Toon posts:

Game gemaakt, meningen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie Kunst & Techniek in Enschede heb ik, samen met 2 klasgenoten voor het 2e jaars eindproject een game gemaakt.

Nu ben ik erg benieuwd naar reactie's van mensen over deze game.

Voordat mensen het gaan spelen, wel de opmerking dat er enkele punten zijn die niet goed zijn / aanwezig zijn:
* Om de game te starten moet je op spatie drukken (gebruiksvriendelijkheid -1 ;) )
* Muziek uit download gelaten omdat het anders te groot zou zijn en ik heb geen webspace daarvoor
* De tekstvensters zijn erg overgevoelig, druk dus niet te hard op je arrow :)
* Mooiste is om monitor op 640*480 (800*600) te zetten en het te spelen (tekst enzo beter leesbaar)
* Besturing is niet optimaal, zo moet je om je inventory te sluiten op spatie drukken (en niet nogmaals op i)

Zo kan ik nog wel ff door gaan ;)

Info over game:
* Gemaakt in flash
* Engine zelf geschreven
* Eerste keer pixel-art

*edit* Game is kort *edit* :)

Download de game hier: http://www.dse.nl/~jappie/DIVINE.rar

Ik wacht af

Sander van den Berg (moi)
Jasper van Gestel (de technicus)
Merijn Reerink (Design, character en story)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 15:56 ]

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
grappig, maar een aantal opmerkingen:

- ik weet niet wat de doelgroep van het spel is, maar ik zou correct engels gebruiken (dus niet 'u', maar 'you' etc.)

- in conversaties moet je pijltje omlaag duwen om verder te gaan in een gesprek. Echter als ik heel even op pijltje omlaag duw gaat-ie meteen 4 schermen verder in het gesprek waardoor ik er niets van volg. Ik ben dan ook gestopt bij die kerel in het bos waarvoor je iets moet doen, maar het enige wat ik nog zag terwijl het gesprek doorscrollde was 'shop'. :)

succes ermee

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Heb hem gespeeld, best grappig, Beetje Zelda 8ig! :)

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

het lijkt bij mij niet echt te werken

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
Is wel grappig. Wat is zeg maar het doel, of quest zal ik het maar noemen van het spel? Ben namelijk aan het werk en kan niet te lang spelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
@ RealCato: dat van die 'u' inplaats van 'you' gedoe kwamen we te laatn achter (qua inlever periode dan) .... beetje teveel gewend geraakt aan chat language :)

Dat met die pijltjes zei ik al, is ook erg jammer, maakt het lastiger om het verhaal te volgen.

@ MADG0BLIN: spel is snel uit te spelen, hij is erg kort namelijk :P
Bedoeling is om je beoordeling te krijgen aan de hand van opdrachtjes uitvoeren of je uiteindelijk hemel of hel mag eindigen (je zit nu in vagevuur)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Leejow(saait)

Blater

Ik vind het wel aardig maar niet denderend.
Het lopen is super traag ik vind de besturing en het aanzicht super irritant.
En volgens mij laten jullie gewoon alle huisjes ed. gewoon scrollen over die groene ondergrond, tis wel leuk als gras maar als je er een tijdje tegenaan kijkt word je scheel

Verwijderd

Topicstarter
@ Leejow: Het lopen klopt toch wel redelijk in verhouding met de animatie?
En tjah, de besturing krijgen we van iedereen wel wat te horen, de ene vindt het goed passen, de andere zoals jij, irritant.
Ik zou je aanraden niet telkens naar het gras te kijken, want mensen die scheel worden wil ik niet op mijn geweten hebben ;)

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Super leuk en mooi gedaan.
Ik weet niet hoe moeilijk het programmeren/scripten in flash is, maar de tile engine is erg leuk gedaan. Het geheel scrolt smooth mee, en je tekent alleen dat wat er getekent moet worden(soms aan bomen te zien die in een keer verschijnen onder in het scherm), enkel van het gras wat al eerder gezegt is, is het jammer dat het niet een echte ondergrond is, het lijkt meer op een background layer.

De besturing vind ik niks op aan te merken, en is goed, bij dit soort games is de besturing nou eenmaal zo.
Maar misschien om het beter te verlopen: is het mogelijk om te controleren of een toets ingedrukt wordt of losgelaten ?
zodat je zowel naar voren als naar rechts bv. kunt lopen?
Dus dat je afhankelijk van keypressed en keyreleased kijkt en daarme een boolean zet.

Maar vertel wat meer over de engine :)
Hoe het een beetje inelkaar zit en hoe het werkt in flash(qua graphics, collision detection, interactie, etc), ben wel benieuwd.

Keep up the good work

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
We hadden eerst ook overal losse tiles neergezet, maar omdat het de engine enorm vertraagde hebben we besloten om een fixed background te nemen. Flash is helaas niet het krachtigste programma..

