Toon posts:

[Outlook] reject mail bij 1 fout adres in lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als er een mailtje verstuurd wordt naar 100 mensen en outlook vindt 1 fout adres wordt dit mailtje niet verzonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Als de adressen gewoon goed zijn, wordt het mailtje netjes verzonden...

Verwijderd

Nee, in Outlook met gebruik van een Exchange server wordt bijvoorbeeld de mail gewoon verstuurd behalve dan naar het foute adres. Daarvan krijg je dus een bericht terug.

Het ligt aan de mailserver waar je heen zend, hoe de mail afgehandelt wordt. Hoe je dit inricht per mailclient of server verschilt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 17:08:
Als er een mailtje verstuurd wordt naar 100 mensen en outlook vindt 1 fout adres wordt dit mailtje niet verzonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Wat bedoel je met een fout adres? Een niet bestaand adres of een ongeldig adres (waarmee ik een adres bedoel wat niet kan bestaan, zoals bill.gates@microsoft. ofzo, omdat een mailadres met een punt aan het eind niet kan).
In het eerste geval zal Outlook gewoon versturen omdat ie niet kan weten of een adres bestaat of niet. In het tweede geval wordt er inderdaad niks verstuurd.

Waar dat aan ligt? Lijkt me nogal logisch. Zo is Outlook nou eenmaal ontworpen. Het leek de programmeur een goed idee om het zo te doen en daarom heeft ie het zo gedaan. Meer reden is toch niet nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, kben niet dom he: je stuurt mail naar een adreslijst met adressen (nix met server te maken, gewoon stand alone). Het is gewoon een fout / probleem: als er 1 fout adres bij staat en dat bestaat niet wordt de mail niet verstuurd? ksnap ook niet hoe hij hem controleerd...

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 18:00:
Jongens, kben niet dom he: je stuurt mail naar een adreslijst met adressen (nix met server te maken, gewoon stand alone).
Knap. Hoe ga jij stand-alone zonder server die mensen uit je adreslijst bereiken dan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

dat kan warp want je kan in Outlook namelijk een Distributie Lijst (DL) aanmaken..... En als TS hier handmatig verkeerde addresses inklopt kapt Outlook er in derdaad mee. Dit is namelijk ook de gebruikelijke workaround om virussen te foppen door een fake address boven aan in je address book te zetten die nergens op slaat, dan gaat Outlook namelijk niet verder.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 18:00:
Jongens, kben niet dom he: je stuurt mail naar een adreslijst met adressen (nix met server te maken, gewoon stand alone). Het is gewoon een fout / probleem: als er 1 fout adres bij staat en dat bestaat niet wordt de mail niet verstuurd? ksnap ook niet hoe hij hem controleerd...
Omschrijf je probleem wat duidelijker. Outlook kan niet controleren of een mail adres echt bestaat voor een mail verstuurd wordt. Het enige wat Outlook kan controleren is of het mailadres zou kunnen bestaan.

Wat gaat er bij jou precies mis? Wat voor foutmelding krijg je en hoe ziet dat email adres eruit waarbij het mis gaat? Weet je zeker dat het een mogelijk adres is? Komen er geen verboden leestekens ofzo in voor?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Er zit gewoon ECHT een 'spel' fout in een van de adressen. Ik heb het zelf al zo vaak gehad. Kijk maar in het lijstje van alle adressen. De 'goede' zijn onderstreept, en de foute niet. Tenminste, in XP. Heb op die manier laatst nog 1200 mails verzonden, zaten 3 spelfoutjes in de adressen die waren overgetypt... :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
maar mutsje, hoe kun je dit oplossen? verder bedoel ik dat er geen local server aanhangt zoals bijv. exchange. de mail wordt gewoon automatisch geforward naar een externe smtp server. mijn punt dus: hoe checkt outlook voor verzending die adressen? of zou dit aan die externe server liggen (zeer onwaarschijnlijk, bij meerdere gebruikers van deze server geprobeerd = no problemo)

• warp
  • Niet online
mutsje schreef op 17 July 2003 @ 19:15:
dat kan warp want je kan in Outlook namelijk een Distributie Lijst (DL) aanmaken.....
Dat kan dus niet mutsje... ik snap ook wel dat je een DL kan maken, maar als je die wilt gebruiken dan moeten de adressen die in je DL staan wel ergens bezorgt worden; stand-alone, dus zonder enige server, kun je niets versturen, hoeveel DL's je ook aanmaakt ;)

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 11:25:
verder bedoel ik dat er geen local server aanhangt zoals bijv. exchange. de mail wordt gewoon automatisch geforward naar een externe smtp server.
Dus je gebruikt wel een server (MTA).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

warp schreef op 18 juli 2003 @ 14:10:
[...]

