[Excel] Twee bladen van hetzelfde bestand naast elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Is het mogelijk om in Excel 2000 twee bladen uit dezelfde werkmap naast elkaar op het scherm te tonen?

Ik weet dat het kan binnen hetzelfde blad (scherm splitsen). Het is ook mogelijk om de bladen te scheiden, elk in een eigen bestand, zodat ze naast elkaar geplaatst kunnen worden. Maar kan het ook vanuit één bestand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Voor zover ik weet, kan dit niet (en ik heb de nodige uren met Excel gewerkt).
Ik weet niet wat je hiermee van plan bent, maar is het niet handig om het 2e blad (tijdelijk) naar een ander bestand te zetten, zodat je ze alsnog naast elkaar kunt zetten?

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
Dacht ik al...

Splitsen van de bladen in meerdere bestanden is ook een oplossing. Maar het zijn wat veel bladen waarmee ik dat moet doen, ivm handmatig matchen van records uit een financiële administratie en enkele subadmins. Het zou dus makkelijk zijn als het vanuit dezelfde werkmap zou kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Brothar

meester

En als je nu een 2de Excel-sessie opent, en het noodzakelijke deel van die spreadsheet in dit 2de Window achter de eerste 'actief ' kunt raadplegen ?

Het lukt zo wel, zij het dat je in de 2de sessie het document alleen als"read-only" kunt openen. (Let wel op bij het wegschrijven, dat je de ongewijzigde 'read-only' niet wegschrijft, want dan wordt je aangepaste sheet overschreven met de beginsituatie)

2de Oplossing:
Kopieer het excelbestand naar 1 genaamd "oud" (of "raadplegen" etc.).
Dan open je deze in Excel, en raadpleeg je deze in een kleiner Window.

[ Voor 70% gewijzigd door Brothar op 17-07-2003 13:24 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Waarom moeilijk doen? Window > New Window (opent een tweede window van hetzelfde bestand) en dan Window > Arrange... waarbij je Vertical kiest.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
Sorry, vergeten te melden: ik moet in beide sheets kunnen schrijven. :/

Hoe dan ook: het is duidelijk dat dit niet standaard in Excel mogelijk is, en ik moet werken met de reeds beschreven workaround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat is er mis met coffemonsters perfecte oplossing dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
@fish: Zoals ik al zei, ik moet in beide bestanden kunnen schrijven. De oplossing van Coffeemonster is in de praktijk vrijwel gelijk aan het splitsen van de bladen in meerdere werkmappen (en dus bestanden). Anders kan ik niet in beide data wijzigen, zonder later te moeten mergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Met de methode die ik beschreven heb maak je twee windows van een en hetzelfde bestand. Wijzigingen in het ene window worden direct bijgewerkt in het andere window. Je kan in beide windows bewerkingen uitvoeren. Verder kan je per window gewoon bladeren door de werkbladen. Je hoeft dus geen bestanden te splitsen o.i.d.. Ik snap dus niet waar het probleem in zit :?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jah idd, lees goed wat coffeemonster schrijft want dit zoek je gewoon.

ik heb het natuurlijk even geprobeert en het werkt gewoon onder 2000

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
:? Ik ging ervan uit dat ik dan het tweede bestand read-only open... Naja, ga eerst een nieuw Mobo installeren (en XP). En dan probeer ik het ff. Als het werkt: _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Dielie op 20-07-2003 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achwel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11-2022
Misschien niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar als je een bestand tegelijkertijd wilt laten lezen/schrijven door meerdere gebruikers, dan moet je geen Excel gebruiken.

Stap over op Access. FFies slim een Access bestandje in elkaar zetten waarin iedereen de data in kan zetten. Het is heel makkelijk om vanuit Excel een Access database te lezen, of zelfs vanuit Access een Excel bestand aan te maken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

kan wel. ga naar window en dan New window

en dan split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
@Coffeemonster en Sunbeam: geweldig! Precies wat ik bedoelde :)

Sorry, ik las je post niet goed genoeg in eerste instantie. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Dielie op 21-07-2003 09:23 ]

Pagina: 1