De manier waarop de engine is geschreven zorgt ervoor dat 2 knoppen indrukken en die kant op bewegen niet kan. Als je op een knop drukt wordt je immers in een aantal tussenstapjes naar de volgende tile gebracht, je kunt dus niet halverwegen ook nog eens naar boven.
Ik had eigenlijk wel moeten coden dat bij het praten je pas naar de volgende pagina gaat als je de key loslaat ipv indrukt. maar key loslaten is met flash ietsjes complexer, dus had ik even gelaten.

Wat over de engine: je hebt dus een heeeele stapel tiles (dankzij m'n teamleden :p ) en die worden dus vanuit een array in een movieclip gezet en op het scherm getoverd. hierin staat ook of een tile loopbaar is of niet. Als je op een richtingknop drukt wordt de gehele movieclip met tiles in kleine stapjes verschoven tot het een gehele tile is verschoven. Het hoofdpersoon wordt op dezelfde manier de andere kant op geschoven. Ook worden er nieuwe tiles aan de randen bijgeplakt en de oude, uit het zicht gevallen tiles worden weggehaald.
Voordat hij vershuift kijkt hij dus in de array of de tile waar je heen wil wel loopbaar is. anders loopt ie natuurlijk niet.

p.s. ik ben dus Jasper, de scripter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Never mind :P

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 14:53 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 23:16
Zou je mij op msn kunnen toevoegen, aangezien ik erg geinstresseerd was in deze opleiding en ik wel een paar vraagjes had :)

rubenagpost@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand meer met comment, advies dingetjes ofzo?
:'(

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Misschien wat meer dingetjes erin doen. Dat huisje waar je in kan meer invullen met objecten. En misschien zorgen dat je alleen door de deur erin kan. Ik kon er via de muur er gewoon in. Wat meer puzzeltjes ofzo. Die dagboek is leuk gedaan, alleen erg kleine lettertjes. Die doolhof is ook grappig. En kan je niet met die gesprekken zorgen dat je bijvoorbeeld uit een reeks zinnen kan kiezen, net zoals dat gedaan is met die lucasarts spellen?

En misschien wat ingewikkeldere puzzels. Bijvoorbeeld, je hebt 2 bedelaars en die vragen ieder een brood. Ergens vind je een brood die je kan geven, maar dan heeft de ander niets. Dan zorgen dat je dat brood kan verdubbelen. Een beetje fantasie ;)

Het is zeker wel knap gedaan. Ik kan nog net een level voor warcraft maken en daar houdt het wel mee op.

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Super Snackman

Snekgek

Leuk spel! Doet me heeeeeeel erg denken aan God Of Thunder (anyone)

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Super Snackman schreef op 19 juli 2003 @ 23:05:
Leuk spel! Doet me heeeeeeel erg denken aan God Of Thunder (anyone)
oe,oe is dat dat spelletje met zon kaboutertje met een vliegende hamer ? :P

Verwijderd

Haha hijs kewl :D, maak save opties :D

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
heh, grappig gemaakt :D

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Waarom heeft ie internet acces nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Eh... das nieuw voor me :P
Wanneer vraagt ie om internet access dan?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 20:51:
Eh... das nieuw voor me :P
Wanneer vraagt ie om internet access dan?
Zodra je het wil gaan spelen. Je merkt het niet echt, alleen als je ZAP (zonealarm) ozid aan hebt staan of een inbel connectie heb :P

Trouwens game is wel grappig, maar ik cond het na 3 minuten al een beetje saai. Maar keep up the good work :w

Xbox Live ID:Notna8310

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 11:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Niet mijn genre. Heb het even gespeeld, het irritantste vind ik de manier waarop 'ie loopt. Als je naar 'beneden' wil, dan volgt het poppetje het grid naar het zuidwesten, dat is ieders anders dan het zuiden. ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, das het perspectief he ... isometrisch
Die keuze hebben we nu eenmaal gemaakt en we hebben er als groep veel van geleerd, vooral omdat alles (pixel art, tiles, scripting, verhaal etc) nieuw voor ons was.

@Mr_Knight: We hadden ook heel erg leuke ideeen voor puzzels en spel zou eigenlijk veel groter wezen als we de tijd hadden gehad
Het bleef een schoolproject, waarbij we ook nog eens (helaas) andere vakken moesten volgen
(En een 4e groepslid die al snel geen bal meer uitvoerde en ik, naast designer tevens manager - en een beetje scripter ;) (soz Jasper :P) te weinig lef om er echt wat aan te doen, die 4e figuur dan)

Een van de ideeen was als volgt, alleen door het vele werk er helaas niet van gekomen :( :( (dit is dan basic idee en nog niet volledig uitgewerkt, concept zeg maar).

Stealth puzle:
Situatie: de speler moet een donker kasteel insluipen maar er is een zoeklicht.
Oplossing: als de speler een ton vind kan deze in de ton naar de deur sluipen, dit lijkt me een soort simpele mouse-over puzzel.
Als je een gele cirkel over het scherm kan laten bewegen terwijl de speler in een tonnetje loopt, kun je checken of de speler stilstaat terwijl de cirkel (zoeklicht) over de speler beweegt, als dit speler stil staat nix aan de hand, als de speler moved op dat moment moet de puzzle gereset worden.
Evil oplossing, vind een steen, mol het zoeklicht.

