de betaler vervuilt
de betaler vervuilt
Misschien een lang stuk, dun draad. Denk dat'ie zich wel zo snel ontlaad dat de isolatie geen kans krijgt om te smelten (in tegenstelling tot de isolatie van m'n bay-bus...
Ik vraag me trouwens af.. 160uF max, beetje condensator ontlaad altijd langzaam... Zou daar na 1, 2 dagen nog genoeg spanning inzitten om je een flinke schok te geven? Lijkt me niet eik
* FragFrog geeft geen garanties, natuurkunde examen was een flink aantal maanden geleden
de betaler vervuilt
Verwijderd
Max spanning is? Gok eens 5 volt.
Nee dit voel je niet. Echt niet.
Of de voedingsspanning moet opgewaardeerd worden tot een volt of 50 en hoger.... maar dan nog.
[ Voor 34% gewijzigd door BCM op 17-07-2003 16:50 ]
Cedo Nulli
Werkt weer als een zonnetje
Oh ja, probleem: camera heeft in een plas zuur gestaan van een lekkende pot groene pepers.
de betaler vervuilt
Wees gerust, je voelt hetBCM schreef op 17 July 2003 @ 16:30:
Volgens mij voel je dit niet eens.
Of de voedingsspanning moet opgewaardeerd worden tot een volt of 50 en hoger.... maar dan nog.
Met water??GA!S schreef op 17 July 2003 @ 17:43:
Ding met een multimeter dus leeg laten lopen, alle printplaten met water schoongemaakt, goed laten drogen en weer in elkaar gezet.
Hopelijk heb je het echt heel goed laten drogen!
Alchohol mocht je ook zonder problemen gebruiken hoor...
[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 17-07-2003 17:53 ]
Het is niet voor niets dat er een 300v elco in zit.. als er max 5 volt op kwam, waarom dan een duurdere en grotere 300v gebruiken?BCM schreef op 17 July 2003 @ 16:30:
De elco wordt geladen met flink meer dan 50v. Dit is vereist voor de flitslamp.
Water gaat prima hoor, als je maar goed en lang laat drogen (dat versnellen we met een compressorLaagvliegerke schreef op 17 July 2003 @ 17:51:
Met water??
Hopelijk heb je het echt heel goed laten drogen!
Maar goed, hij werkt weer prima. FinePix zijn degelijke dingen
de betaler vervuilt
maak em AUB nog een x schoon met 70 of 80 % Alcohol...
bij gedestileerd / gedenaturaliseerd water heb ik nix gezegd...
[ Voor 21% gewijzigd door SjOuKeS op 17-07-2003 19:02 ]
idd.. water = kalkaanslag enzovoorts. Naspoelen met gedestileerd water oid is idd een stuk verstandiger.SjOuKeS schreef op 17 July 2003 @ 19:01:
Zeker water gaat heel goed... tot over 3 weken je cam er om onverklaarbare redenen er mee ophoud...
maak em AUB nog een x schoon met 70 of 80 % Alcohol...
edit:
bij gedestileerd / gedenaturaliseerd water heb ik nix gezegd...
Verwijderd
En kalkaanslag? Dan zou de hele wereld zo langzamerhand onder de kalk moeten zitten, bijna alles wordt wel eens nat.
Lekker op tijd sjefAcouSE schreef op 17 July 2003 @ 18:16:
Neem dan een gloeilamp (220V) met een zo laag mogelijk vermogen (die hebben de hoogste weerstand).
Maar wat betreft die plas zuur.....GA!S schreef op 17 July 2003 @ 17:43:
Ding met een multimeter dus leeg laten lopen, alle printplaten met water schoongemaakt, goed laten drogen en weer in elkaar gezet.
Oh ja, probleem: camera heeft in een plas zuur gestaan van een lekkende pot groene pepers.
Ik heb ooit een TI-92 wat 7-up gevoerd.... vond hij niet lekker. Ook goed schoongemaakt maar niet geheel met succes. Hij vreet nu batterijen
Ik hoop dat jij met je toestelletje meer geluk hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 17-07-2003 19:40 ]
Verwijderd
@wfnv:
zouem nog eens openmaken en goed afborstelen met een hard borsteltje(geen staalborstel)
waarschijnlijk maaktie lichtjes sluiting over de batterij
• goed afboenen met een zacht stukje stof oid, 60W lamp op laten schijnen en half uurtje wachten
• Alcohol en wattenstaafjes, nuf said
• wat deo eroverheen spuiten en afboenen met voorgenoemde zacht stukje stof
Laatste methode sinds eergisteren in gebruik, verkort methode 1 met een half uur... Methode 2 duurt helemaal lang maar is wat zekerder, dus mocht bij iemand methodes 1 en 3 niet werken...
Die methode 3... tja, zodra m'n videokaart raar begon te doen ('s avonds laat) op de uit knop van m'n stekkerdoos geramd en m'n kast opengetrokken. 't was net vochtig, even drooggemaakt, en toen met m'n niet-meer-zo-heldere kop bedacht dat alcohol goed werkt in dit soort gevallen. Hee, spuitbus met oa alcohol! Euh... nouja, werkt vast wel! En warempel, was inderdaad zo... Gelijk weer goed beeld. Nog een paar dagen gekloot met nieuwe isolatie, maar telkens na een paar uur toch weer een druppeltje op m'n videokaart. En warempel, 't werkte elke keer
Whoops Flits natuurlijk. Niet aan gedacht....SORRYBCM schreef op 17 juli 2003 @ 16:30:
Cedo Nulli
Verwijderd
Verwijderd
Je kan wel alcohol nemen, maar als het vuil er niet in oplost en in water wel, dan ben je wel voor de kat d'r k*t bezig.
Omdat het hier over een zure substantie gaat denk ik toch dat dat beter oplost in water.
Dit komt omdat er een kortsluitinkje ergens zit.wfvn schreef op 17 July 2003 @ 19:38:
Maar wat betreft die plas zuur.....
Ik heb ooit een TI-92 wat 7-up gevoerd.... vond hij niet lekker. Ook goed schoongemaakt maar niet geheel met succes. Hij vreet nu batterijen
Ik hoop dat jij met je toestelletje meer geluk hebt.
Dit kun je repareren (als het nog te repareren valt) door de completer print een week in alcahol te laten weken. (voledig in de alcahol)
Daarna laat je hem een weekje drogen en hup.....
b.t.w. ik zou disply e.d. wel ff droog houden