwen in iets heeft, terwijl ik dagelijks tijdens mijn werk en om mij heen meemaak dat het overgrote deel gewoon erg tevreden is, dan wijst dat op onjuist informatie t.o.v. mijn eigen ervaring en daar modereer ik dan ook naar. Totdat iemand aan kan tonen dat die 4% toevallig allemaal in mijn buurt woont of werkt, zal mijn mening in ieder geval niet snel veranderen.
Die 4% is het aantal gebruikers dat nog vertrouwen heeft in de goede bedoelingen van Microsoft. Het preciese getal is 4.4%
Dat getal noemde ik in een reactie, waar jij mij een troll of flame voor geeft omdat je het er niet mee eens bent. Het getal komt echter gewoon uit een onderzoek. Dat onderzoek is ook hier op T.net genoemd. Vond je dat onderzoek ook een troll? Vond je die nieuwspost ook troll? Vond je de nieuwsposter van dat artikel en de nieuwssubmitter (Longbeard waarschijnelijk) ook troll?
Uit die reactie van mij heb je nu al een stuk of 6 quotes gedaan op dit forum, waarmee je probeerd aan te tonen dat het een troll is. Telkens weer ga je in de fout doordat je je eigen mening ziet al de enige en absolute waarheid. De reactie is uiteindelijk door meer dan 35 mensen beoordeeld, en heeft een score van +4 gekregen.
Ik vind het niet erg al er een paar personen zijn die me een troll geven, als er een dertig a 40 andere de reactie interessant geven. In dergelijke gevallen interesseert het me niets dat iemand mijn visie een troll vind.
Desondanks bij deze mijn verzoek mijn reacties eens goed te lezen, en probeer ook eens te begrijpen waarom ik iets vind. Daar heb je meer aan dan dat je automatisch naar het beoordelingsvakje gaat met je muis om Flipz de troll te geven die hij verdient in jou ogen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 20-07-2003 12:33
. Reden: iets genuanceerd ]