Beeldkwaliteit antennes voor DVD van PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Hi, y'all!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen een (erg lange) kabel van m'n PC naar m'n TV of een setje antenne's (je kent ze wel).

Overal is er wat te lezen over die antennes, maar niet echt duidelijke meningen over de beeldkwaliteit die dat oplevert. :?

Kan iemand met ervaring met antennes mij wijzer maken? Goed of slecht? (scheelt alweer gauw 70 a 100 eurootjes) - [OK, een losse dvd-speler had ook gekund, maar daar heb ik nog geen trek in]

Thanx! 8)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Dit klinkt als een intressant topic. Ik volg deze op de voet :p
Op dit moment heb ik namelijk een laptop op mijn tv staan. Via een netwerkkabel is die geconnect naar de pc (kan ook draadloos) en vandaar speel ik mijn filmpies en mp3s.

Je zou ook zo'n Kiss DVD speler kunnen kopen :p Maar laten we vooral niet van het topic afdwalen.

Verwijderd

de kwaliteit is goed alleen de resolutie is maar 800 by 600. en als ie door veel beton heen moet wil de kwaliteit nog wel eens minder worden. ik heb zelf een setje van elro voor 40 euro gehaald bij de makro. niks mis mee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 15:26:
de kwaliteit is goed alleen de resolutie is maar 800 by 600.
De Resolutie van een tv is toch veel lager dan 800 by 600 :?

Verwijderd

Jep 768*576 de dvd flims zelf zijn meestal 720*576 ;).

Dus dat verhaal klopt niet helemaal van meneer pjr.

Het is wel zo dat je verlies in de sherpte heb doordat de tv-out chip op je video kaart het beeld moet resizen.
Je kan het beste een mpg kaart aanschaffen, of een andere kaart waar een mpg chip in zit.

Ik zou ook eeen lange S-video kabel aanschaffen, die verzenddoosje hebben elktijd meer verlies.

Verwijderd

dus eigenlijk zegt meneer HollyHollander dat het niet zo intressant is om die dingen aanteschaffen. Dan heb je misschien meer aan zo'n KISS DVD player

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 08:48

Gorefest

serial killer.

Nou die dingen zijn best goed hoor! Beeldkwaliteit is best goed is hetzelfde als uit je composiet uitgang komt.
Alleen geluid is slechts stereo.

Verwijderd

Als je het beging post leest dan gaat het erom dat die twijfelt tussen een kabel en zo zend dingetje.

Zelf zou ik voor een S-video kabel kiezen omdat die net mooire beeld heeft en goedkoper is.

Maar je kan natuurlijk ook zend kassie aanschaffen kwaliteit is dus ietsje minder en het kost ook meer geld.

Wat is trouwens de afstand die je moet overbruggen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 09:00 ]

Verwijderd

30 meter is makkelijk te doen met kwaliteits coaxkabels, zie De grote tv-out FAQ

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 14:55 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Coax? dus dan moet ik mijn composite naar coax ombouwen (of kopen)?

Ik heb overigens scart (is dat duur, lange scart??) . Is dat een mogelijkheid of is "tv-out naar composite (ongeveer 12 meter) naar scart" net zo goed? Keep me posted please!

:/

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 18-07-2003 14:31 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

composiet = coax met tulp stekker
s-video = 2x coax met mini-Din stekker
RGB = 3x coax met Scart, Tulp of BNC stekkers
Antennekabel = coax met antenne of F-bus stekker
Audiokabel = coax met Tulp, Jack of Scart stekker

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/uitgangen.jpg

Kortom, een signaal zegt niks over de kabel.
coax is de afkorting voor coaxiaal (een kabel met afschermende buitenmantel).

Afbeeldingslocatie: http://www.telbon.com/Products/Infrastructure/Coax.jpg

In Scart zit Composiet, S-video en RGB signalen - dus genoeg keuze...
De videokaart uit je signature heeft Composiet en S-video output, dus dat beperkt je mogelijkheden tot die 2.

Snel lezen, want daar staan 90% van je vragen: De grote tv-out FAQ net als de handleidingen van je videokaart en TV.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 14:54 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Thanxzzz, gaan we doen.

Maarre, kabel van 12 meter dus? :Z

:)

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 21-07-2003 09:59 ]

Pagina: 1