[ADSL]Delen onder Win98SE [Wanhopig!]

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 17:12

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb net via de search hier al verschillende topics bekeken en adviezen en zo opgevolgd. De laatste optie die ik heb geprobeerd was die Internet-delen-wizard onder Win98SE installeren en runnen, diskette erin bij PC #2, wizard draaien en dan zou-ie moeten doen. Mooi niet dus...

Ik heb ADSL met SpeedTouch 330 USB modem en crosscable tussen de twee PC's. De ip's in het LAN-netwerk zijn 192.168.0.x en subnet: 255.255.255.0

Mensen, ik kom er echt niet uit. Ik ben zowat wanhopig want in theorie had het al wel 10x moeten werken. Wie kan mij anders de precieze instellingen geven van WinGate of WinRoute?

The one who can help me will save my day! No, my whole week! :D Alvast bedankt.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

welk os heeft pc2? als het xp is, zet de firewall eens uit. en geef eens aan welke foutmeldingen er gegeven worden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ehh... Kan je iets pecifieker zijn wat er niet werkt ?

Kan je wel vanaf de 2e pc externe ip's pingen ? (Zoja, probleem bij instelling dns server)
Heb je soms zonealarm op 1 van de 2 pc's draaien ? (Zoja, kijk bij de instellingen voor trusted ip's)

Heb je verder wel een werkend netwerk, windows file sharing ed. ?

Verwijderd

proxy instellingen al eens goed bekeken en gezien ofdat er wel een goed ip adres/subnet staat ingesteld?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
PC 2 heeft ook Win98SE. Geen foutmeldingen, hij kan gewoon niet internetten, alsof hij gewoon thuis zit zonder internet zeg maar.

Het netwerk werkt wel helemaal, pingen, file-sahring, alles. ZoneAlarm draait niet. Ook geen andere fire-walls. Kan vanaf 2e PC ook geen externe IP's pingen.

Wat nu, wat nu?

Verwijderd

windows xp derop knalle :D als je ziet wat voor specs je op pc 1 heb, lijkt mij....zie kazaa voor een leuke, anders zwabber je morge ff naar de winkel/vriend met cd brander ;-)

Verwijderd

Heb je toevallig anti-virus software draaien ergens?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Nee ook geen anti-virus. Is er niemand die me de instellingen van WinGate of WinRoute kan geven???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

wil je nou geholpen worden? Beantwoordt dan minimaal de vragen die gesteld worden ofzo.

Instellingen voor winroute enzo kan je hier in vinden:
Hoe deel ik Internet ?

Daarin staan beginnersguides. Je topic is ook meer een NT topic, dit topic zou daar wel eens heen geplaatst kunnen worden, maar zet eens alle antwoorden op deze vragen in dit topic :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

Dan kunnen we verder, heb je winroute zelf al eens geprobeerd met die instellingen? Het is niet echt de bedoeling dat we hier in hapklare brokken jou stap voor stap door winroute heen gaan praten :o. Het is namelijk allemaal al een keer uitgelegd en overzichtelijk in een FAQ geplaatst, daarmee moet je gewoon een heel eind kunnen komen. En zoniet, dan moet je met die FAQ al een heel eind komen op weg naar troiubleshooting enzo :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
==> NT

Topicstarter, men kan je beter helpen als je meer info geeft van wat er allemaal niet werkt :)

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
heb je wel bij de 2e pc de dns van de 1e pc ingevoerd?
Pagina: 1