(W98) Vastlopers en daarna weer normaal werken

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik moet voor een klant een pc repareren. Als hij met de computer gaat werken dan loop die aan het begin een paar keer vast. Het os is win98. De vastloper is dat de pc nergens meer op reageert, maar de muis doet het nog wel gewoon, maar ik kan niet met de muis klikken. Dit doet de pc op willekeurig momenten. Meestal een stuk of 4 keer achter elkaar. En daarna kan je de rest van de avond doorwerken. Maar de volgende keer doet ie het weer. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.
Het spijt mij dat bij de vorig forums ik niet alle regels goed deed dat probeer ik nu wel goed te doen. Wat heb ik tot nu toe allemaal geprobeerd.
1. Windows opnieuw geinstalleerd
2. Ramgeheugen gechekt
Ik weet niet wat het nog meer kan zijn wat niet lekker loopt.
Wat ik wel had, dat als de pc vastloopt, en je hem reset dat ie dan niet meer opstart. Dan moet ik eerst pc uit hebben en opnieuw aan doen. Het is een athlon xp 2000+ met msi moederboard. De temp van proc is 50 graden. Toen ik windows 98 opnieuw geinstalleerd had en een aantal programma's weer geinstalleerd had, begon de pc weer met vastlopers zonder reden. Maak niet uit waar. Alverwege met de muis naar een programma gaan, of bij het laden van windows. Soms doet de videokaart raar, door allemaal rare kleuren te laten zien. Het ramgeheugen had ik vervangen met mijn eigen, maar de vastlopers blijven. Mocht ik dingen over het hoofd zien dan graag jullie antwoord.
Mocht ik dingen fout doen die niet op het forum horen, willen jullie dat dan graag zeggen zodat ik dat kan verbeteren. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

• Coolhva
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je windows ook al "gestript" gestart.
Dus zonder cd-rom/dvd-speler en onnodige kaarten (zoals geluids, isdnkaart, etc.)?

Doet hij het wel goed? Zoja, zet dan alles 1 voor 1 weer terug, en kijk waar het spaak loopt.

• Mister I
  • Niet online
Coolhva schreef op 17 July 2003 @ 14:39:
Heb je windows ook al "gestript" gestart.
Dus zonder cd-rom/dvd-speler en onnodige kaarten (zoals geluids, isdnkaart, etc.)?

Doet hij het wel goed? Zoja, zet dan alles 1 voor 1 weer terug, en kijk waar het spaak loopt.
Dat ga ik zo ook proberen, maar dan weet ik niet of ik dan meteen kan beantwoorden, vanwege hij kan het ook een paar uur achter elkaar goed doen en dan vastlopen. En dan zijn het vaak een paar vastlopers achter elkaar.

Ik krijg nu ook steeds bij het afsluiten deze fout:
Fatale uitzondering OE op 0028:C03127A7 in vxd savrt(02) + 00034283

[ Voor 12% gewijzigd door Mister I op 17-07-2003 14:44 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Mister I schreef op 17 July 2003 @ 14:40:
[...]

Dat ga ik zo ook proberen, maar dan weet ik niet of ik dan meteen kan beantwoorden, vanwege hij kan het ook een paar uur achter elkaar goed doen en dan vastlopen. En dan zijn het vaak een paar vastlopers achter elkaar.

Ik krijg nu ook steeds bij het afsluiten deze fout:
Fatale uitzondering OE op 0028:C03127A7 in vxd savrt(02) + 00034283
Mm, ziet eruit dat je random fouten krijgt, of heb je steeds dezelfde fouten?

Deze is iig van norton als ik google moet geloven.

MAar dat je videokaart ook raar doet is vreemd.
Heb je wel van alles de juiste drivers?
Heb je geen IRQ conflicten oid?

Kijk ook hier eens in:
Technische PMG FAQ
Daar staan handige tips in bij vastlopers.

Andere optie die je nog kan proberen is je HD checken op fouten.
Tools daarvoor kan je hier vinden: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)

Problemen met de videokaart staan hier dingen voor:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
VXD duidt meestal op een driver die niet lekker loopt.
Inderdaad gestript starten en dan 1 voor 1 weer opbouwen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Mister I
  • Niet online
momania schreef op 17 juli 2003 @ 14:54:
[...]

