Toon posts:

Videokaart te snel voor het beeldscherm??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een nieuwe pc besteld (met spoed) en tegenwoordig zit alles onboard.
Dus ook de videokaart.

Maar deze geeft een wazig scherm, het lijkt net of er schaduw rechts naast de tekst staat. Het ligt niet aan de monitor, ik heb er 3 verschillende monitoren aangehad.
Bvb een monitor dit het volgende aankan: 85Hz op 1024 x 768 en 100Hz op 800 x 600. Een Philips 107s.

De pc is teruggestuurd naar de leverancier. Deze kan echter niets vinden en meldt het volgende: De videokaart is waarschijnlijk te snel voor het beeldscherm.

Ik vind het een wazig verhaal. Het lijkt me sterk dat je geen monitor van 2 jaar oud aan die videokaart kan hangen.

Wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 09:58 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
klinkt als een slecht filter op de videokaart zo te horen.

Een videokaart die te snel is voor een monitor?

tsjonge, hoe verzinnen ze het...

Zijn er al andere drivers voor de vga kaart gerpobeerd? wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

hmm daar heb ik nog nooit van gehoord? ben benieuwd wat de rest van de mensen hier van vindt, ik heb er namelijk een hard hoofd in?

Verwijderd

Dat lijkt me heel sterk, het is hoogstwaarschijnlijk een driver probleem, dus probeer ff de nieuwste drivers.
Aan die moniror kan het niet liggen(heb er ook 1 staan en nergens last van).
En waar heb je die pc gekocht want wat ze je vertellen is echt onzin.

kijk hier ff misschien staat hier wat tussen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 09:50 ]

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

misschien is gewoon de videokaart bij toeval een slecht fabrikaat. Als de leverancier erna gekeken heeft, dan is het nog niet altijd zo, dat hij er iets aan gedaan heeft.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
dat een videokaart te snel is,is volgens mij maar onzin.
Welke resoluties en refreshrates heb je al geprobeerd? Zet deze eens op het laagste, dus bv 640*480 op 60hz. Als ik bij mijn oud scherm de refreshrate op 85hz zette,kreeg ik wel beeld maar ook zoals jij, het was wazig.

En die 3 monitors die je gebruikt heb, zijn dat allemaal oudere schermen of is er een recentere bij?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Onzin. Videokaart te snel voor het scherm? Lijkt me eerder dat er wat met de beeldscherm-instellingen aan de hand zijn. Hetzij van de videokaart zelf, hetzij van de buis. Kan best zijn dat er bv. in beeldinstellingen in Windows een AA filter oid aan staat, waardoor die schaduwen komen.

Ga als het mogelijk is, eens met die pc naar de leverancier, en laat hem het daar demonstreren met een monitor, zodat je met eigen ogen kan zien wat er aan de hand is als hij bij de leverancier staat.

LinkedIn
Instagram

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Dat je vga te snel is voor je monitor kan gebeuren. Maar dat is dan meer in het geval dat je monitor tot 40hz/50hz gaat en je vga pas bij 60hz begint. Dus dat is in dit geval onzin, omdat ik een monitor van 5 jaar oud nog heus wel aan een radeon 9800pro kan hangen. Als je pc het mij meerdere monitoren heeft, dan zou ik heb terug sturen en een andere eisen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dit is ofwel een driverprobleem, of een instelling in de refreshrate die verkeerd staat.
Om welke Windows OS gaat het? Indien het XP is, controleer dan ff in de OSD van je monitor of die daadwerkelijk draait op de refresh die je hebt ingesteld, dat wil nog wel eens mis gaan. Als het geen van deze dingen is, is het gewoon een hele brakke videokaart die in het systeem zit. Misschien zou je wat meer specs van die machine kunnen geven, dus hoeveel RAM, welke VGA chip, etc.
Houd je er wel rekening mee dat een onboard videokaart geen eigen geheugen heeft, maar geheugen van het RAM inpikt...kan ook een stuk schelen als er maar 128MB RAM in zit.

