Toon posts:

contact citrix via wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb thuis een draadloos inbelverbinding via een smc barricade wireless accespoint en router ( ineen ).
Op een of andere wijze lukt het met verbinding via de router naar het internet niet om contact te leggen met het bedrijfsnetwerk dmw citrix metaframe.
Als ik de kabel rechtstreeks in mijn laptop prik dan lukt het wel om via het internet contact te leggen met het bedrijfsnetwerk.

De VPN verbinding komt in beide gevallen tot stand maar via de router krijg ik de melding dat het netwerk of dialup verhinderd om contact te leggen met de citrix.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

gr.raoul
bcs@worldonline.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

- Kan je telnetten naar je Citrix server ?
- Welke melding krijg je exact?
- Een `ping -l 1400 ip-address-ctx-server` werkt dat wel goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet veel verstand van helaas. hoe kan ik een ping testen?
De melding is : network or dialup settings are previnting communicating with the citrix server":
Verder lijkt het wel alsof er na een login contact is met de citrix maar die wordt dus onderbroken na ongveer 30 sec met bovengenoemde melding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien kan je het beste contact opnemen met de helpdesk van je bedrijf - want als je niet kan pingen heeft het troubleshooten van een Citrix connectie gewoon niet zo heel veel zin :)

Verwijderd

Topicstarter
Da;s waar....
Het vreemde is dat het alleen fout gaat met de router ertussen. Het lijkt erop alsof deze iets blokkeert.
Kan je svp nog een poging wagen ? Op het werk weten ze er helaas ook geen raad mee . Meerdere mensen krijgen het bij ons helaas niet voor elkaar om via een router op de citrix in te bellen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 00:01:
Da;s waar....
Het vreemde is dat het alleen fout gaat met de router ertussen. Het lijkt erop alsof deze iets blokkeert.
Kan je svp nog een poging wagen ? Op het werk weten ze er helaas ook geen raad mee . Meerdere mensen krijgen het bij ons helaas niet voor elkaar om via een router op de citrix in te bellen.
Router zal wel een ingebouwde firewall hebben die het blokkeerd.
Kijk even in de handleiding hoe je 'm moet configureren om ook VPN door te laten..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
@momania, zou inderdaad ook nog kunnen.
@elevator, ik heb net een ping uitgevoerd en krijg meldingen Ping resultaten
Time to live exceeded, ctx ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, +5 errors, 100% packet loss

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Predator

Suffers from split brain

PNS --> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult een aantal porten open moeten gooien.
Dat ios waarom het met een rechstreekse open inet verbinding wel lukt.
De helpdesk van je toko kun je precies vertellen hoe en wat.

Ik meen dat je zelfs moet portmappen, maar op de citrix fora (en met de search) is dat allemaal zo terug te vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.