[DScaler] Processor schiet naar ~ 100%??

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Gister zat ik een tijdje mbv DScaler TV te kijken via m'n Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe kaart en ineens begint m'n PC te piepen; m'n systeem werd te heet (volgens Intel Active Monitor).

Toen ik ff bij Taakbeheer/Prestaties keek zag ik direct dat m'n processor non-stop op 100% stond en dan wil het wel met de warmte (helemaal icm dit weer). Nou bleek dus dat DScaler al die processortijd aan het opijsen was want als ik die uitzet dan is het over (en als ik em weer start begint het weer).
Hoe kan dat nou?? Als ik met de bijgeleverde Winfast TV software aan de slag ga blijft m'n proc-belasting constant onder de 10%! Ik heb verder weinig aan de DScaler settings veranderd dus of het nou gewoon aan de software ligt of aan een 1 of ander instelling/setting weet ik niet. De kwaliteit van DScaler is wel stukken beter maar dit kan ik natuurlijk niet hebben. Iemand een id?

Ik heb een P4 2.8GHz (533) met 512MB PC1066 RDRAM op een Intel D850EMV2 mobo met een Chaintech 128MB GF4 4200Ti. Verder staat in DScaler de "JudderTerminator" aan en staat de-interlace op "Adaptive"; ook het filter staat op "adaptive noise reduction".

Wees consequent, maar niet altijd

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zet die filters eens uit en doet hij het dan nog steeds niet?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Alle filters aan en uit gehad maar maakte geen enkel verschil. Ook nog met wat andere settings zitten spelen maar ook dat maakte geen verschil.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke versie van DScaler?

They made me do it.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 17:05
Dscaler doet deinterlacing wat vrij belastend is voor je CPU, dus die 10% ga je waarschijnlijk niet halen.

en verder staat er in de opties van Dscaler ook nog een optie in de trant van "Keep CPU usage 100%" (ofzoiets) wat ervoor zorgt dat je wel altijd 100% CPU gebruikt, maar wel een vloeiender beeld hebt.
Als je die optie uitzet, zal waarschijnlijk het CPU gebruik terugvallen naar 40-80%, afhankelijk van de CPU je gebruikt.

Oh, trouwens, als je CPU te heet wordt, ook al word ie 100% gebruikt, moet je toch echt iets aan je koeling doen, een crashende PC is onacceptabel voor mij iig

[ Voor 19% gewijzigd door Wirf op 17-07-2003 19:06 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hmm.. Ik heb versie 4.1.6 (b4362).
Verder heb ik onder Settings --> General hardware setup --> CPU Usage inderdaad die optie gevonden om "Keep CPU for other applications" aan te zetten, maar nu is de belasting nog steeds ~93%. Dit scheelt dus wel iets maar nou ook niet echt om over naar huis te schrijven (meer voor op een forum ;))

Ik heb toch best een stevig systeem (al zeg ik het zelf..), lijkt me toch niet dat zo'n tv tooltje dan zo gigantisch veel proc tijd in beslag moet nemen??

Edit:
Ach ja, wat is te heet. M'n PC crasht zeker niet, maar het standaard heat-measurement tooltje van Intel meet dus op 2 punten op m'n mobo (en 1 op de processor). 1 van die mobo-punten heeft een sensor threshold van 50o C en die wordt dus af en toe (op warme dagen tijdens gamen) wel gehaald. Ik heb er al een case fan bij gedaan en dat helpt ook wel, maar tijdens de echte pieken gaat ie weer piepen.. Heb nu gewoon de threshold op 55 C gezet :)
M'n processor is (bij 100%) altijd zo ~ 60 graden.

[ Voor 44% gewijzigd door Ook op 17-07-2003 19:20 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook schreef op 17 juli 2003 @ 19:12:
Hmm.. Ik heb versie 4.1.6 (b4362).
Verder heb ik onder Settings --> General hardware setup --> CPU Usage inderdaad die optie gevonden om "Keep CPU for other applications" aan te zetten, maar nu is de belasting nog steeds ~93%. Dit scheelt dus wel iets maar nou ook niet echt om over naar huis te schrijven (meer voor op een forum ;))
In de nieuwste versie (4.1.7 alpha) zit een extra optie "Usage: DScaler and other softwares - priority given to other software"

Wat ook helpt in JudderTerminator uit te zetten, die zorgt er bij ook voor dat de 100% cpu-usage wordt gehaald...

edit: en kijk anders eens rond op het forum van DScaler, daar vind je heel veel van dit soort 'problemen'.

[ Voor 10% gewijzigd door Gardocki op 17-07-2003 19:24 ]

They made me do it.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Idd, die JudderTerminator scheelt ook behoorlijk (nu rond de 70%). Thanks for the tips (en zal zeker ook ff op hun forum kijken).

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik heb op een P4 op 2 GHz met DScaler 4.1.7 goede ervaring met de settings:

Deinterlace - alles uit behalve Video Deinterlace (2 frame)
Filters - alles uit behalve Linear Correction (experimental), Sharpness, Noise Reduction (Gradual), Noise Reduction (Temporal), Temporal Comb, Noise Reduction (Adaptive).

Bij Settings - General Hardware Setup heb ik de instellingen staan op 300 MHz - 500 MHz, Best picture quality, DSCaler & other softwares - priority given to other softwares.

Prima beeld, met een load van DScaler rond de 70%

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Pagina: 1