houthakker schreef op 19 juli 2003 @ 16:37:
Volgens mij haal jij RMS en PMPO in de war, mijn kamer is groter dan een auto. Er hangen sony surround speakers in, en een actieve sub. Volume gaat niet harder dan 50, want dan knallen de ramen er uit. Bovendien kun je wel veel vermogen hebben, maar je speakers moeten ook het vermogen benutten, effectief het vermogen gebruiken. 5x 15 wat is volgmens mij voldoende hoor.
LOL
Nee, ik haal niet RMS met PMPO door elkaar hoor.
5X12 Watt continue met 4X25 Watt piek kom je niet zo'n end mee in een auto.
Volgens heb je even niet in de gaten dat je in de auto je klankkasten verre van optimaal zijn, jij hebt gewoon speakers, met daarin units in een behuizing wat enigzins op elkaar afgestemd is.
In een auto heb je een gat en daar hang je een speaker in en is het voor de rest maar een beetje hopen of het klinkt. Tuurlijk, voor hoogweergave heeft dat ding genoeg vermogen en voor een beetje normale bas voor een huiskamerspeaker ook wel.
Echter, in een auto rij je. Heb je bandengeluid, motorgeluid, windgeruis. Afhankelijk van de auto gaan deze geluiden op een bepaalde moment het lage spectrum domineren, nu betwijfel ik dat de TS in een dikke Audi, BMW of mercedes rijd die tot 140 lekker stil zijn.
Dus, om nog wat hoorbaar laag te hebben, moet je er vermogen in stoppen. Vermogen wat dat setje niet kan leveren.
Kijk, met 4X25 RMS (en niet DIN normen) dus iets van 4X50 piek kom je al een stuk verder, de rest kan de Sub overnemen.
[
Voor 5% gewijzigd door
GaMeOvEr op 19-07-2003 17:57
]
Aannames zijn fataal.