Toon posts:

Sony Dru510a brand 4x CD-r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een 510 gekocht, firmware geupdate en daarna lukt het DVD branden prima, ik heb alleen problemen met een CD branden dit komt niet hoger als 4x, terwijl ik bij een speedtest aanzienlijk hoger uitkom.
Ik gebruik Nero 5.5.10.42, dus dit zou de problemen niet koeten geven

Wie weet raad of heeft tips

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat voor merk cd's? Al een ander merk geprobeerd? DMA aan? Welk OS? Andere software al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
OS = Winows XP pro
DMA = on
Andere software idem resultaat
Merk CD = mij niet bekend (waar zou ik het aan kunnen zien)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 15:40:
OS = Winows XP pro
DMA = on
Andere software idem resultaat
Merk CD = mij niet bekend (waar zou ik het aan kunnen zien)
staat meestal op de cd zelf, je gebruikt trouwens wel echt een cd-r??? geen cd-rw omdat die vaak ook nog maar op max 4x kunnen worden gebrand, en dat zou het dan verklaren

Verwijderd

Topicstarter
nee, ikweet zeker dat het een cd-r is, in mijn vorige brander deed deze spindel branden op max 12x en nu ko ik niet verder dan 4x(600kb/s)

erg frusterend

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Als het een merkloze cd is heb je best kans dat het van een slecht merk is en de brander daardoor 'voor de zekerheid' op een lagere snelheid gaat branden, om fouten te voorkomen. Probeer eens een cd van een goed merk (Sony, Philips, TDK ofzo), dan weet je het ten minste zeker. Als tweaker zijnde moet je eerst zelf zoveel mogelijk dingen uitsluiten voordat je om hulp gaat vragen nietwaar?

Verwijderd

Topicstarter
thanks "lekkere kwal"

Ik zal het zeker gaan proberen, maar aamgezien hij het in de liteon wel goed deed, dacht ik misschien dat iemand anders me direct verder kon helpen

bedankt voor de snelle reactie

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nieuwe cd's gekocht (Samsung 42x) en inderdaad de oude spindel was gaar

Allemaal bedankt
Pagina: 1