stel ik heb 2 indentieke schijven 30 gig, hoeveel bruikbare schijfruimte heb ik dan met RAID 0, 60 of gewoon 30 gig?
Raid 0 en raid 5
Dus heb je Stripping en Mirroring
Bij stripping heb je dus 60GB, en bij mirroring heb je 30GB
Dus heb je Stripping en Mirroring
Bij stripping heb je dus 60GB, en bij mirroring heb je 30GB
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
noway hosee...
raid 0 = striping... dus in totaal 60gig
raid 1 = duplexing (mirroring) dus totaal 30gig
raid 5 = striping met parity ... wat begint vanaf 3 disken... van de 3 lever je er qwa ruimte 1 op in... dus zou je 3x 30 gig hebben.. hou je 60gig over... maar dan kan er wel 1 disk uitvallen
(net als raid 1 trouwens)
mzzlz
raid 5 = striping met parity ... wat begint vanaf 3 disken... van de 3 lever je er qwa ruimte 1 op in... dus zou je 3x 30 gig hebben.. hou je 60gig over... maar dan kan er wel 1 disk uitvallen
mzzlz
thanks ! dat moest ik weten. waar zou jij voor gaan, stripping of mirroring, het kostenplaatje in de gaten gehouden natuurlijk?
Ja dat bedoel ik ook, alleen een getalletje ston foutOp dinsdag 28 november 2000 14:08 schreef Cyberia het volgende:
noway hosee...
mzzlz
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Striping = speed
Mirroring = bescherming tegen uitvallen van hd (eigenlijk alleen nodig voor belangrijke data, servers enzo)
Het ligt er maar wat je wilt. Ik zou voor striping met 2 disks gaan.
Mirroring = bescherming tegen uitvallen van hd (eigenlijk alleen nodig voor belangrijke data, servers enzo)
Het ligt er maar wat je wilt. Ik zou voor striping met 2 disks gaan.
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Pagina: 1