[Websphere] Experiences ?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Kweet het niet echt een concrete vraag maar voor mij toch even belangrijk als hoe doe ik dit/dat.

Heb een job aangeboden gekregen om te werken met Websphere. Nu ken ik wel wat van J2EE maar niet specifiek IBM's packages. Online valt er ook niet echt veel te vinden behalve commercials.

Dus aan websphere devvers de vraag - is ie goed, toekomst mogelijkheden, stabiliteit?.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben ook pas begonnen met Websphere vind het zelf wel leuk werken, is behoorlijk snel en makkelijker te installeren. Kan het voor je alleen niet vergelijken met bijv. BES en/of Tomcat.

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 22:09

Ralluph

Aus der Reihe...

Vanaf versie 4.0 of hoger schijnt IBM WebSphere Application Server (WAS) prima te werken. Ik zit hier nog opgezadeld met een project waarvoor versie 3.5 (Fixpack 7) moet worden gebruikt, en dat is niet bepaald een prettige ervaring. Belangrijkste nadelen IMHO:
  • De deployment van WAR's gaat niet standaard. Dit heeft men met een bijzonder ingewikkelde constuctie van ba(tch/sh) scripts geïmplementeerd, in plaats van in java zelf. Vooral een update van een webapp doen is rampzalig. :r
  • Geen ondersteuning voor de standaard lay-out van een webapp (grootste ergernis: WEB-INF/web.xml wordt compleet genegeerd). Waarschijnlijk is deze structuur pas ingevoerd na het ontstaan van WAS 3.5.7.
  • de database waarin de configuratie wordt bewaard wil nog wel eens corrupt raken. Herinstalleren van WAS is dan de enige optie.
  • Het opstarten van de Administration Console duurt _lang_ (als in: minuten), zelf op een snelle bak. Vanaf versie 4.0 is hier een decente webinterface voor, wat een stuk makkelijker werkt.
J2EE heb ik er nog niet mee gedaan, en op basis van de bovenstaande ervaringen zit ik daar niet op te wachten. Helaas schijnt onze klant niet te bewegen te zijn een upgrade te doen (dat doen ze vast pas als de support stopt).

Zorg trouwens dat je server voldoende RAM heeft; dat scheelt een hoop yoga/jongleren/Noors leren. :z

• hobbit_be
ah - zal wel de allerlaatste versie zijn aangezien bedrijf een soort tester is van IBM (en dus niets voor soft hoeft te betalen). Doel is wel J2EE. Maar blijkbaar toch geen zware problemen. (al dat war gedoe zal er niet aan te pas komen - tis voor interne app op 8-way clustered geval) en Database is DB2. Bedankt beide!

• alienfruit

alienfruit

Zo die hebben het goed geregeld dan! Die spullen van IBM zijn niet echt goedkoop te noemen!

• hobbit_be
idd - weet niet hoeveel het kost 65.000dollar ofzo normaal? Maar door de partnership komt er veel concrete info terug naar IBM die het dan weer kunnen implementeren in de volgende versie. Beetje erg duur voor wat het is denk ik - maar tja dat is Big Blue.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Let even op: sinds versie 5 (of al bij 4?) betekent "Websphere" veel meer dan je op het eerste gezicht zou denken, IBM gebruikt het als paraplu-naam voor een hele verzameling producten die met e-commerce / web / internet / java te maken hebben. Over het algemeen zullen mensen "Websphere Application Server" bedoelen als ze het over "Websphere" hebben, maar het kan nooit kwaad om dat expliciet te vermelden.

FireFox - neem het web in eigen hand

• alienfruit

alienfruit

Ach. DB2 is en blijft stoer spul! Heb er eens een artikel over geschreven, wel duur maar wat je er mee kan... wowsies :) Altijd al een voorkeur naar blauwe kleuren ipv van rode ;)

Verwijderd

Dit topic is al op leeftijd, maar ik ben juist opzoek naar meer meningen, ervaringen, tips, do's & dont's, etc.

Er zijn nu vast meer mensen die ervaring met dit pakket hebben.
Ik krijg hier binnenkort ook mee te maken. Vandaar dat ik op zoek ben naar goede informatie.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar een topic van ruim 2 jaar oud kicken met eigenlijk alleen maar een vraag is niet helemaal de bedoeling. Sowieso omdat er dan gereageerd gaat worden op mensen die misschien allang niet meer hier rondlopen. :)

Open liever een nieuw topic waarin je eventueel naar dit topic verwijst, maar als het even kan wel iets uitgebreider dan de vraag die je nu stelt. Je hebt ongetwijfeld zelf al wat opgezocht en gevonden, daar kun je ook wel iets over posten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.