Toon posts:

Hoor opeens geen Geluid meer??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was gister ff me PC aan het schoonmaken nu denk ik heb ik iets verwijdert waardoor het geluid niet meer werkt. Ik dus kijken maar me yamaha geluidskaart zegt dat alles in orde is, alleen ik hoor NIKS meer, geen spelletje,winamp,windows opstart muziek etc ik hoor gewoon niks.

*Pic*

Deze error krijg ik bij Winamp als ik een liedje ermee wil afspelen.

Weet iemand wat ik moet doen om het weer te laten werken? Moet ik iets wijzigen/verwijderen/downloaden ofzo? Ik wil me pc niet formateren want ik vind de CD niet meer van me yamaha geluidskaart. Plz need help want geen Geluid zuigt hard!

[ Voor 2% gewijzigd door Abbadon op 17-07-2003 17:25 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Welkom op GoT.
We zijn hier om elkaar te helpen, maar we missen nog een hoop belangrijke informatie. Wat voor geluidskaart heb je precies (merk+type)? Wat zijn de specificaties van je computer? Wat voor OS draai je? Wat heb je allemaal verwijderd? En last but nog least: Wat heb je al gedaan om het probleem te verhelpen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
[b][message=18312310,noline]panthora schreef op 16 July 2003 @ 23:44...

Weet iemand wat ik moet doen om het weer te laten werken? Moet ik iets wijzigen/verwijderen/downloaden ofzo? Ik wil me pc niet formateren want ik vind de CD niet meer van me yamaha geluidskaart. Plz need help want geen Geluid zuigt hard!
Geen geluid zuigt.. tja, dat weten we ;)
plz help? dat proberen we ;)

En cd die je niet meer hebt: so what: op internet down je gewoon nieuwe, en anders, een elcheapo sweex geluidskaartje kost nog geen 10 eur.

Anyway: Hoe denkt apparaat beheer erover? conflicten?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Aan de screenshot te zien lijkt het me NT4 toe.

Anders moet de TS (topic starter) even bij Yamaha naar een driver gaan zoeken. Beetje fabrikant heeft ze op haar website staan.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn god zeg, voor 1 zo'n simpele foutmelding moet je er een pic van 863 * 630 doorheen rammen :?

Kun je niet ff normaal resizen en een clickable plaatje neerzetten ofzo :? :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Een Yamaha DS-XG Geluidskaart heb ik, draai WIN98 SE, alleen nu had ik effe me geluidskaart van de hardware verwijderrt in windows en dan geeft die als je opnieuw opstart aan dat die software zoekt en dan vraagt die naar Mixer.exe , ik heb dat programma ook Mixer (Geluidsprogramma). Kent iemand het geluidsprogramma Mixer? Mischien moet ik die maar effe downloaden het kan best zijn dat ik daar een bestandje van heb weggegooid..

En hier nog een plaatje;

Pic

[ Voor 12% gewijzigd door Abbadon op 17-07-2003 17:24 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Hier misschien? http://www.yamaha.co.jp/e...us/support/downloads.html
Gewoon gevonden met google. Gewoon de hele driver opnieuw installeren.
En wat is het nut van dat hele witte stuk in je plaatje?

Verwijderd

En wat is het nut van dat hele witte stuk in je plaatje?
Niet weten hoe je et weg krijgt, of heel erg lui zijn :?

Verwijderd

Probeer dit:

Je pc helemaal opnieuw opstarten zonder geluidskaart erin. Pc weer afsluiten, je geluidskaart er weer in doen en vervolgens je pc weer aan doen. Ik kreeg dus ook een soort zelfde foutmelding, en zo heb ik dat gefixed..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Koffie schreef op 17 July 2003 @ 12:08:
[...]

Mijn god zeg, voor 1 zo'n simpele foutmelding moet je er een pic van 863 * 630 doorheen rammen :?

Kun je niet ff normaal resizen en een clickable plaatje neerzetten ofzo :? :/
ALT-PRINTSCREEN lijkt me meer gepast.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 12:59:
Een Yamaha DS-XG Geluidskaart heb ik, draai WIN98 SE, alleen nu had ik effe me geluidskaart van de hardware verwijderrt in windows en dan geeft die als je opnieuw opstart aan dat die software zoekt en dan vraagt die naar Mixer.exe , ik heb dat programma ook Mixer (Geluidsprogramma). Kent iemand het geluidsprogramma Mixer? Mischien moet ik die maar effe downloaden het kan best zijn dat ik daar een bestandje van heb weggegooid..

