Teruggekomen van vakantie computer aangedaan. Alleen lampje van harddisk brandt (permanent) en lampje van spanning. Bios gereset en nu doet hij helemaal niets meer. Voeding doet het niet meer, helemaal nul. Is mijn moederbord naar zijn grootje of heb ik door de bios te "shorten" ook mijn voeding opgeblazen. Wie weet een oplossing.
Verwijderd
Niemand tijdens jou vakantie op je PC geweest?Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 13:32:
Teruggekomen van vakantie computer aangedaan. Alleen lampje van harddisk brandt (permanent) en lampje van spanning. Bios gereset en nu doet hij helemaal niets meer. Voeding doet het niet meer, helemaal nul. Is mijn moederbord naar zijn grootje of heb ik door de bios te "shorten" ook mijn voeding opgeblazen. Wie weet een oplossing.
Verder moet je natuurlijk eerst even wat testen zoals het een tweaker betaamd (of zoiets
staan er toevallig vier rode ledjes op een rijtje te branden? dan is hoogstwaarschijnlijk je mobo dood (ookal zegt het boekje dat dat de CPU is). Dat was het beruchte moederbord dat om geen reden doodging. Ze hebben wel goede garatie geloof ik.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Controlleer eens de condensatoren.
Ik had hier exact zo'n zelfde mainboard liggen met dezelfde kuren.
Nadat ik nieuwe caps had ingesoldeerd werkt ie weer.
Ik had hier exact zo'n zelfde mainboard liggen met dezelfde kuren.
Nadat ik nieuwe caps had ingesoldeerd werkt ie weer.
als je die voeding niet hebt uitgezet bij het resetten van je CMOS dan zou je natuurlijk met een andere voeding misschien kunnen testen? Weet je het meteen. Je kan natuurlijk ook gewoon je bord en alles in een andere kast zetten...weet je het ook. Lijkt me dat je dat eerst had kunnen proberen voor hier te posten.
reserveringshouder Tesla Model 3
Verwijderd
Waarom gaat men er hier vanuit dat een ieder met een probleem, iets anders moet pakken/testen/ombouwen. Misschien ligt het aan mij maar ik heb geen magazijn thuis met voedingen, moederborden, processors etc.
Ok nu het probleem: als het lampje van je hd brand is de voeding niet kapot. En warom heb je meteen je bios ge-reset?
Ok nu het probleem: als het lampje van je hd brand is de voeding niet kapot. En warom heb je meteen je bios ge-reset?
Verwijderd
Omdat je zo kan testen of de apparatuur van je eigen niet kapot is.... En de meeste tweakers hebben wel wat "oude" spullen liggen waar je mee kan testen...Maar toppic starter zou eens kunnen beginnen met alles los te halen behalve videokaart en kijken wat hij dan doet...Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 14:37:
Waarom gaat men er hier vanuit dat een ieder met een probleem, iets anders moet pakken/testen/ombouwen.
Verwijderd
Als je de BIOS hebt gereset zonder de stroom van je PC te halen loop je grote kans dat je je moederbord beschadigd hebt. Zie blz. 2-27 van je gebruiksaanwijzing STOP WARNING!Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 13:32:
Je bent niet de eeste die dit overkomt en ook niet de laatste....
We gaan er niet van uit....de modjes willen dat hebben...zie FAQ en gedrachtsregels....Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 14:37:
Waarom gaat men er hier vanuit dat een ieder met een probleem, iets anders moet pakken/testen/ombouwen. Misschien ligt het aan mij maar ik heb geen magazijn thuis met voedingen, moederborden, processors etc.
reserveringshouder Tesla Model 3
Dank voor jullie meestal opbouwende kritiek. De ledjes op het moederbord doen helemaal niets. Is dit wellicht een teken ?
Pagina: 1