Toon posts:

[PM discussie] Nieuwe wet moet fileswappers gevangenisstraf-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

* Op deze reactie heeft powermoderatie plaatsgevonden *
Dat vind ik wel wat vroeg, weliswaar een troll waardig, maar dat kan de langssurfende user/modderator vast wel inzien.
Zo snel PM tools inzetten is imo niet nodig.

Of speelt er meer mee wat ik niet overzie?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De powermod ingreep kan ik enigszins wel begrijpen, aangezien dit een overduidelijke troll is dient hij op -1 te staan en daar te blijven, de PM is in dit geval gewoon een methode de reactie vast te zetten op dat niveau.

Het zou wel twijfelachtig zijn om reacties die niet overduidelijke flames/trolls vast te modereren en zo een afweging onmogelijk te maken, maar dat si volgens mij in dit geval niet van toepassing.

Hooguit is het ontbreken van een duidelijke vastgestelde regel over waar de grens ligt iets wat dit nog een 'discussie-punt' maakt, maar ik ben persoonlijk wel ervoor om dit ook door de PM te laten doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
It was I. :Y)

Ik ben heel even de rest van zijn reacties aan het nalopen, maar misschien dat ik vandaag nog een mailtje ga sturen :/

edit:
Overigens vond ik dit zo'n troll dat ik de PM heb ingezet, aangezien dit toch wel een duidelijke troll is, en ik het niet nodig vond dat iemand een of meer personen die het er mee eens waren deze weer boven het maaiveld zouden zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Renegade op 17-07-2003 15:20 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

RM-rf schreef op 17 July 2003 @ 15:16:
De powermod ingreep kan ik enigszins wel begrijpen, aangezien dit een overduidelijke troll is dient hij op -1 te staan en daar te blijven, de PM is in dit geval gewoon een methode de reactie vast te zetten op dat niveau.
Ik zie het een beetje als een mug die je neerschiet met een oliefantengeweer.
Het is een beetje ongepast om een reactie al vast te pinnen net nadat deze is gepost. De PM moet een middel zijn om reacties recht te zetten die anders teveel tijd/moeite vereisen, niet om ctief mee te modereren. We moeten de modererende users op de FP ook nog een kans geven.
Hooguit is het ontbreken van een duidelijke vastgestelde regel over waar de grens ligt iets wat dit nog een 'discussie-punt' maakt, maar ik ben persoonlijk wel ervoor om dit ook door de PM te laten doen.
In dit geval kun je de afspraken die destijds zijn gemaakt voor de LM hanteren. Verlagen met ÊÊn punt is goed maar wil je verder dan moet je dit vragen. Nu was deze reactie duidelijk een -1 waard maar toch was het overkill om zulke tools daarvoor in te zetten.

Het is beter om het een halve dag aan te kijken, die draad loopt echt niet weg. :)

* bazs2000 is het dus met botoo eens. :)

Edit:
Ik zie nu een reactie die er net niet stond.
Renegade, je kan dan wel gelijk hebben maar toch hoeft het niet zo. Tja, in dit geval speelt de betreffende user nog een bijrol maar moet dit een reden zijn om - in geval van een user die de regeltjes niet zo nauw neemt - ook de score van zijn/haar post(s) te veranderen?

Dit is een leuk discussiepunt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door bazs2000 op 17-07-2003 15:26 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

overigens is die user niet bepaald een poster met veel toegevoegde waarde:
ik begrijp dan ook zeker niet wat deze reactie van hem op +4 doet:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=808580
misschien even checken hoe die moderatie tot stand is gekomen? en misschien kan PM daar ook wat vanaf halen?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

En zo boren we een nieuw PM onderwerp aan :)

Natuurlijk is het een troll, maar gaan wij nu bepalen dat trollen onmiddellijk, en permanent, naar de -1 verwezen worden?
Imo haal je daarme het moderatie systeem onderuit (ik chargeer nu wel _iets_ :+ ), de regular user moet immers betrokken blijven bij het modereren?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
botoo schreef op 17 July 2003 @ 15:26:
En zo boren we een nieuw PM onderwerp aan :)

Natuurlijk is het een troll, maar gaan wij nu bepalen dat trollen onmiddellijk, en permanent, naar de -1 verwezen worden?
Imo haal je daarme het moderatie systeem onderuit (ik chargeer nu wel _iets_ :+ ), de regular user moet immers betrokken blijven bij het modereren?
1 ding is trouwens stom, ik heb niet naar de tijd van de reaktie gekeken. |:(

Ik ben in de volle overtuiging geweest dat dit al bijna een dag oud was. :/

Overigens ben ik het met je eens dat wij misschien niet het gras voor de rest van de modders moeten wegmaaien, maar ergens zeg ik ook dat het nuttig is om een dergelijke reaktie vast te zetten voordat hij misschien ongemerkt op een + score beland en in een vergeten hoekje beland. Aan de andere kant is het wel zo dat je niet te pro-actief bezig moet zijn, anders loop je inderdaad het risico om het normale moderatiesysteem aan de kant te zetten.

Persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om een goede balans te vinden.

In ieder geval is dit een vergissing mijnerzijds geweest, excuses daarvoor :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kijk :) daarvoor is de PM nu eenmaal in een alpha/bijnabeta stadium (8>

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Misschien praktisch om er een soort van omgekeerde warning bij te zetten in het PM panel :?

'pas op, deze reaktie is nog geen 24 uur oud' :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[flauw]
Misschien is het nog praktischer om er iets bij te zetten in de trant van:
* Renegade pas op . . .
:O
[/flauw]

:*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
:'(

sorry :? O+

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade op 17-07-2003 16:50 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben er eigelijk niet tegen om bij het spotten van een directe troll/flame deze met behulp van de PM naar meteen naar de -1 te zetten en dan daar ook te houden. Ik vraag mij dan ook af waarom de PM een reactie meerdere malen kan modden om deze op een bepaald niveau te houden? Dit lijkt mij een duidelijk voorbeeld, waarbij * Renegade in mijn ogen vergeten is om de powermoderatie meerdere keren te laten wegen. Daarnaast is gelukkig punt [13] van toepassing als de PM af is:
Een reactie die is ge PM-ed is door de poster NIET meer te wijzigen.
botoo schreef op 17 July 2003 @ 15:26:
Als een PM genoeg tijd heeft om de betreffende reactie te "verwerken", dan zou ik er niks tegen hebben. Zoals jij al aangeeft is er wel een verschil of de user de reactie naar de -1 helpt of de PM doet dit in ÊÊn keer, maar administratief gezien zit hier geen verschil in. Je kan de reactie ook later op de avond PowerModden als je een of meerdere draadjes onder handen gaat nemen. Bekijk het eens uit oogpunt van de bezoeker: wil jij als bezoeker een dergelijke reactie lezen? Ik niet, dus daarom vind ik het beter dat een pure troll/flame weg gewerkt wordt bij het spotten. Het moet natuurlijk geen sport worden om elke reactie streng door te kijken, maar zelf opletten of het echt meteen nodig is natuurlijk gewenst.

Je moet uiteindelijk verschillende factoren tegen elkaar opwegen om deze beslissing te nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is bij eerdere discussies over de PM al meermaal naar boven gekomen: pas op de de gewone gebruikers zich niet overbodig gaan voelen. PM-tools dienen een uiterst middel te zijn en dat was hier niet het geval (maar je had dus niet gelet op de tijd.) Nou kan ik ook wel begrijpen dat nu dit net nieuw is jullie er wat gretig gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een tijdstop op PM-moderaties, dus deze bv enkel toestaan na een X aantal uur, eerder een technische beperking zou moeten zijn, dus niet eens een 'waarschuwingstekstje', maar gewoonweg geen toestemming voor PM-mods voor een X aantal uur na de moderatie.
dit staat overigens ook zo in het originele plan:
[rml][ PM] PowerModder voorstel aan Femme[/rml]

Verder is het natuurlijk zo dat de PM niet teveel in de weg zou moeten lopen van de 'normale users' en hun moderaties overbodig moet maken; maar het is juist ook onderdeel van de keuze voor een persoon met 'super-rechten' dat deze effectief juist dat zal doen.

In het geval van deze reactie lijkt me duidelijk dat die zeker weggestopt dient te worden (edits en mails lijken me een te zware repressaille) en in die zin is het juist een specifiek * PM -gevalletje: die reactie een +-moderatie geven is domweg een verkeerde moderatie.

ik kan me enkel voorstellen dat een PM in zo'n geval zou kiezen voor een lock op -1, met hooguit de mogelijkheid hiervan 1 punt af te wijken, waardoor de reactie niet meer boven de 0-score kan uitkomen (en voorkomen dat die terug op een 1-score komt, is volgens mij wel goed).
Maar juist deze tool is volgens mij nog niet ontwikkeld, komt die nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beÃĢindigd

De modderatie mogelijkheid van T.net is, mijns inziens gecreerd om de leesbaarheid te vergroten. Door de opgezette structuur bepaalt de Tweaker wat voor een beoordeling, een reactie dient te hebben. De Tweaker kan dan door middel van zijn instellingen bepalen wat hij wel of niet wil lezen.
Tevens is, mijns inziens, deze mogelijkheid om te modden, oa een bindingsmiddel tussen T.net en zijn gebruikers, de Tweaker. De Tweaker voelt zich oa door deze methode van Moddereten verbonden met T.net.

