Vmod Thermaltake PSU

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb gelezen dat je door een Vmod op je psu(dus niet op je videokaart)
je 5V lijn omhoog kan krijgen door ergens een potmeter tussen te plaatsen en dan hogere oc kan halen.

Is dit verhaal waar en zo ja waar moet je dat doen op de thermaltake 420w silent?

ik heb namelijk die voeding 2 tot 3 weken en hij heeft een voltage van 4,72 op de 5v lijn stressed met burnk7.

Verwijderd

Lijkt me onzin. Je hele bord krijgt op zn flikker als je die spanning opfokt. Lijkt me niet verstandig. Als je je videokaart beetje opfokt. Is het alleen je vga, dit staat dan los van je bord of geheugen.

Verwijderd

Nou ik zou eerst wel even een bronvermelding willen zien van waar jij dat gelezen hebt.
Verder hoe meet je de voltage? MBM mono sensor, die zijn namelijk niet erg betrouwbaar en je voltagelijnen wijken altijd wat af..

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
ow ik meet met mbm ja en daar heb ik 4,72 stressed.
valt me een beetje tegen voor die voeding want ik heb maar 1 schijf een writer dvd floppy radeon 9700 en lapmjes en fans.
die bron vermelding daar ga ik ff achteraan.
staat neamelijk op de computer thuis en ben nu op mijn vakantiebaantje.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 18:25

star-saber

Ryzen

onboard sensors wijken weleens af
hou daar rekening mee
vooral asus heeft dat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aan zulk soort dingen zou ik niet beginnen, maarja dat is mijn mening

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

on your atx connector cable are high power 5V, 3.3V and 12V cables and one of these cables (one of them) will be doubled, one will be very thick and the second one will be thin... the thin one is a monitoring cable, you have to buy a high power resistor which can be regulated, dunno the needed resisstance.. Now you cut the signal cable, set the resistor to 0ohm's and solder it there... than start your computer in the hardware sensors page and start increasing the resistance... VERY SLOWLY... this should work but if it doesent ill post some more info... ok, i gotta get some sleep...

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/Antec_Vmod.JPG
Zo stond het dus op Xtremesystems.org kan voor elke voeding :)

http://www.xtremesystems....fff47e169f&threadid=14059

[ Voor 7% gewijzigd door Tjaps op 17-07-2003 13:16 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Gamer

Electrified

je kan het doen, maar ik ben hiervan afgestapt omdat die mod een paar videokaartjes gemold had.
search forum.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je nu eens zoekt op 'Enermax Mod'. Kom je genoeg topics tegen waar een Enermax of PSU wordt gemod om een hogere 5v- en 12v lijn te krijgen. In die topics staan precies welke pot je nodig hebt en waar je die moet aansluiten. In de topics staan genoeg links naar het modden van je PSU, wie weet kom je daar jouw psu tegen.
En meten doe je natuurlijk met een Multi Meter en een voedingskabel uit je PSU en NIET met MBM ofzo! Die wijkt altijd af. Weet waar je aan begint, want dit is geen kattepis.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yeah, het is te doen, maar niet te adviseren vanwege de mogelijkheid dat je mobo 'auw' zegt. Gebruik idd de search-functie van GoT, dit is al een flink aantal keren langsgekomen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.