[Exchange/POP3] No Such User In Domain

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen bezig om hier een oplossing voor te vinden alleen tot nu toe zonder succes.

Ik heb Exchange 2000 draaien met 1 pop account van een gebruiker. Dit account is van een ISP (dus bijv. gebruiker@zonnet.nl). Ik heb geen eigen domein.

Na Exchange goed ingesteld te hebben kan ik mail versturen en verzenden.
Maar alle e-mail's naar het domein zonnet.nl komen niet aan en krijg ik de melding die in dit topic vermeldt wordt:

Microsoft Exchange 5.5: "No such user in domain"

Dus dat de gebruiker niet in het domein gevonden kan worden.

Nu ben ik er al achter dat dat komt omdat in de Default Recipient Policy bij domeinnaam @zonnet.nl staat (bij SMTP).

Als ik dit verander naar bijv. server.lokaal dan kan ik geen e-mail meer naar buiten verzenden. (krijg ik de melding dat ik geen geldig afzender adres heb).

Dus eigenlijk is de vraag of je Exchange kan gebruiken zonder dat je een eigen Domain hebt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dit kan wel maar heb je een 3th party tool nodig (pop3-connector) zonder dit gaat het niet werken

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Het is Windows 2000 Small Business Server dus daar zit Exchange 2000 bij met een POP3 Connector.

Het ophalen van de mail gaat wel goed, alleen het verzenden niet!
Ik ben druk aan het zoeken hoe ik het voor elkaar moet krijgen, denk dat het in die Default Recipient Policy moet zitten maar so far no luck.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Probeer eens de smtp server van je ISP als relay in te vullen.

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Dus, als ik het goed begrijp, moet ik in de Default Recipient Policy bij SMTP @smtp.zonnet.nl invullen? Dat werkt niet!

P.s. de SMTP server van de ISP wordt al gebruikt!

[ Voor 19% gewijzigd door Coolhva op 17-07-2003 13:14 ]

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

als je je default policy invult moet je 'This exchange organisation is respon....." uitvinken.
Anders zeg je tegen je server dat hij alle mail voor het domain beheert en kan je dus geen mails versturen naar andere users binnen dit domain...

[ Voor 47% gewijzigd door charlie op 17-07-2003 13:30 . Reden: extra info ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hier heb je een link naar een MicroSoft e-Book over SMTP op exchange 2000 hele handige guide bij het instellen van SMTP.

http://www.microsoft.com/...1FE957C024&displaylang=en

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Coolhva je komt echt met de meest gebruikelijke vragen hier. Kijk je zelf uberhaupt wel eens in een HELP want dit is nou al het 4e of 5e topic die ik van je voor bij zie komen die echt beginners vraagstukken zijn. Ik verwijs je weer naar POLICIES in je Exchange2000 omgeving. Dus druk op F1 en neem de tijd eens om te lezen. Let wel als je de default recipient policy veranderd kun je ook je hele maildomain goed verneuken..

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Charlie23 Bedankt voor je reply, dat zal moeten werken.

Mutsje: Ik heb nu een F1 hardcopy voor me liggen. die ga ik inderdaad eens doorspitten.
Maar dit forum is toch alleen niet voor DIE HARD kenners met alle kennis in huis. Je doet nu voorkomen alsof ik helemaal niets doe om het probleem te verhelpen. Ik ben vandaag alleen al 5 uur bezig om dit probleem te verhelpen.

Ookal is de oplossing zo simpel (zo blijkt) heb ik het niet kunnen vinden. Of dat nu ligt aan de keywords die ik gebruik om te zoeken of iets anders maar ik kon het niet vinden.

Ik ben het wel met je eens dat als je iets doet je er verstand van moet hebben, maar eens moet de eerste keer zijn en er is niet altijd tijd en een boek bij de hand om dat door te lezen. Zeker nu is de werkdruk hoog en moet voor weinig geld en weinig tijd veel op poten gezet worden.

Dit is de laatste post over Exchange, als dit werkt, werkt alles naar behoren. En ik heb veel dingen uit de search kunnen halen hier maar niet alles.

Ik hoop dat je een beetje begrip kan opbrengen dat niet iedereen alles snel kan vinden op het net of de tijd heeft om alles goed uit te zoeken.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Coohva,

Hier heb ik inderdaad begrip voor maar stel je vragen dan anders. MELD WAT JE AL GEDAAN HEBT en dergelijke. Je post alleen vragen zonder dat je ook maar iets meld dat je al een search gebruikt hebt en dergelijke. Dit is voor beantwoorders soms reuze irritant omdat we dingen kunnen posten die een TS al tich keer onder zijn neus heeft gehad. In de resource kit van Exchange2000 staat nog veel meer informatie en wij gebruiken ook altijd boeken(heb hele windows2000 en exchange2000 en windows server 2003 op me bureau staan als naslagwerk).

graag volgende keer
vraag posten
wat heb je al gedaan
wat wil je

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Nog even hoe ik het opgelost hebt, het werkt intussen.

Bij "Default Recipient Policy" heb ik er een SMTP domein bij aangemaakt genaamd "@netwerk.lokaal".
Hier staat het vinkje dat deze server verantwoordelijk is voor de afhandeling van dit domein aan.
Dit domein is ook Primary.

Ik heb het 2de domein "@zonnet.nl" genoemd en daar het vinkje (wat boven staat beschreven) uit gezet.

Nu werkt het als een zonnetje, alleen ISA server nog even uitpluizen maar dat moet lukken!

Bedankt voor de reakties, en mutsje, ik neem je woorden mee in de volgende topics.

offtopic:
Mensen weten niet wat er mis is als het ze niet duidelijk wordt gemaakt. Daarom is het zo belangrijk om aan te geven wat er is.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

jou offtopic slaat nou precies op jou vragen :+ en ik zei toch dat je in je policy moest kijken dus kreeg je de goede hint al :P
Pagina: 1