Bij het opbooten van het systeem was er al een melding dat de raid niet compleet was.
Via de bij geleverde software krijg ik te zien dat dus de Primaire Master schijf dropped staat.
voorgeschiedenis :
De Raid 1 heeft 3 maanden foutloos gedraaid, tot op een zeker moment een van de schijven werd gerebuild.
Vanaf dat moment heeft de PM altijd een beetje dwars gelegen, hij werd terug gezet in stappen naar UDMA3 terwijl de SM op UDMA6 blijft staan.
Hardware:
P3-1ghz
512 mb mem
10/100 netwerkkaartje
10 netwerkkaartje
Raidkaart ( silicon chip ultra ata 133 ).
2 x 60 gb maxtror (6Y060L0 ( elk master op de raidkaart geen items op de kaart ))
1 x cd-rom speler PM ide onboard
De hd's zijn gelijk aangeschaft.
Hoe gaat men nu de fout opsporen?
Mag ik er van uitgaan dat de HD overleden is ?
Bij komend nog een andere vraag, het terug stappen in UDMA zal met een reden gebeuren iemand die daar een onderbouwd antwoord op heeft.
Google bracht alleen uitleg over UDMA en waar het voor stond ( door voersnelheid ).
( PM = Primair Master )
( SM = Secundair Master )
Via de bij geleverde software krijg ik te zien dat dus de Primaire Master schijf dropped staat.
voorgeschiedenis :
De Raid 1 heeft 3 maanden foutloos gedraaid, tot op een zeker moment een van de schijven werd gerebuild.
Vanaf dat moment heeft de PM altijd een beetje dwars gelegen, hij werd terug gezet in stappen naar UDMA3 terwijl de SM op UDMA6 blijft staan.
Hardware:
P3-1ghz
512 mb mem
10/100 netwerkkaartje
10 netwerkkaartje
Raidkaart ( silicon chip ultra ata 133 ).
2 x 60 gb maxtror (6Y060L0 ( elk master op de raidkaart geen items op de kaart ))
1 x cd-rom speler PM ide onboard
De hd's zijn gelijk aangeschaft.
Hoe gaat men nu de fout opsporen?
Mag ik er van uitgaan dat de HD overleden is ?
Bij komend nog een andere vraag, het terug stappen in UDMA zal met een reden gebeuren iemand die daar een onderbouwd antwoord op heeft.
Google bracht alleen uitleg over UDMA en waar het voor stond ( door voersnelheid ).
( PM = Primair Master )
( SM = Secundair Master )