[Flash] goto from Movieclip to Movieclip

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een movieclip (dit noemen we even Movieclip A ). In die movieclip zit een tweede movieclip (dit noemen we even Movieclip B ).

Movieclip B wordt gestart wanneer Movieclip A bij frame 4 is aangekomen (Movieclip A heeft trouwens bij elke frame een Stop(); actionscript. Dus zodra je bij frame 4 bent gekomen start Movieclip B en staat movieclip A stil).
Wanneer movieclip B is afgelopen (dit is een gewone animatie) moet het verwijzen naar frame 2 van Movieclip A.

Ik heb de search gebruikt, maar kon mijn probleem daar niet in terugvinden. Wel heb ik de mogelijke oplossingen bij soortgelijke problemen geprobeerd, maar ook dat hielp niet.

Als ik in de laatste frame van Movieclip B MovieclipA.gotoAndStop(2); als actionscript invoer dan blijft -ie hangen op movieclip B (wordt achter elkaar afgespeeld).
Als ik in de laatste frame van Movieclip B _roots.gotoAndStop(2); invoer dan probeert ie naar de 2e frame van de scene te gaan en niet naar de 2 frame van Movieclip A.

Wie o wie kan mij me hier mee helpen?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Vanuit Movieclip B doe je dit: _parent.gotoAndStop(2);.

Ik snap dat het soms niet altijd even makkelijk is om antwoord te vinden op vragen als je de juiste termen niet kent (al lijkt dat in jouw geval niet echt aan de orde), maar toch is dit vrij basis Actionscript. Ik hoop dan ook dat je volgende keer ook iets meer moeite doet en bijvoorbeeld een tutorial Actionscript doet. Let vooral eens op hoe je objecten (zoals Movieclips) aanspreekt via AS (er is meer dan alleen _root, sterker nog; het is beter om _root zoveel mogelijk te vermijden).

Dit topic is gesloten.