Ik ben nu al een tijdje bezig gentoo op mijn laptop te installeren, ik heb het idee dat ik wel veel leer van hoe linux werkt enzo door hier een beetje mee te stoeien, bootstrappen ging ok eigenlijk is alles wel zo'n beetje gelukt, ook het kernel compile ging zonder een fout melding.
Ik heb de volgende partities :
hda1 128mb boot ext2
hda2 256mb swap swap
hda3 3000mb / reiserfs
Ik heb lilo gebruikt, met de standaard instellingen volgens de manual
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=30
default=linux
image=/boot/bzImage (ik heb hier ook vmlinuz geprobeerd zelfde probleem)
label=linux
read-only
root=/dev/hda3
En ja na een wijziging draai ik netjes /sbin/lilo,
goed het probleem is dus zodra ik nu start krijg ik lilo dan doe ik enter op linux DUHHH dan krijg ik de volgende output:
linux................................................ (om en nabij zoveel puntjes LOL)
bios data check successful
en dan reboot ie meteen, ik heb zelfs moeite die laatste regel te lezen zo snel gaat het. Kortom de kernel wil niet echt starten.
Ik heb de kernel diverse malen opnieuw gecompiled en ook een keer met wat ik dacht dat de minimale settings waren. Geen resultaat, zelfde probleem. Dit probleem doet zich ook voor met grub trouwens.
Ik heb wat gezocht op internet natuurlijk, maar het enige wat ik kon vinden was make install na het hele kernel compile gebeuren te draaien, ook dit heb ik geprobeerd en had geen resultaat
Kan iemand mij een stukje verder helpen, ik weet niet waar ik het moet zoeken, zit het bij een instelling in lilo??? Of is ie zodra linux..................... komt al door lilo heen??? Zo ja waar kan ik het anders zoeken.
Ik heb de volgende partities :
hda1 128mb boot ext2
hda2 256mb swap swap
hda3 3000mb / reiserfs
Ik heb lilo gebruikt, met de standaard instellingen volgens de manual
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=30
default=linux
image=/boot/bzImage (ik heb hier ook vmlinuz geprobeerd zelfde probleem)
label=linux
read-only
root=/dev/hda3
En ja na een wijziging draai ik netjes /sbin/lilo,
goed het probleem is dus zodra ik nu start krijg ik lilo dan doe ik enter op linux DUHHH dan krijg ik de volgende output:
linux................................................ (om en nabij zoveel puntjes LOL)
bios data check successful
en dan reboot ie meteen, ik heb zelfs moeite die laatste regel te lezen zo snel gaat het. Kortom de kernel wil niet echt starten.
Ik heb de kernel diverse malen opnieuw gecompiled en ook een keer met wat ik dacht dat de minimale settings waren. Geen resultaat, zelfde probleem. Dit probleem doet zich ook voor met grub trouwens.
Ik heb wat gezocht op internet natuurlijk, maar het enige wat ik kon vinden was make install na het hele kernel compile gebeuren te draaien, ook dit heb ik geprobeerd en had geen resultaat
Kan iemand mij een stukje verder helpen, ik weet niet waar ik het moet zoeken, zit het bij een instelling in lilo??? Of is ie zodra linux..................... komt al door lilo heen??? Zo ja waar kan ik het anders zoeken.