ADSL Delen, wil maar niet lukken!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 21:24

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Sinds vanochtend de trotse bezitter van ADSL (tiscali), een Router, 2 laptops met draadloos ethernet. Nu het combineren wil voor geen meter!

Wat lukt me wel:
Nu internet ik via ADSL direct via netwerkkaartje naar modem (Alcatel 510)
Als ik de router (Edimax BR-6104) op de PC aansluit kan ik deze via zijn IP adres benaderen.

Vanaf hier kom ik er niet uit, in de router kies ik voor PPPoE hier kan ik alles invullen maar verbinding maken lukt me niet. Ik kan sowieso de ADSL modem niet meer benaderen, heeft iemand suggesties?Ikzelf kom er niet uit!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mickeystream of baby-xl?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Mmmz, het gaat dus om de verbinding bij mijn pa, mmmmz zit nu met vanalles op schoot "Tiscali ADSL light via KPN" <= beantwoord dat je vraag? SOrry mijn ervaring met ADSL niet echt hoog.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
1. PPoE wordt niet gebruikt: MXStream gebruikt PPtP voor hun oude speedtouch modems. Jij hebt zo'n multi-510 ding. Daar is geen PPtP voor nodig. Kwestie van installeren (heb je al gedaan, want je zit online)

Dan je router er op hangen, en deze op DHCP zetten. Hij zal dan een IP krijgen van de modem, en voila: internet op de andere PC's.

via KPN houd idd in dat je op het MXSTream netwerk zit ja.

Marre: je wilt draadloos begrijp ik. Je zult dan voor 2 laptops toch een accespoint moeten hebben. DAt houd in: Een router met accespoint, al-dan-niet ingebouwd.

In je hele verhaal mis ik het accesspoint. Op die manier kom je nooit draadloos op 't inet......

Overigens kun je de 510-modem ook als router configureren. Je hebt dan geen losse router meer nodig, en je kunt je accespoint er dan direct op aansluiten.

Edit: Die BR-6104 is idd alleen router, geen accespoint... In principe, voor jouw situatie, dus onnodig. Omruilen voor een accespoint en gaaan

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 17-07-2003 01:41 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hé ik heb sinds gisteren hetzelfde zooitje binnengekregen. Maar de door mij ontvangen Alcatel 510 is modem en router ineen, moet je hem maar eens benaderen http://10.0.0.138 daar kan je de volledige config zien, ook de geavanceerde opties. Als je een Thomson variant hebt dan kan hij ook als DHCP en router fungeren, dan hoef je er niet nog een extra router tussen te zetten. Dus gewoon je laptop direct aan het modem aansluiten en dan ff alles nalopen.

Volgens mij is de oplossing dus je router ertussen uithalen en er direct je wireless lan hub er aan prikken en klaar is Kees. Je moet dan alleen nog het bestandje ADSLIE.exe eenmalig te starten op je laptop en het werkt. ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://web.tiscali.nl/ser...ent/article.asp?id=555665

Eerst zorgen dat je met een PC, een modem en een kabeltje internet hebt. De router laat je even buiten spel. Erger: zet 'm maar uit.

Als dat werkt:

http://silverapp1.mycom.n...le=service&maingroup=3004

en dan tutorials nummer 7 of 8 en 9 afwerken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Frag or die:
Mmmz, die 510 kan toch geen router zijn, er zit maar 1 UTP aansluitingkje op. Je hebt volgens mij ook een multiport versie. Die heb ik dus niet. Neem aan dat ik dan wel een routertje moet hebben.

DJSmiley:
Ik heb idd ook een acces-point van Asus de WL-300g maar aangezien ik daar nog lang niet meer bezig ben alleen nog maar met normale PC. router en ADSL modem was ik dat ff vergeten.
Die Edimax router geeft eigenlijk 4 keuzes als ik em benader:
Cable modem: your ISP wil automatically give you an IP adress
Fixed-IP xDSL: Your ISP jas given you an IP adress already
PPPoE: Your ISp requires you to us a PtP protocol
PPTP:: Your ISp requires you to use a PtP Tunneling Protocol
Kom niet echt DHCP tegen het klinkt zo eenvoudig, is Cable modem soms de setting die ik moet hebben?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
jrutjes schreef op 17 juli 2003 @ 01:47:
Frag or die:
Mmmz, die 510 kan toch geen router zijn, er zit maar 1 UTP aansluitingkje op. Je hebt volgens mij ook een multiport versie. Die heb ik dus niet. Neem aan dat ik dan wel een routertje moet hebben.

...

Die Edimax router geeft eigenlijk 4 keuzes als ik em benader:
Cable modem: your ISP wil automatically give you an IP adress
Fixed-IP xDSL: Your ISP jas given you an IP adress already
PPPoE: Your ISp requires you to us a PtP protocol
PPTP:: Your ISp requires you to use a PtP Tunneling Protocol
Kom niet echt DHCP tegen het klinkt zo eenvoudig, is Cable modem soms de setting die ik moet hebben?
Yeps, DHCP is Dynamic Host Configuration Protocol (uit mn hoofd). Zorgt er iig voro dat je PC automatisch een IPtje krijgt, de "cable modem optie" in je routertje dus.

Die 510-modem kan wel als router fungeren, ondanks dat ie maar 1 UTP poort heeft. Router en aantal poorten staat los van elkaar.
Een modem/router met 4 poorten is gewoon een 1-poorts ding, waar dan toevallig een switchje bij in de behuizing is gepropt.

Als je een losse hub/switch erop aansluit is het dus identiek. Daardoor is die hele router van je niet nodig. Je moet alleen die 510-modem omconfigureren naar router, en vervolgens je accespoint daarop hangen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Nee, serieus het is echt een router, ik heb ook de versie met maar één poort, heb hem daarna aan een switch gehangen en nu deel ik zo met drie pc's mijn ADSL verbinding :)

edit:
Er was weer een slimmerik die me voor was, maar daaruit blijkt gelukkig wel dat ik het bij het rechte eind had ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Turkish op 17-07-2003 01:55 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is toch wel redelijk basic werk, en staat ook allemaal in de manual.

De Alcatel 510v4 *is* al een router/always on/firewall geval.

Ram de ADSL lijn in de modem, configureer de modem met de bijgeleverde CD's en klaar ben je.
Wil je meerdere PC's ermee laten inetten ? Ram dan de UTP kabel van de modem naar een hub/switch en klaar ben je.
Wil je dat het ook nog wireless gaat ?
Prik dan een wireless AP in dezelfde switch, en configureer die op hetzelfde IP segment.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.