Wanneer T.net nu dmv Powermodderatie's de beoordeling van de T.net niet meer overlaat aan de tweaker maar aan de Powermodder krijg je:
• Het probleem van objectiviteit omdat een kleine groep, Powermodders, ongewild en onbedoeld, de modderaties gaan overheersen. En hun stempel gaan drukken op de Frontpage.
• Zoals al eerder, door Polaris en RM-rf al aangegeven, loopt T.net eveneens het risico dat de Tweaker geen of weinig beoordelingen geeft. Dit omdat een reactie kan gaan volgen van; "Modden, dat heeft toch geen zin, aangezien deze reactie straks toch wordt ge-Powermod. Daarrdoor zal de verbondenheid tussen T.net en de Tweaker afnemen.
• Zeker wanneer reacties worden gelocked en de Tweaker zijn of haar beoordeling tav een reactie niet meer kan uiten, kan een gevoel van "machteloos" onbehagen zich meester maken van de Tweaker. Waardoor, het risico ontstaat, dat in eerste instantie veel beklagingen of bij TFF en TMF geplaatst worden of nog erger, in de draad zelf, direct achter de ge-Powermod'de reactie met of Trolls of Flames richting de Pm'er cq T.net.
Dit gevoel van onbehagen zou zich kunnen uiten in het gevolg, dat de Tweaker, T.net verlaat om ergens anders zijn heil zoekt.

[I] Ik pleit er dan ook sterk voor, om het Powermodden alleen in de sterkste gevallen, zoals Warez, direct te laten plaats vinden. Zoals "verwijderen" uit de draad door een -2 beoordeling.
[II] In alle andere gevallen dient de beoordeling te worden overgelaten aan de Tweaker zelf, met hier en daar ondersteuning door de /16 crew.
Aangezien, mijns inziens, de Tweakers over het algemeen genoeg inzicht tonen om de reacties te beoordelen op de juiste waarde.
[III] Wanneer echter het gewenste effect van het moddereten geen uitwerking meer heeft kan en moet een Powermod ingrijpen plaats vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Longbeard op 17-07-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, deze reactie had waarschijnlijk wel op eigenkracht kunnen afzinken naar de -1. Dan hadden anderen ook de lol van een torpedo kunnen hebben.

Maar uiteindelijk moest íe naar de -1 dus.

Idee: een Powermod-account? Een nieuwe usernaam a la moddereterAccount waarmee een PM lekker anoniem de motivatie van de PM kan geven? Doel hiervan is natuurlijk een leermoment voor de overige lezers en naamsbekendheid Powermod.

* Delerium ziet het iig wel zitten.
De modderatie mogelijkheid van T.net is, mijns inziens gecreerd om de leesbaarheid te vergroten. Door de opgezette structuur bepaalt de Tweaker wat voor een beoordeling, een reactie dient te hebben. De Tweaker kan dan door middel van zijn instellingen bepalen wat hij wel of niet wil lezen.
Hierbij sluit ik me aan, het maakt de facto geen bal uit of een PM op een rply wordt toegepast na 10 seconden of 2 dagen, het resultaat telt.

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 17-07-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ooit gehoord dat in een grijs verleden, lang voor mijn tijd, alleen een select groepje mocht modden. Dat beviel niet, dus werd het huidige systeem ingevoerd. Het lijkt er op dat we nu weer teruggaan naar vroeger tijd. Aangezien dat systeem uiteindelijk niet beviel, vraag ik me af of je niet verkeerd bezig bent.

Dan heb je ook nog het probleem dat een reactie door de een als grappig en door de ander als troll kan worden opgevat. Dan werd altijd door de meerderheid beslist wat het was, heel democratisch. Nu komt de PM en zegt "Troll, punt uit!" Ik geloof dat de kritiek op het oude systeem nu juist was dat het ondemocratisch was.

Al met al vind ik dat de PM zich wat meer op de achtergrond zou moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

polaris schreef op 17 July 2003 @ 18:19:
Al met al vind ik dat de PM zich wat meer op de achtergrond zou moeten houden.
Ik vind dat de PM alleen in draden van gisteren moet kijken, zodat het altijd op de achtergrond blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo kan zich een heel eind in Longbeard's setupje vinden.
maar . . .

Mijn aanpassingen zijn rood ingekleurd.
[I] Ik pleit er dan ook sterk voor, om het Powermodden alleen in de sterkste gevallen, zoals Warez, direct te laten plaats vinden. Zoals "verwijderen" uit de draad door een -2 beoordeling.
[II] In * botoo alle andere gevallen dient de beoordeling * botoo initieel te worden overgelaten aan de Tweaker zelf, met hier en daar ondersteuning door de /16 crew.
Aangezien, mijns inziens, de Tweakers over het algemeen genoeg inzicht tonen om de reacties te beoordelen op de juiste waarde.
[III] Wanneer echter het gewenste effect van het moddereten geen * botoo /te weinig uitwerking meer heeft * botoo of wanneer de post te overduidelijk verkeerd gewaardeerd is kan en moet een Powermod ingrijpen plaats vinden.
Een time-delay voor PM acties moet je als streven zien, niet als keiharde regel, verschillende situaties vereisen verschillende aanpak.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1