[miRC/Quakenet]Auth opvragen

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Mja, ik weet het. mIRC is geen échte progtaal, tis beetje dom scriptwerk :)
Maar misschien toch iemand hier die me kan helpen?

Ik heb een statsbot runnen (zelf gemaakt) in een chatkanaal op IRC.Quakenet.org. En het probleem is dat ik stats wil maken per AUTH (users kunnen zich authen bij Q, Quakenet dus). Want op dit moment maak ik stats per nickname, maar da's irri omdat mensen constant van nick veranderen. Het moet dus per auth.

Ik weet dat je auth kan opvragen via /whois.
Maar dan krijg ik die auth-name nog niet automatisch in een variable, %var
Iemand die weet hoe ik dit voor elkaar krijg, alvast bedankt :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou 2 arrays gebruiken, een met huidige nicks, een met authnames. Zodra iemand tiept zoek je in de nick array de nick en aan de hand van die index weet je dan de auth die in de auth array zit. Nickchanges kan je zo ook makkelijk afvangen.

Zover ik weet zijn in mirc arrays 1-dimensionaal dus een rij met nick + auth is niet mogelijk.
Je kan ook alles in een ini mikken per regel nick=auth en dan daar de gegevens uithalen maar qua performance is hiet niet echt handig elke keer als iemand tiept een ini uit te lezen.
De authname in een array krijgen is wel mogelijk door op de response van Q een regular expression los te laten.

Voor mijn bot heb ik gewoon een simpel java dingetje geschreven wat de stats uit de log verzameld en wegschrijft naar een database. Dan heb je toch wat meer mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Gert op 17-07-2003 17:59 ]

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dubbele 1-dimensionale array die je met goed scripten consistent houdt... Werkt ook.

Forget your fears...
...and want to know more...

• QuestGamer
Gert schreef op 17 July 2003 @ 17:57:
Ik zou 2 arrays gebruiken, een met huidige nicks, een met authnames. Zodra iemand tiept zoek je in de nick array de nick en aan de hand van die index weet je dan de auth die in de auth array zit. Nickchanges kan je zo ook makkelijk afvangen.

Zover ik weet zijn in mirc arrays 1-dimensionaal dus een rij met nick + auth is niet mogelijk.
Je kan ook alles in een ini mikken per regel nick=auth en dan daar de gegevens uithalen maar qua performance is hiet niet echt handig elke keer als iemand tiept een ini uit te lezen.
De authname in een array krijgen is wel mogelijk door op de response van Q een regular expression los te laten.

Voor mijn bot heb ik gewoon een simpel java dingetje geschreven wat de stats uit de log verzameld en wegschrijft naar een database. Dan heb je toch wat meer mogelijkheden.
Bedankt voor je uitleg :)
En inderdaad zo'n output naar een database ben ik ook van plan, maar ik weet helaas niet genoeg van java en SQL enzo af om dat te maken. Maar dat komt nogwel ;)

Maar het belangrijkste probleem dat ik dus heb, hoe lees ik die response van Q uit? Regular expression zei je, nog nooit gebruikt geloof ik. Alvast bedankt iig :)

(edit: met de help van mIRC kom ik er niet uit hoe ik die output van Q in een %var krijg, daarna de auth-name eruit krijgen lukt me wel, maar hoe lees ik die /whois uit? hoop dat je me kan helpen :) )

[ Voor 8% gewijzigd door QuestGamer op 17-07-2003 23:31 ]

• QuestGamer
Ik ben er al uit, een RAW event was de oplossing.
Dat is dus opgelost.

Het topic kan dicht, of er moeten nog mensen zijn met tips mbt stats maken op IRC ofzo ;)