@home wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:21
Mijn teamleider heeft @home thuis en wil wifi gaan gebruiken.

nu wil ie de volgende opzet gaan gebruiken :

athome modem ----> wifi accespoint ---- wifi PC 1 ( @home accountnaam A)
|__________wifi Laptop (@home accountnaam B)

Dit gaat toch niet werken?
Hij moet toch een router ertussen hebben zitten?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Yep, hij heeft een (NAT) router nodig tenzij @home extra IP adressen uitdeelt (doen ze tegen bijbetaling d8 ik). Het accesspoint werkt dan feitelijk als hub/switch.

aanvulling: beste wat hij kan doen is aanschaffen van een Wifi-router met 4 poort switch. Zijn niet zoveel duurder als een accesspoint. Deb accountnaam@home wordt dan in de Wifi-Router geplaatst.

Voor de goede orde, tis je teamleider, maak nog wel de opmerking dat Wifi niet veilig is en dat ie dus op z'n minst WEP encryptie 128bit of hoger gebruikt.

[ Voor 57% gewijzigd door PtrO op 17-07-2003 11:00 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Er zijn een paar mogelijkheden:

-router
-je teamleider beschikt al enige tijd over meerdere hostnames en verwijst ze tweede hostname naar de laptop(heeft hij deze niet dan wordt het toch optie 1 :de router)
Yep, hij heeft een (NAT) router nodig tenzij @home extra IP adressen uitdeelt (doen ze tegen bijbetaling d8 ik). Het accesspoint werkt dan feitelijk als hub/switch.
Dit deed @home tot vorig jaar , maar door de grote belangstelling en een tekort aan ipadressen is @home hiermee gestopt.Vanaf toen hadden alleen de mensen die voor deze datum 1 of 2 (max 3 in totaal) extra IP's hadden dus de mogelijkheid nog op met verschillende hostnames online te komen en mochten deze houden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Simpel dus ;)

OF hij moet er een router met NAT/ICS achtige tussdenhangen
OF hij gaat met IP adressen en hostnames aan de gang indien hij meerdere IP adressen eeft.

HAd je zelf ook wel kunnen bedenken he ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.