Dat kan dus niet mutsje... ik snap ook wel dat je een DL kan maken, maar als je die wilt gebruiken dan moeten de adressen die in je DL staan wel ergens bezorgt worden; stand-alone, dus zonder enige server, kun je niets versturen, hoeveel DL's je ook aanmaakt ;)
Als jij een mailaccount hebt bij bijvoobeeld zonnet kun je zo'n distributielijst zonder problemen aanmaken..did it done it am using exchange2000 today.
Dus voordat je gaat flamen eerst even goed kijken wat jezelf allemaal weet en of het echt wel zo is. TS bezorgt de mail bij een smtp server en voor een DL heb je geen Exchange ofzo nodig alleen SMTP mogelijkheden om het eruit te donderen dus zoals ik al zei een simpel zonnet (freemail) account is afdoende.

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 18-07-2003 15:06 . Reden: antiflame ]

• warp
  • Niet online
mutsje schreef op 18 July 2003 @ 15:04:
Als jij een mailaccount hebt bij bijvoobeeld zonnet kun je zo'n distributielijst zonder problemen aanmaken..did it done it am using exchange2000 today.
Dus voordat je gaat flamen eerst even goed kijken wat jezelf allemaal weet en of het echt wel zo is. TS bezorgt de mail bij een smtp server en voor een DL heb je geen Exchange ofzo nodig alleen SMTP mogelijkheden om het eruit te donderen dus zoals ik al zei een simpel zonnet (freemail) account is afdoende.
Flamen? Waar precies dan!?

En waar beweer ik b.v dat je een Exchange server moet gebruiken?

Maar goed. Zoals je zelf al zegt "TS bezorgt de mail bij een smtp server " en wat is een smtp server? Juist een MTA (oftewel een mail server). Dus je gebruikt wel degelijk een server. Zonder MTA valt er gewoon niets te versturen; trek voor de gein je netwerkkabel er maar eens uit en ervaar zelf hoe goed je stand-alone kunt mailen ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn jullie een stelletje zeikerds. mensen zijn niet achterlijk. downloaden lukt nog wel zonder netwerkkabel (op wc) maar mail verzenden zonder verbinding is moeilijker!
Tuurlijk heb je wel een smtp server nodig waar je alles op af stuurt, maar ik bedoelde natuurlijk geen lokale server.

ga in het vervolg dus geen domme opmerkingen zitten maken, maar geef een fatsoenlijk antwoord! als je het niet weet, zeg je nix: BEGREPEN??!!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 16:06:
wat zijn jullie een stelletje zeikerds. mensen zijn niet achterlijk. downloaden lukt nog wel zonder netwerkkabel (op wc) maar mail verzenden zonder verbinding is moeilijker!
Tuurlijk heb je wel een smtp server nodig waar je alles op af stuurt, maar ik bedoelde natuurlijk geen lokale server.

ga in het vervolg dus geen domme opmerkingen zitten maken, maar geef een fatsoenlijk antwoord! als je het niet weet, zeg je nix: BEGREPEN??!!
Als je mensen die je proberen te helpen blijft afblaffen zal je niet snel een antwoord krijgen. Een beetje vriendelijk en beleefd zijn kan geen kwaad.

En ze hebben het al gezegd, als Outlook een ongeldig adres tegenkomt (niet 1 wat niet bestaat maar bijvoorbeeld ikke@koek. ofzo, dus zonder tld extentie erachter ofzo, of met vreemde tekens, dan gaat hij gewoon niet versturen.
Daar valt ook niks tegen te doen, het zit nu eenmaal zo in OE.

En zoals reeds gezegd, daarom raden ze aan om bij outlook wormen zo een ongeldig adres bovenaan je adreslijst te zetten. Hij verstuurt dan niks.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
• Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect voor anderen en het forum.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 18-07-2003 17:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 16:06:
wat zijn jullie een stelletje zeikerds. mensen zijn niet achterlijk.

[...]

Verwacht jij serieus dat mensen jou gaan helpen als jij op deze manier reageert? Ik ook niet, en daarom doe ik het topic maar dicht ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.