Toon posts:

Help, geen POST!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen. Ik heb een heel groot probleem: Mijn pc komt niet door de POST heen. Mijn configuratie:
300W psu
MSI K7pro
Athlon 600@600
Global WIN VOS32
SUNON 80mm (dus aan warmte kan het niet liggen)
128 MB pc100
Matrox G400 SH 32mb
Miro PCTV rave
SB Live!
UNEX 10/100 nic
Dynalink isdn
Maxtor DM40+ 20GB
Acer 16/40 DVD
Zip250 ide

Ik heb echt al alles geprobeerd, tot een nieuw mobo en processor aan toe. Maar nix helpt. Iemand enig idee? helphelphelp

Verwijderd

Topicstarter
Kiekeboe...plz

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:33
videokaart/mem ff aandrukken

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeert, best kut, maar werkt niet

Verwijderd

Op het MSI K7TPro staan een viertal ledjes die normaal gezien groen zijn na een degelijke post. Hoe staan jouw ledjes op het ogenblik dat hij vastloopt? Bij het mobo wordt ook een foldertje bijgeleverd met de indicatie van de ledjes en wat ze betekenen. Dit kan misschien helpen een idee te vormen van wat er gaande is.

Indien dit niet help zou ik enkel mobo, cpu, mem en videokaart monteren. Vervolgens eens opstarten en kijken wat er gebeurt. Vervolgens installeer je floppy, weer opstarten,... Vervolgens HD, Soundcard,...
Volgens mij de beste wijze om defecte component te ontdekken (indien er iets defectis natuurlijk).

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd:
andere cpu, hoger voltage, andere dimm, andere dimm slot, andere vga, ander mobo etc.
Hij blijft trouwens hangen op deze:
0X00
0=groen
X=rood

van mobo naar boven
volgens mij de memory detection test.

Verwijderd

Staat in de mobo boek wat voor lampje dat is.
Als dat de mem lamp is dan moet je wat met je reepjes spelen/goed aandrukken/vast zetten.

Verwijderd

Een collega van me heeft een MSI Pro II (heb jij een pro of pro II?) en heeft zijn duron overclocked.

During the post blijft zijn PC gedurende een 15 seconden hangen bij dezelfde LED indicatie als jij vermeldt. Achteraf loopt ie wel lekker verder.
Ik vermoed dat dit gebeurt omdat hij zijn L1 bruggetjes unlocked heeft. Ik heb namelijk nog ander pc geassembleerd met hetzelfde mobo (niet overclocked) en deze vertoonden dit fenomeen niet.

Misschien heb jij hetzelfde fenomeen en dien je eventjes te wachten op het ogenblik dat hij vastloopt.

Indien niet, sorry dan weet ik het ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
nup, ik heb een k7pro, niet de k7t pro. Dus ook geen duron, maar een slot a athlon.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je hebt dus al alles vervangen behalve de voeding? probeer die es..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
voeding al geupgrade van 235W naar 300W. Lijkt mij geen probleem. Ben nog ff gaan nakijken, blijkt dat hij hangt bij floppy controller initialization, maar dan geeft ie nog geen beeld. Snapt iemand dit?
Pagina: 1