Toon posts:

[Win98] Server Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dus dat ik bij me moeder op de zaak het netwerk moet beheren.

Dr staat een server (win98 bak) met een grote database erop.
Nou moet een bepaald programma een soort copy van de C:\ hebben.
die een E:\ word. Een soort virtuele schijf om zo maar te zeggen.

Ik heb al geprobeerd om met een netwerkverbinding die dan te delen en die dan naar een station E: te wijzen. Maar schijnbaar werkt dat niet onder 98.
Ik kan zelf niks aan die hdd veranderen. Geen partitie of iets is onmogelijk :)

Iemand suggesties hoe dit op te lossen is. Hoe ik dus wel een E: krijg :>

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat heb je al geprobeerd en wat ging er precies mis? Wat jij wilt zou simpel moeten zijn tenzij je het gewoon heel slecht uitlegt. Je wilt de C: schijf sharen en die als E: koppelen op een andere PC? Veel simpeler kan het bijna niet.

Of is het de bedoeling dat die C: op dezelfde PC ook E: wordt? Dat kun je volgens mij met het SUBST commando doen.

[ Voor 22% gewijzigd door downtime op 17-07-2003 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat die E: op dezelfde pc moet komen.
Dus een copy van de C:

Meende dat er vroeger wat in de autoexec.bat stond. Maar die is allang weg :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SUBST E: C: zou moeten werken als ik me goed herinner. Ik weet alleen niet meer of Win98 dat commando nog wel kent :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34
Jawel.. maar dan moet je wel een backslash achter de C: zetten...
Je geeft namelijk een directory verwijzig op..

dus: subst e: c:\

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 17-07-2003 17:42 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
in autoexec.bat dus:

SUBST E: C:\

• Krypt
Juistem :Y)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
werkt thnx!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Krijg je er dan een virtuele driveletter bij (E: in dit geval) die verwijst naar de C:?

| Specs Aurora24 | My music |

• Krypt
Wederom: Juistem :Y)

Correctie: Die verwijst naar C:\.. je kunt 'm naar elke willekeurige directory laten verwijzen..

Pvouput live

• RMYuma

RMYuma

Zo zou je na het toevoegen van een nieuwe harde schijf met meerdere partities, gewoon de installaties kunnen laten staan, ondanks dat er driveletters aangepast zijn, lijkt mij.

Wat krijg je, als je twee verwijzingen naar elkaar zou maken? Dus C:\ > E:\ en E:\ > C:\ ?

[ Voor 3% gewijzigd door RMYuma op 18-07-2003 00:20 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The_Prince_of_Mu schreef op 18 July 2003 @ 00:20:
Zo zou je na het toevoegen van een nieuwe harde schijf met meerdere partities, gewoon de installaties kunnen laten staan, ondanks dat er driveletters aangepast zijn, lijkt mij.

Wat krijg je, als je twee verwijzingen naar elkaar zou maken? Dus C:\ > E:\ en E:\ > C:\ ?
Dat gaat dus niet. Je kunt met SUBST wel een vrije driveletter laten verwijzen naar een andere map/drive maar je kunt geen driveletter vervangen. Je kunt bv. nooit de driveletter C: naar iets anders laten verwijzen omdat C: al in gebruik is.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Nou ga ik compleet off topic, maar als systeembeheerder wordt mijn bloed warm. Als je een applicatie hebt welk naar de e:\ verwijst, waar je eigelijk c:\ moet hebben, maak je het een labirint voor een eventueele opvolger. Dat kun je het bedrijf niet echt aan doen als je jou verandwoordelijkheid wil nemen. Welk programma gaat het over, mischien kunnen we je verder helpen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Four schreef op 18 July 2003 @ 00:55:
Nou ga ik compleet off topic, maar als systeembeheerder wordt mijn bloed warm. Als je een applicatie hebt welk naar de e:\ verwijst, waar je eigelijk c:\ moet hebben, maak je het een labirint voor een eventueele opvolger. Dat kun je het bedrijf niet echt aan doen als je jou verandwoordelijkheid wil nemen. Welk programma gaat het over, mischien kunnen we je verder helpen.
Bij mij ging alle hoop al bij de tweede regel verloren (server + win98).. en ik ben gelukkig niet eens systeembeheerder! ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Four schreef op 18 juli 2003 @ 00:55:
Mijn bloed wordt al warm als ik iemand zie die Win98 een server durft te noemen >:) Mijn bloed wordt nog warmer als ik zie dat iemand met zo'n simpele vraag een bedrijfsnetwerk moet beheren. Of nee, om eerlijker te zijn, ik wordt er koud van >:) Ik zou voor m'n baan vrezen als ik werkte bij een bedrijf waar ze zo iemand met belangrijke systemen laten spelen. Maar goed, ik hoop maar dat het niet om een belangrijk systeem gaat, en dat het geen probleem is als er nog eens iets falikant mis gaat.

• RMYuma

RMYuma

Uiteraard is Win98 een peer-to-peer OS. Maar dat betekent in principe, dat je zowel server als client bent. Zolang deze win98-bak een soort "server"-service verleend aan de andere peers, zou je het als een soort "server" kunnen zien, ofschoon dit niet de juiste benaming is. Een "peer" is ten slotte een "gelijke"...

Pagina: 1