Toon posts:

2 X 128MB PC100 + 1 X 128MB PC133, of alleen PC133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:?lastige topic hé, mij vraag is dus, ik heb thuis nog 2 X 128MB PC100 liggen, nou heb ik een nieuwe pc besteld met 1 X 128 PC 133. Is het nu verstandig om het ouwe geheugen bij te prikken, of kan ik beter 1 X 128MB PC133 er alleen in laten?:?

Verwijderd

mixen is niet echt aangewezen. Enkel goed bruikbaar als je in de BIOS de snelheid van de RAM kunt locken op 100MHz

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:51
Ik zou gewoon proberen of het lukt. Misschien trekken ze wel 133mhz. Anders kun je alsnog het er weer uithalen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Wat voor pc heb je gekocht? Is de bussnelheid niet gewoon 100Mhz? (Duron?)

Verwijderd

Gewoon erbij zetten heb ik ook gedaan. :)

Greetz

Verwijderd

Zolang dus bussnelheid van je systeempje 100MHz of lager is, zijn er geen problemen te verwachten.

Sommige mobo's zijn echter wel behoorlijk kritisch v.w.b. geheugen, en dan heb je dus gewoon domme pech :(

En als je een 133MHz bus hebt kun je 't natuurlijk altijd nog gewoon proberen, als de boel lockups geeft en/of foutmeldingen dan weet je waar 't aan ligt .... kapot zal het niet gaan, je hebt dan te maken met timing-problemen, en daar kan geheugen wel tegen :)

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

@Frickin' Evil

1. Duron is niet gewoon 100MHz - maar 100 MHz DDR, dus maw 200 MHz
2. bij een Duron systeem draaien cpu en geheugen apart van mekaar - om bovenstaande reden. Het is dus prima mogelijk om je sdrammetjes op 133 MHz te laten draaien terwijl de rest op 100 (lees : 200) MHz draait...

voor de rest zou ik m'n pc100 geheugen verkopen en er pc133 voor halen....

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

Klippy

Still Game

Had ik ook last van:
gathering.tweakers.net/showtopic/95301
En nu lopen ze alletwee gewoon op 133, geluk dus :P
En als jou dat niet lukt, laat je ze gewoon op 100 lopen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op dinsdag 28 november 2000 16:10 schreef Digicore het volgende:
@Frickin' Evil

1. Duron is niet gewoon 100MHz - maar 100 MHz DDR, dus maw 200 MHz
De duron maakt idd gebruik van DDR, maar de bussnelheid blijft gewoon 100mhz, er worden alleen twee "bits" per kloksignaal gebruikt, waardoor de doorvoer effectief gelijk staat aan een 200 mhz bus.
2. bij een Duron systeem draaien cpu en geheugen apart van mekaar - om bovenstaande reden. Het is dus prima mogelijk om je sdrammetjes op 133 MHz te laten draaien terwijl de rest op 100 (lees : 200) MHz draait...
Dat heeft niks met de duron te maken maar is een optie van het chipset, en was al mogelijk met de VIA MVP3, die kon met een systeembus van 100mhz een asynchrone bus van 66mhz voor het geheugen gebruiken. De AMD-751 kan het bv niet, terwijl de orginele Ahtlon ook de 200 DDR bus heeft, jouw "om bovenstaande reden" gaat dus niet op.

Maar om ff op de orginele vraag terug te komen, om daar een goed antwoord op te geven moet je weten welk chipset gebruikt wordt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1