Mm, ziet eruit dat je random fouten krijgt, of heb je steeds dezelfde fouten?

Deze is iig van norton als ik google moet geloven.

MAar dat je videokaart ook raar doet is vreemd.
Heb je wel van alles de juiste drivers?
Heb je geen IRQ conflicten oid?

Kijk ook hier eens in:
Technische PMG FAQ
Daar staan handige tips in bij vastlopers.

Andere optie die je nog kan proberen is je HD checken op fouten.
Tools daarvoor kan je hier vinden: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)

Problemen met de videokaart staan hier dingen voor:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)
Bedankt voor de reactie,
Steeds dezelfde fout. Norten staat wel op de pc. Ik heb hem net laten kijken voor virussen, maar er zitten geen virussen op. Ook al een andere videokaart geprobeerd maar dat maakt niet uit. Ik laat hem zo op fouten zoeken voor de hdd.
Ook voor alle hardware de goede drivers. Dus dat is het ook niet

Ik heb trouwens het laatste half uur geen vastlopers meer gehad. Dus ik denk dat ik nu op die ommeschakeling zit van 4 vastlopers, en dat je daarna uren kan werken. En dat ie de volgende dag weer gaat vastlopen. Moet ik nu tot morgen wachten of zijn er andere manieren, zodat het "vastloopproces" weer opnieuw begint. De pc lijkt wel op een auto die niet lekker opstart, maar daarna uren achter elkaar draait. Zou zoiets bestaan bij een pc. Het lijkt me niet dat ie te koud is met opstarten als zoiets bestaat. Want de begin temp is 40 graden die binnen een paaar seconden 50 graden is.

[ Voor 25% gewijzigd door Mister I op 17-07-2003 15:03 ]

• Coolhva
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Staat er Norton Antivirus 2003 op of Symantec Anti Virus Corporate Edition?

bij SAV CE zijn er wel problemen bekend icm met Win98 en sommige maat applicaties.
Als je de virusscanner deïnstalleert heb je dan nog steeds dat probleem?

Btw, heeft de klant geen Windows 2000 licentie? Het is wel makkelijk om dat te zeggen maar windows 2000 draait toch echt stukken stabieler dan 98, zeker in een bedrijfsomgeving!

• Mister I
  • Niet online
Coolhva schreef op 17 July 2003 @ 15:00:
Staat er Norton Antivirus 2003 op of Symantec Anti Virus Corporate Edition?

bij SAV CE zijn er wel problemen bekend icm met Win98 en sommige maat applicaties.
Als je de virusscanner deïnstalleert heb je dan nog steeds dat probleem?

Btw, heeft de klant geen Windows 2000 licentie? Het is wel makkelijk om dat te zeggen maar windows 2000 draait toch echt stukken stabieler dan 98, zeker in een bedrijfsomgeving!
Het probleem was er al voor dat norton er op stond. Norton is er op gezet omdat mijn klant dacht dat er een virus op zijn pc stond. Ik denk niet dat het software probleem is omdat windows 98 er opnieuw op geinstalleerd staat, maar mayb heeft hardware compatible prolblemen met windows 98. Mijn klant sweert bij win98 en heeft niet zoveel zin om windows 2000 licenties te kopen. Hij dacht zelf dat het probleem gekomen was nadat ie er nieuw moboplankje er in liet zetten met proc en broodje ram. Maar volgens mij is dit msi moederboardje, gewoon compatible met windows 98.

De pc is ook al langs geweest bij Paradigit. Volgens hun lag het aan de software dus die hadden ook al windows 98 er op nieuw opgezet maar na ruim 1 week werken had mijn klant het probleem weer.

Hij is nu aan het scannen van de hdd.
Heeft er iemand nog andere suggesties?

Er zitten ook geen problemen in de hdd want die heb ik gescand

[ Voor 11% gewijzigd door Mister I op 17-07-2003 17:26 ]

Pagina: 1