Alarm signaal na restarten

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Vanmorgen starte ik mijn pc weer op (zoals elke dag :p ) en gebeurde het volgende.

De pc starte op en liep na een aantal minuten vast. Kon enkelt nog resetten.
Nadat ik hem resette starte de computer helemaal niet meer op en gaf een alarm signaal (soort politie sirene). Computer uitgezet en een half uur later nog eens geprobeerd. Computer starte weer op. Ben direkt in de bios gegaan en hem daar even in laten staan. Ook daar bleef hij nou een bepaalde tijd hangen.
Na resette wederom een sirene.

De computer helemaal uitgezet. Vreemde was dat mijn numlock lampje van mijn toetsenbord bleef branden ook. Die moest ik erin en eruit doen en toen was die uit.

Gisteravond deed hij het nog perfekt. Ik heb dan ook geen idee wat dit ineens kan wezen. Lijk me hardwarematig maar ja wat. Heb geen extra geheugen of wat om te testen.

Systeem gegevens:
Epox 4G4A moederbord
512mb pc2100
P4 2.26Ghz (533)
Leadtek GF4 TI4400 128mb
IBM 40gig 7200rmp
Seagate 10mb 5400rmp
Pioneer dvd speler
Lite-on brander
Soundblaster live player

De processor heeft wel op 2.4Ghz gelopen. Staat nu op default weer maar maak geen verschil uit.

Verwijderd

heb dit vaker gezien op mijn werk. Vaak is het de processor die defect is en soms het moederbord. Andere oorzaken komen niet zo in mij op.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

Giblet

Dingen

staat als het goed is in je gebruiksaanwijzing (ja ik weet, eng woord :P ) van je mobo wat die signalen betekenen. zal idd iets van processor of geheugen zijn. bij defecte videokaart gaat ie vaak ook piepen