Toon posts:

Firewall ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dag,

De laatste tijd begin ik me een beetje zorgen te maken over mijn DSL connectie. Ik krijg elke dag wel een paar pop-ups van adverteerders terwijl ik daar echt niet omgevraagd heb. :(

Ook gebruik ik af en toe Kazaa en ik heb idee dat mijn computer dan toch een beetje open ligt voor iedereen die hem maar wil gebruiken.:/

Daarom wil ik een firewall aanschaffen. Ik heb eigenlijk het idee dat pc security een beetje gehyped wordt op het moment door Norton en McAfee maar toch vind ik het een relaxt gevoel mijn pc op slot te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met firewalls en wat is aan te raden?

ik draai trouwens Windows XP

Bedankt! _/-\o_

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Kerio Firewall als het om firewall functionaliteit gaat. Klein programma (vreet niet je resources op als Norton), Zeer effectief. Opgebouwd uit het idee van iptable (linux), gratis voor thuisgebruik en gewoon praktisch leek-vrij ivm Norton en McAfee.
Al zijn er zover ik weet meer exploits voor Norton dan voor McAfee te halen.

Maar je wil ook een adblocker... Das dan een ander programma, tenzij je steeds dezelfde ip-range wil blokken => onhandig

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

ik draai norton totaal packet zeg maar, vreet idd geheugen maar doet z'n werk uitstekend .. maar als je alleen maar van die popups en zo gek wordt .. in de google searchbar zit er eentje ingebakken toch .. en is voor de rest soms ook best handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook Ad-Aware, die draai ik af en toe om de boel goed schoon te maken.

Ik woon in de US en hier is Norton aardig populair (maar duur, $30!),
zelf ben ik er nooit een fan van geweest.

Zone-alarm heb ik veel van gehoord maar geen ervaring mee. Ik vind het erg moeilijk vergelijken. :*)

Verwijderd

ZoneAlarm Pro heeft hiet altijd perfect gewerkt.
Zit een ad-blocker op volgens mij.

Ik gebruik gewoon MozillaFirebird, blockt popups etc >:)

Goede combinatie B)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

zonealarm heb ik uitermate slechte ervaringen mee gehad. Daarnaast gbruikte een vriendin van me het en nadat ze norton installeerde kreeg ze heel wat meer waarschuwingen dan zonealarm ooit liet zien.
Zelf gebruik ik norton al ruim een jaar en helemaal tevreden, ook qua virus scanning. er is nooit meer een virus doorheen gekomen sinds norton.

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 17-07-2003 04:57 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan het beste even kijken naar de links die blackd geeft.
Die topics zijn nog niet zo oud, dus daar zou je je vraag goed kunnen stellen.

Ook is het verstanding om gewoon wat sites af te gaan van verschillende firewall makers en zelf te vergelijken.

In Software Algemeen - FAQ staan ook nog wat leuke links: Security sites
:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.