Wat ik zou doen om het ff te testen is een VGA-kaartje uit een andere machine in die nieuwe stoppen, en kijken wat voor beeld je op die monitor krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste drivers staan erop en ik heb hier een nieuwe 109s van Philips staan, deze ga ik er aan hangen zodra hij terug is.

Ook de instellingen van de monitor zijn goed. Alles al geprobeerd. Ik krijg het software matig gewoon niet in orde.

En ik wil straks met goede argumenten aankomen als ik dat ding WEER terugstuur.

Ik ben sowieso niet tevreden over deze leverancier. Maar ik ga niet over het advies voor het bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 17 July 2003 @ 09:53:
Dit is ofwel een driverprobleem, of een instelling in de refreshrate die verkeerd staat.
Om welke Windows OS gaat het? Indien het XP is, controleer dan ff in de OSD van je monitor of die daadwerkelijk draait op de refresh die je hebt ingesteld, dat wil nog wel eens mis gaan. Als het geen van deze dingen is, is het gewoon een hele brakke videokaart die in het systeem zit. Misschien zou je wat meer specs van die machine kunnen geven, dus hoeveel RAM, welke VGA chip, etc.
Houd je er wel rekening mee dat een onboard videokaart geen eigen geheugen heeft, maar geheugen van het RAM inpikt...kan ook een stuk schelen als er maar 128MB RAM in zit.

Wat ik zou doen om het ff te testen is een VGA-kaartje uit een andere machine in die nieuwe stoppen, en kijken wat voor beeld je op die monitor krijgt.
Het is geloof ik een 2.0 celeron met 256MB ram. Eerlijk gezegd weet ik geen hout van onboard videokaarten. Hij is van een werkvoorbereider die dagelijks uren voor BaaN en Excel zit.. dus je begrijpt wel dat hij een beetje scheel wordt. :)

Verwijderd

het ligt absoluut aan de videokaart. niet dat deze te snel is maar dat ie gewoon slecht beeld geeft. Ik heb het zelf ook gehad met een geforce 2. terug gebracht en andere erin->problem solved. In jou geval (onboard) of een losse videokaart erin of omruilen die handel.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:35
Als de schaduw ook optreedt bij een ander OS (bijv. dos of linux), dan is het een hardware probleem en dus een brakke videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Blobby op 17-07-2003 10:00 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Topicstarter
De OSD tekst is in orde.

Ik weet genoeg denk ik :)

Thnx, again.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Faithz99, mag ik vragen bij welke leverancier hij wegkomt?
En misschien zou je in het BIOS kunnen kijken hoeveel RAM de VGA toebedeeld krijgt.
Misschien maar 8 of 16 MB, en da's niet zo veel tegenwoordig.
Als die werknemer er veel achter zit, lijkt een goed systeem met eigen, losse, videokaart me toch echt wel een must. Ik zou zeggen, stuur terug die handel, en EIS iets anders.
Je leverancier heeft namelijk een niet goed functionerend product afgeleverd.
Als ze weer zeggen dat zij niets kunnen vinden, laat ze dan maar langs komen het demonstreren, of ga zelf bij ze langs en vraag ze maar het te laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 17 July 2003 @ 10:02:
Faithz99, mag ik vragen bij welke leverancier hij wegkomt?
En misschien zou je in het BIOS kunnen kijken hoeveel RAM de VGA toebedeeld krijgt.
Misschien maar 8 of 16 MB, en da's niet zo veel tegenwoordig.
Als die werknemer er veel achter zit, lijkt een goed systeem met eigen, losse, videokaart me toch echt wel een must. Ik zou zeggen, stuur terug die handel, en EIS iets anders.
Je leverancier heeft namelijk een niet goed functionerend product afgeleverd.
Als ze weer zeggen dat zij niets kunnen vinden, laat ze dan maar langs komen het demonstreren, of ga zelf bij ze langs en vraag ze maar het te laten zien.
Het spijt me maar de naam van de leverancier vermeld ik liever niet. i.v.m. privacy.
Maar bedankt voor de hulp. :)
Pagina: 1