Ik heb thuis 2 servers staan. 1 Windows 2000 Server en een Windows 2003 server. Allebei zijn ze domaincontroller van hetzelfde domain. (primair en secundair mag je tegenwoordig niet meer zeggen, maar de windows 2000 server was altijd de enige domaincontroller).
Nou wil ik heel windows 2000 server pc formatteren en windows server 2003 erop installeren. Mijn plan was als volgt:
- mailboxen backuppen via simpele PST bestanden (exchange server 2000)
- Exchange 2000 compleet deinstalleren van Windows 2000 server bak
- Windows 2000 server demoten, zodat hij geen domaincontroller meer is
- DHCP server overzetten naar Windows 2003 server
- In DHCP server aangeven dat DNS van 2003 server primair wordt
- Windows 2000 bak formatteren
- Windows 2003 installeren
- Exchange 2003 erop installeren
- Per user het .pst bestand terugzetten.
NOu heb ik eerder een fout gemaakt door een server te formatteren, zodner te demoten. Toen kreeg ik een probleem mbt het AD-schema.
Als ik nu deze windows 2000 server bak WEL demote, zullen dan automatisch alle domein rechten en zaken overgedragen worden aan windows 2003 server, zodat ik nog steeds een 100% werkend domein heb of moet ik nog extra stappen ondernemen, vooral mbt AD-schema enzow ?
Graag antwoord, de planning van installatie is morgenavond
Nou wil ik heel windows 2000 server pc formatteren en windows server 2003 erop installeren. Mijn plan was als volgt:
- mailboxen backuppen via simpele PST bestanden (exchange server 2000)
- Exchange 2000 compleet deinstalleren van Windows 2000 server bak
- Windows 2000 server demoten, zodat hij geen domaincontroller meer is
- DHCP server overzetten naar Windows 2003 server
- In DHCP server aangeven dat DNS van 2003 server primair wordt
- Windows 2000 bak formatteren
- Windows 2003 installeren
- Exchange 2003 erop installeren
- Per user het .pst bestand terugzetten.
NOu heb ik eerder een fout gemaakt door een server te formatteren, zodner te demoten. Toen kreeg ik een probleem mbt het AD-schema.
Als ik nu deze windows 2000 server bak WEL demote, zullen dan automatisch alle domein rechten en zaken overgedragen worden aan windows 2003 server, zodat ik nog steeds een 100% werkend domein heb of moet ik nog extra stappen ondernemen, vooral mbt AD-schema enzow ?
Graag antwoord, de planning van installatie is morgenavond