Toon posts:

2de Globalwin CAK4-88T kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een msi kt3 ultra aru (1) en heb vorige week een xp2600+ 333 versie gekocht samen met de betreffende koeler, nu deed hij alles goe zo'n 3 dagen, toen heb ik hem aan men fanbus gehangen, waar heb ik hem anders voor en toen viel ie na zo'n dag uit(ventilator). Terug naar winkel gedaan, gewisseld, terug aan fanbus en na nog geen halve dag weral van hetzelfde. Ik had ondertussen met mbm5 al een beveiliging er opgezet dat ie boven de 50° alarm gaf.

Effie de temps. Gisteren was het 27° hierbinnen, alle fans op 12V 41/42° core 34° case, Hoe koelt dus goed, daar geen klagen van maar, wat zou het kunnen liegen? Kan hij niet tegen het regelen van de spanning? Hij is nauwelijks onder de 10V geweest, Is het mss de temperatuurssensor die in de koeler zit die problemen geeft? Op dit forum is er nog niks van te vinden. En ik denk dat ik best een goeie 8cm ventilator ga vragen i.p.v. nog eens te ruilen (kan de verkoper ook niet me lachen denk 2x40€ foetsjie)
Heeft er iemand hier nog problemen met gehad, oh ja, ik heb er dervoor en nu een 6 cm papst aanhangen die het goed doet op de aansluiting van het mobo en op de fanbus.

specs cooler
http://www.globalwin.com.tw/new-product/cak4-88T.html

Groeten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 10:20 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn gezonde verstand zegt dat het zowiezo niet slim is om een fan die aan de hand van de temperatuur z'n eigen voltage regelt aan een baybus te hangen. Als de fan te langzaam draait gaat er vast iets doorfikken.

Heb je al geprobeerd om de 'regelelektronica' te omzeilen en gewoon 12v op de fan zelf te zetten?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wou ik dus wel eens proberen, mr dan ben ik wel men garantie kwijt, Daarom ga ik overmorgen eens vragen wat best te doen, volgens mij kan het ook die sensor zijn, mr kan moeilijk dat zellef probere te maken en dan nog eens om garantie komen vragen >:) Als ik natuurlijk van hem een andere fan krijg, die ongeveer hetzelfde presteerd en ik kan deze zo nog fixen dan ben ik natuurlijk dubbel gesteld }) Zal dus snel iets laten weten.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

Epsilon

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 10:57:
Dat wou ik dus wel eens proberen, mr dan ben ik wel men garantie kwijt, Daarom ga ik overmorgen eens vragen wat best te doen, volgens mij kan het ook die sensor zijn, mr kan moeilijk dat zellef probere te maken en dan nog eens om garantie komen vragen >:) Als ik natuurlijk van hem een andere fan krijg, die ongeveer hetzelfde presteerd en ik kan deze zo nog fixen dan ben ik natuurlijk dubbel gesteld }) Zal dus snel iets laten weten.
Beter niet in de winkel vragen denk ik :P

1. Die gast weet het heus niet
2. Ben je waarschijnlijk als nog je garantie kwijt, omdat dit ook niet de bedoeling van die fan was.

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 17-07-2003 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gewoon teruggedaan en krijg volgende week netjes een nieuwe, de derde al, Zal hem nu dan maar op het mobo hangen i.p.v op de fanbus.