Programmatje maken; welk formaat?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
Wij moeten op het werk regelmatig getallenreeksen invoeren: voor een onderzoek moeten mensen 4x per dag iets meten, gedurende een maand. Nu maken we iedere keer een excelsheet van de gegevens die de persoon opgeschreven heeft, en daarna een grafiek met dagminimum, -maximum, en -gemiddelde.

Ik wil dat vereenvoudigen. Zit te denken aan een simpele layout, met per dag 4 invulhokjes, en een automatisch gegenereerde grafiek. Ik vraag me alleen af waar ik dit het beste in kan doen. Gewoon in excel iets simpels, of zijn er ook simpele applicaties waarmee ik dit eenvoudig in elkaar kan zetten? Iemand suggesties?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

In Access misschien, om het even in de Office sfeeren te houden?
Daar met een database en een invul forumlier oid?

En dan kijken of je ergens een freeware tooltje kan vinden die uit een access db een grafiekje kan maken (of Office moet dat zelf al kunnen, maar zoveel ben ik niet thuis in Office)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als Excel alle tools biedt die je nodig hebt, dan kan je het toch gewoon in Excel maken? Je kan bestaande zaken over nemen en al dan niet automatiseren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
De reden dat ik eigenlijk van excel af wil is dat er zoveel in veranderd kan worden. Wil het veiliger hebben, dus alleen die cellen die men mag wijzigen, laten zien. Grafiek maken alleen door druk op een knop, of zelfs al rechtstreeks vanuit het invoerveld aanvullen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan allemaal hoor :Y)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je net zo goed een macro maken voor excel...
Dan hoef je alleen maar de gegevens in te vullen, en word de grafiek vanzelf gemaakt :)

Kan zelf alleen geen macro's maken 8)7 :Z

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2003 15:26 ]

Pagina: 1