Reply op Terw_Dan (onder)

Ik zou het eigenlijk niet weten, heb het spel ook op een 200mhz pc kunnen draaien zonder probs, al was dat met een TNT
Zou je dus echt niet kunnen vertellen waarom hij happert, sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 21:07 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hij hapert hier als een gek. Dit zal aan 2 dingen kunnen liggen denk ik.
1. mijn proc (dual P3 450) of
2. mijn vidkaart (een G400 AGP).

Klopt dit of zit het ergens anders?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Terw_Dan schreef op 20 juli 2003 @ 21:04:
Hij hapert hier als een gek. Dit zal aan 2 dingen kunnen liggen denk ik.
1. mijn proc (dual P3 450) of
2. mijn vidkaart (een G400 AGP).

Klopt dit of zit het ergens anders?
Flash blinkt niet bepaald uit in snelheid, voornamelijk je proc is een beperking. Ik ben het spel zelf nog ff aant downloaden, kzal zo es kijken :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Flash traag kan zijn, maar deze exe draaide op de geteste pc's wel goed, ok het opstarten duurde soms even, maar toch
En bij deze versie is de audio eruit, ook al merk ik daar nooit echt verschil mee / van

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

ziet er geinig uit, maar flash lijkt mij niet de meest logische keuze om games te maken ivm snelheid e.d. (hoewel je er leuke dingen mee kan) maar voor een RPG kan het aardig, zal em vanavond es op mn 333mhz pc proberen, kijken hoe die loopt

btw zie ook dit topic: [rml][ games] post hier je eigen brouwsel(s)..[/rml]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben Flash gekozen omdat het programma bij ons bekend was en action script theoretisch ook veel kan
Hoe liep het op je 333mhz?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Dit deed me sterk denken aan Pokemon voor de GBA... :/
Hij liep snel op een duron1200 @ 1370 ( 10X137 ), soms net ff te snel. Idee om een framerate limiter erop te gooien ?
verder vind ik het knap dat je die engine wel zelf heb geschreven. Met een paar revisies in het spel en je mag het trots gaan presenteren. :)

dikzak

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb de oplossing gevonden voor dat lopen.
Gewoon je toetsenbord 45° draaien ;) Ja anders vind ik het ook niet speelbaar. En dan de klasieker : tekstvensters die te snel naar beneden gaan.

BEGIN SPOILER

En misschien wat beter uitleggen wat je moet doen want ik heb dat zwaard met geweld gepakt maar als ik wist dat ik er op beoordeeld zou worden zou ik dat plastiek zwaard hebben gepakt.

EINDE SPOILER

En een beetje meer keuzes geven je moet maar 2 keer kiezen dat is niet echt veel.
Deed me wat denken aan gameboy spelletje. Volgens mij valt er best wel wat mee te doen.

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 22:20:
Hoe liep het op je 333mhz?
speelbaar maar traag, er is geen FPS counter maar ter info, bijv. vanaf het begin direct naar voren en dan links totaan de "mayor" lopen kost 31 seconden (stopwatch van mobieltje gebruikt :P)

edit:
pc is pentium2-333mhz + 64MB ram + voodoo3-2000 16mb + Win98

[ Voor 13% gewijzigd door BdR op 23-07-2003 21:43 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Topicstarter
Ok, terug van 2 weken vakantie en topic begint dood te gaan :P
Toch benieuwd of er nog meer mensen zijn met comment, ideetjes of iets dergelijks

Edit

Complimenten zijn ook goed :-)

Edit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 15:46 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Niet echt een idee of comment ;) maar toch even complimenten :)

Het spel ziet er netjes uit en werkt soepel. :Y) ga zo door!

Twitter

Verwijderd

Leuk spel... speelt wel aardig.. nice one.. ga je meer maken?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier een P1 233 MHz bak staan waar het inderdaad irritant traag loopt. Maar m'n Athlon 1,1GHz kan hem zonder moeite aan :)
Interresant, ik ga hem vanaf zaterdag (proberen :+) uit te spelen. Hij lijkt me nog best wel geinig :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
We gaan komende tijd niet een game maken
Wel hebben we alle drie de ambitie om meer dingen te gaan maken
Ik zelf ben net begonnen met mijn eerste map poging voor DoD, maar dan niet simpel mappen, maar ook uittekeken van levels en dingen bedenken etc (ken wel mappers, maar meesten doen dit niet)

Tevens heb ik de bedoeling, ondanks mijn geringe ervaring met 3D om stageplekken te zoeken bij grote ondernemingen
En ja, genoeg mensen die zeggen dat het me toch niet gaat lukken, maar daar heb ik schijt aan.... niet geschoten is iig altijd mis

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijf bezig

Nog meer mensen met comment, kleine adviezen of iets dergelijks?

*Elfy likes hearing things about his little game, even if it's negative*
Pagina: 1