Adobe Acrobat: bladzijden apart printen

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil van een bepaald soort PDF-bestand een formulier printen (dubbelzijdig) en een aparte print (enkelzijdig). Dus pagina 1 moet apart geprint worden, daarna pagina 2 op datzelfde papier op de andere kant, en dan gelijk daarna pagina 3 op een apart vel.

Nu kan ik in Adobe Acrobat wel aangeven welke pagina hij moet printen in het printvenster, maar ik zou het gemakkelijk vinden om een button te hebben (naast de gewone printbutton), waarmee ik eerst pagina 1 kan printen, en daarnaast een button waarmee ik pagina 2 en 3 achter elkaar kan printen (nadat ik het papier heb omgedraaid.

Wie weet of zoiets mogelijk is, en zoja, hoe ik zoiets maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 19:17
Je wil dus drie pagina's dubbelzijdig printen? (Omdat er geen vierde pagina is, staat de derde pagina in z'n eentje op een vel.) Dat kan je toch zo al wel aanklikken?

Verder mis ik het e.e.a. aan QuickStart puntjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Nee, geen 3 pagina's dubbelzijdig printen. Pagina 1 en 2 moeten op 1 A4tje komen, dus dubbelzijdig. Pagina 3 moet ook op een A4tje komen. En dat kan je niet aanklikken, want het eerste A4tje moet dus worden omgedraaid.

Mijn doel is dus 2 buttons, één waarmee dus pagina 1 wordt afgedrukt, en 1 waarmee pagina 2 en 3 achter elkaar worden afdrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
koelkast schreef op 17 July 2003 @ 00:33:
Nee, geen 3 pagina's dubbelzijdig printen. Pagina 1 en 2 moeten op 1 A4tje komen, dus dubbelzijdig. Pagina 3 moet ook op een A4tje komen. En dat kan je niet aanklikken, want het eerste A4tje moet dus worden omgedraaid.
Ja en als je die pagina's dubbelzijdig afdrukt dan krijg je twee velletjes papier, met pagina 1 en 2 op het eerste, en pagina 3 op het tweede. Hoe verschilt dat dan van wat jij wil?
Mijn doel is dus 2 buttons, één waarmee dus pagina 1 wordt afgedrukt, en 1 waarmee pagina 2 en 3 achter elkaar worden afdrukt...
Ok, en dus de quickstart puntjes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien Fineprint :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55335

Volgens mij, als ik dubbelzijdig afdruk, dan print ie pagina 1 en 2 op het 1e A4tje en pagina 3 op het 2e A4tje.
Ik betwijfel of dat anders is bij een andere printer en ik begrijp je probleem dus niet helemaal.

PS: Mijn HP printer heeft handmatig dubbelzijdig afdrukken, dus halverwege geeft ie aan dat ik het papier om moet keren en op de 'doorgaan' toets moet drukken. In mijn geval print ie dus eerst pagina 3 op een vel, dan pagina 1 op een vel. Dan moet ik het papier handmatig omkeren en weer ik de tray stoppen en dan print ie pagina 2 op de achterzijde van pagina 1 en duwt ie het vel van pagina 3 door de printer heen zonder wat te doen en heb ik mijn dubbelzijdige document volledig in de uitvoerlade liggen.

PPS: Dubbelzijdig printen staat automatisch aan dus ik heb al helemaal geen extra knoppen nodig, ik kan gewoon direct op de print knop op de toolbar drukken zonder dat ik een extra printer setup venster krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik snap het programmeerprobleem nog niet zo eigenlijk? Kun je dat wat beter uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Okee, gaan we nog een keer:

Ik heb dus 1 formulier, dat normaal handmatig ingevuld moet worden, op beide zijden.
Omdat ik het formulier wil invullen met behulp van computer/printer, genereer ik met php een PDF document. Dat bestaat dan 3 pagina's, want er moet nog een kopie van het paspoort bij (staat op pagina 3).

De 1e twee pagina's van dat PDF document stellen dus de voor- en achterkant van het formulier voor. Tenminste, de gegevens die daarop moeten worden geprint.

Mijn laserjet 5 kan niet automatisch dubbelzijdig printen.

Wat ik nu wil is het volgende:

* pagina 1 van het PDF document wordt op de voorkant van het formulier geprint, middels een button in Adobe Acrobat. Hier moet dus iets als een script voor komen, dat alleen de 1e pagina laat printen.
* daarna draai ik het papier om in de handmatige invoerlade van m'n laserjet
* vervolgens wil ik op een button klikken waarbij pagina 2 van het PDF document op de achterzijde van het formulier wordt geprint, en waarmee daarna gelijk pagina 3 van het PDF document op een losse A4 wordt geprint

Nu heb ik dus 1 formulier aan voor- en achterzijde geprint, en een los A4tje.

Snappen jullie het nu? Ik ben dus op zoek naar een script of een manier waarop ik dit kan maken voor Adobe Acrobat. Net zoiets misschien als dat je in MS Word ook kunt doen (VB Scripting)...

[ Voor 4% gewijzigd door koelkast op 17-07-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

Pagina 1 en 2/3 scheiden. Dit moet je denk ik gaan doen door per record 2 keer adobe aan te roepen. Dat is naar mijn weten de enige methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ja, dan ga ik toch ook weer hetzelfde herhalen: je wil dus gewoon dubbelzijdig printen! Als het anders is, moet je maar aangeven hoe jouw resultaat daarvan verschilt. Als je printer niet automatisch dubbelzijdig kan printen (kan de mijne ook niet) kun je eerst de oneven, en daarna de even pagina's printen (redelijk standaard feature!).

Mocht je per se willen programmeren, dan moet je echt veel meer informatie geven, zoals het platform waaronder je werkt, de gebruikte programmeertaal, wat je precies wilt doen, wat je al uitgezocht hebt, etcetera. Zie hiervoor ook de quickstart. Ik krijg een beetje het gevoel dat dit topic helemaal nergens heen gaat, maar goed...
Pagina: 1