Toon posts:

[VB] Probleem leeg gooien geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het leeg maken van mijn geheugen. Ik heb een programma geschreven die gebruikt maakt van een ocx file. Het ocx file zet een bmp om naar een jpg file.

Maar nou roep ik in het hoofdprogramma bij ocx file aan met de de benodigde variablen. Deze gaat een antal keren door een loop en dan loopt hij vast, het geheugen is vol. Nou heb ik al geprobeerd om daar een object van de maken maar dan het stukje leeg gooien met een (set nothing ) en dan bijft het geheugen nog steeds vol

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwacht je dat we nu, met deze informatie, iets zinnigs kunnen zeggen, behalve dat 'iets' niet goed afgesloten of opgeruimd wordt?

[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 17-07-2003 12:57 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het probleem zit hem in je code. Die moet je aanpassen....

Hint: debuggen of hier relevante code posten, zodat we misschien WEL iets kunnen betekenen. ;)

My personal website

Verwijderd

Oplossing; stop meer geheugen in je pc :+

Verwijderd

Topicstarter
3 gig aan geheugen is genoeg neem ik aan

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wellicht is het verstandiger te reageren op de eerste of de tweede post: die zijn er namelijk om je te proberen verder te helpen. Op een minder nuttige post (nofi hitman ;)) kun je wel reageren, terwijl je niet reageert op posts die betrekking hebben op je probleem. :? Ik zal het even iets duidelijker proberen te maken:

Geef ons meer info en relevante code!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het stukje code waar ik het over had, het gaat om het stukje van de picFormat321, het opslaan van de bmp gebeurt goed, zo als jullie zien wordt die iedere sec vernieuwt, dit gebeurt goed en hierdoor loopt het geheugen niet op(bekeken in task manager), maar zodra ik de volgende regel er inzet dus die van de picFormat dan zie je het geheugen oplopen, en die wordt niet leeg gegooit. ook niet als het loopje stil gezet wordt.

Tevens het ik er een object van proberen te maken en dan loopt hij vast. Het picFormat321 is een ocx bestand

Private Sub cmdOmzetten_Click()
Dim Filename As String
Dim Filesave As String
Dim Tijd As String
Dim PauseTime, Start

'Bestandsnaam capture file
Filename = "capture.bmp"

'Start met opslaan
StrRecord = "aan"

Do While Not StrRecord = "uit"
PauseTime = 1 'Pauze lengte
Start = Timer 'Start time.
Do While Timer < Start + PauseTime
DoEvents
Loop

'Bestandsnaam JPG file
Tijd = Date & "-" & Format(Time, "hh-mm-ss")
Filesave = "\Archief\" & Tijd & ".jpg"

If lnghWnd <> 0 Then
'Het opslaan van een BMP file
lngRet = capFileSaveDIB(lnghWnd, Filename)
'Het omzetten naar een JPG file
PicFormat321.SaveBmpToJpeg App.Path & "\capture.bmp", App.Path & Filesave, "65"

Else
MsgBox "Problem saving frame", vbInformation, App.Title
End If
Loop

End Sub

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welke conclusie kunnen we dan trekken? Dat er waarschijnlijk iets geks gebeurd bij PicFormat321. Is er al wat zinnigs over te zeggen? Nee. Het zou bij wijze van spreken ook in deze class kunnen zitten.

Je noemt nog niet of SaveBmpToJpeg een static method is of niet. En of PicFormat321 al eerder geinitialiseerd is en een global scope heeft. Daarnaast is er op Google helemaal niets over PicFormat321 of SaveBmpToJpeg te vinden.

Kortom: We kunnen dus nog niets zinnigs zeggen.

Verder nog een andere vraag: Is het gebruik van code-tags zo moeilijk om te begrijpen?

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 17-07-2003 13:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
PicFormat is een OCX bestand, deze heeft blijkbaar dus een functie SaveBmpToJpeg, tevens heeft deze nog 3 functies, SaveBmpToGif, Gif to bmp en jpeg to bmp, het ocx kan ik verder niks aan veranderen omdat ik die niet zelf heb gemaakt. Ik weet alleen dat ik 3 variablen op moet geven om SaveBMPtoJPEG uit telaten voeren. Is dit niet een probleem rond de OCX bestanden, omdat een collega het van mij heeft met een OCX bestand om de ftp aan tespreken.

Dat ocx bestand is toegevoegt aan mijn componenten lijst en daarvan heb ik een icoon op mijn form gezet.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Probeer het support forum van dat component eens. Zonder de code kan hier echt niemand helpen als het niet aan jouw code ligt dan ligt het aan het component.

Als je code in code tags zou staan zou het zelfs jouw code misschien nog leesbaar zijn ook.

Echter is dit meer debug werk dan wat anders en waarschijnlijk dus een probleem bij het component.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.