Toon posts:

[JS]Bij refresh andere ScrollHeight

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil onder teksten die varieren in grootte (=hoogte) doorlopende figuren plaatsen in de vorm van blokjes. De figuren moeten eindigen aan het eind van de teksten. Om de benodigde hoogte te bepalen van de figuur gebruik ik de ScrollHeight. Een gedeelte van de figuur dek ik dan vervolgens af een div waardoor alles netjes aan zou moeten sluiten. Op zich werkt dit wel. Kan van de verschillende tijdstippen de teksten oproepen, en de figuur wordt opgebouwd. Maar bij een refresh merk ik dat de ScrollHeight telkens 19 px kleiner is als de oorspronkelijke hoogte. Ik heb een alert geplaatst om de ScrollHeight aan te geven. Iemand een idee waar dat aan ligt en hoe het is te voorkomen ?

Zie als voorbeeld : HANSKNIGHT

P.S. kleuren van blokjes worden uiteraard nog aangepast, zodat teksten leesbaar zijn.

Verwijderd

jij geeft hier 2x 3408 (win2000 ie6) welke browser kijk jij? wat heb je geprobeerd? verder snap ik je probleem niet echt heel goed en ook je oplossing lijkt me nodeloos ingewikkeld (dingen afdekken enzo... :?)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

hier 2x 3246 (win95 ie5.5)
Maar kan je dit niet gewoon met een repeating background doen? :?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
De blokjes worden bewogen m.b.v. een mouseover. Dit d.m.v. map die weer over de teksten ligt. Kan dus niet met background repeat of zo. De blokjes zijn 68 px in het vierkant en er zijn 6 blokjes per rij. Het aantal verticaal bepaal ik in principe door de ScrollHeight te delen door 68 en naar boven af te ronden. Uiteraard wordt daar dan ook rekening gehouden met de starthoogte van de tekst. Ik kom meestal dus een stukje over de teksthoogte heen. En dat moet ik kwijt. Als er andere methoden zijn dan hoor ik het graag.
Is ook maar experimentje. Heb dat al eerder gedaan maar dan met vaste hoogten.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook Windows 2000 IE6 en krijg de eerste keer 3392 en daarna iedere keer 3408. In Mozilla 1.4 krijg ik steeds 3411. Die irritante achtegrond doet het dan ook niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Ik krijg 2x 3407 (WinXP Pro, ie6, 17").

Bovendien zou ik het niet met scrollHeight doen maar met innerHeight of beter nog offsetHeight (van dat element, een cel waarschijnlijk). Eventueel kun je die div gewoon veranderen in een cel in de tabel (vooropgesteld dat je tabellen gebruikt in de opmaak, dat kon ik even niet zien (source-view is hier uitgeschakeld :( ), maar gezien de vele rechte lijnen wel).
Dat maakt het misschien niet zo nodeloos ingewikkeld om te opmaak gemixed te doen, dus met zowel tabellen als div-jes. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door wizzkizz op 17-07-2003 17:00 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Bovendien zit dat paarse home-blokje wat te veel naar links, je kunt beter dat div-je relatief positioneren met left en bottom op 0px. ... en dat blokje naast home, incl. dat blauwe snap ik ook nie helemaal :?

[ Voor 3% gewijzigd door wizzkizz op 17-07-2003 17:04 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

tabellen voor de layout moeten sowieso opzouten >:)

wat ik zou doen is is kijken hoe groot het containg blok is van je text (een p als het alleen een alinea is, een div als het een verzameling van dingen is) en die hoogte vervolgens copieren naar een andere div met overflow: hidden die vol staat met die images. De hoogte van je textblok zal dan automatisch meerekken, je image container zal de boel wat uitsteekt hiden en de hoogte aannemen van je textblok

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat extra blokje (wordt later transparant) toegevoegd, omdat ik anders problemen verwacht met de hoogte. Want als ik later onder de vastgestelde hoogte weer wat moet afdekken zou die hoogte weer wijzigen. Vandaar dat ik de hoogte van 1 blokje toegevoegd heb aan de hoogte van de layout. Ik heb trouwens niet zoveel invloed op het genereren van de teksten. omdat dit via 'blogspot' gebeurt.
Pagina: 1