Toon posts:

XTFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort moet ik een laptop gaan kopen voor school, en ik zit eigenlijk nog wat te twijfelen tussen 2 laptops
1tje heeft toch mijn voorkeur, er staat alleen bij dat het een XTFT scherm heeft...

nu ben ik echt een leek op het gebied van TFT schermen, dus wat is dat XTFT?

ik zat te denken aan deze laptop (niet bij alternate hoor, daar is ie duurder)

http://www3.alternate.nl/...pndr05&refer=Notebooks%20

nou nog wat
is dit een goede keuze om te maken voor dit geld? kijkend naar de specs denk ik wel..

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Die zou ik niet kopen, het is namelijk geen Mobile CPU.. oftewel: je accu is razendsnel op. Als je je laptop nodig voor school heb, dan neem ik aan dat je niet voortdurend op het lichtnet kan met je laptop?

Als ik jou was, zou ik een Centrino Laptop kopen. Goede performance en niet al te duur, goede accu duur enzo..

Learn something new every day.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
xtft bedoelen ze XGA mee wat aanduid dat het scherm een resolutie heeft van 1024x786.
Je zou ook centrino kunnen overwegen alleen betaal je dan een stuk meer om in de zelfde performence ik heb zelf ook deze laptop overwogen .maar vanwege het feit dat het meer een desktop vervanger is heb ik gekozen voor een wat minder snel maar mobieler apparaat

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
2 uur valt mee denk ik, en voor een snellere centrino ben je al gauw meer kwijt dan dit voor mindere specs...

Verwijderd

Topicstarter
da_drake daarom zit ik idd te twijfelen, ik moet wel ongeveer bij die prijs blijven... en voor een centrino zit je dan in de buurt van de 1.5 GHz geloof ik.. en daar doe je dan 2 keer zo lang mee ongeveer?...

hmm, of stukje sneller of wat langere batt duur

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 13:16
Centrino laptops zijn behalve zuiniger ook nog eens een stuk dunner en lichter. Asus M3700N weegt 2.3 kilo oid... Als je de heledag met dat ding van lokaal naar lokaal wandelt, dan kan dat aardig schelen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij's snel, maar absoluut niet bedoeld als mobiel platform. Een P4-2.8 GHz stookt ontzettend veel energie.

Voor performance kijk je naar de P4-Mobile's en voor comforttabel laptopen neem je een Centrino; qua prijs kan je net zo lief een Acer 800Lci nemen, ietsje langzamer maar veel prettiger.

Weet je iig dat tijdens de les de ventilator stil blijft.

ontopic: je scherm doet 1024* zoveel, ik denk dat je dan je Radeon9000 niet echt veel problemen geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 17-07-2003 13:54 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
vandijk schreef op 17 juli 2003 @ 13:32:
Centrino laptops zijn behalve zuiniger ook nog eens een stuk dunner en lichter. Asus M3700N weegt 2.3 kilo oid... Als je de heledag met dat ding van lokaal naar lokaal wandelt, dan kan dat aardig schelen.
Asus is een heel mooi apparaat maarja ik wil er ook een gampje op kunnen spelen
ik ben daarom ik gegaan voor de Toshiba satellite pro 2100 deze heeft een Geforce 420 go met 32 mb wat toch zo'n beetje alles wat er nu is draait, radeon 9000 is leuk maar ik hoor vaak mensen met stabileits problemen ivm hitte van de kaart

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

UXGA nemen. 1600x1200 resolutie :7

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

dat kan zelfs teveel zijn voor een 15", als je prettig wilt kunnen werken, is meer iets voor 16".

1400x1050 is het beste

www.triathlete.nl

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die 1600*1200 zie ik ook weleens, maar ik heb mijn vraagtekens over de kijkhoek van deze varianten; verder is vrijwel geen enkele tekst leesbaar.

Erger is deze resolutie bij games; een Radeon9000 vind 1600 best wel hoog, ga je lager zitten, dan krijg je gezeik met je beeldpunten en beeldinterpolatie. Ben je IMHO beter af met een 1280 of desnoods een 1400.

Hiiteproblemen met een Radeon9000? Ik lurk het halve internet af, maar kom dat nergens tegen als echte issue.
Pagina: 1