En hier nog een plaatje;

[afbeelding]
Als ik dit zo zie moet je eerst maar eens zorgen dat je je driverstuff voor elkaar hebt want dit lijkt nergens op. Daarnaast zou je ook eens een NT based OS overwegen want een OS van meer dan 5 jaar oud daar kun je problemen mee verwachten.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
Nou ik denk idd dat je eerst maar eens de juiste driver moet gaan installeren....
die kun je wel downloaden

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Panthora, ik heb je [img] tags even veranderd naar [url] tags omdat de plaatjes de lay-out verneuken. Je kunt ze zelf ook best wel in fatsoenlijk formaat hier neerzetten, kleine moeite, hier een aangepast voorbeeld van je 2e pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/media/mixer.gif

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is dit zo'n fake Yamaha kaart want het is een C-Media is. Koop gewoon een nieuwe. Het is namelijk geen Yamaha maar gewoon een C-Media want Yamaha gebruikt een hele andere chipset volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken die C-Media ook helemaal niet, ik had namelijk een Yamaha Soundcard! Mischien dat deze van AMD is? Ik heb namelijk een tijdje geleden een p3 en die heb ik later overglocken naar een AMD xp 1800, mischien dat die C-Media de vaste sound is van AMD?

En over dat plaatje resizen, sorry ik wist niet hoe ik dat witte weg moest halen.

Verwijderd

een p3 en die heb ik laten overglocken naar een AMD xp 1800
Sorry wil je dat even toelichten ? dat zou een hoop mensen heel wat geld besparen :+ :P

edit:
dit is idd geen yamaha kaart maar een c-media kaartje, ga dus even naar hier naar toe voor de juiste drivers
:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:07 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:57:
Ik ken die C-Media ook helemaal niet, ik had namelijk een Yamaha Soundcard! Mischien dat deze van AMD is? Ik heb namelijk een tijdje geleden een p3 en die heb ik later overglocken naar een AMD xp 1800, mischien dat die C-Media de vaste sound is van AMD?

En over dat plaatje resizen, sorry ik wist niet hoe ik dat witte weg moest halen.
Uhm. Een P3 (Intel) kun je niet overklokken naar een AMD 8)7

Maar zo te zien moet je een C-media driver hebben, ipv een Yamaha. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou net Sound Blaster 5.1 Digital gekocht en in de PC gepleurd + 5.1 boxen en nu krijg ik gvd nog die kut error!!

Wat is dit man? Ligt toch echt aan windows lijkt me.. help plz heb 200 euro uitgegeven aan die boxen en nu werkt het nog niet.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Windows herinstallatie misschien :?

Verwijderd

Topicstarter
Geluid werkt weer, maar nu van die oude geluidskaart? :? Me 5.1 boxen draaien nu wel op me oude geluidskaart maar zodra ik die stekkertjes in die nieuwe pleur krijg ik maar wat gekraak en geen geluid, hij zit er goed in en alles is goed geinstalleerd. Moet ik die oude geluidskaart verwijderen om die nieuwe te activeren ofzo? Heb niet voor niks een 5.1 geluidskaart gekocht gvd.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 16:39:
Geluid werkt weer, maar nu van die oude geluidskaart? :? Me 5.1 boxen draaien nu wel op me oude geluidskaart maar zodra ik die stekkertjes in die nieuwe pleur krijg ik maar wat gekraak en geen geluid, hij zit er goed in en alles is goed geinstalleerd. Moet ik die oude geluidskaart verwijderen om die nieuwe te activeren ofzo? Heb niet voor niks een 5.1 geluidskaart gekocht gvd.
Hoeft niet perse, hier draaien ook 2 geluidskaarten in mijn PC. Namelijk een Terratec Aureon 7.1 Space en een SoundBlaster Audigy Platinum.

Maar zo te lezen zit er iets goed mis in je Windows installatie.

P.S.
Selecteer je wel de nieuwe geluidskaart in je configuratiescherm? :? Bij multmedia.

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-07-2003 16:48 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

itsalex schreef op 17 July 2003 @ 17:33:
Volgens mij is dit zo'n fake Yamaha kaart want het is een C-Media is. Koop gewoon een nieuwe. Het is namelijk geen Yamaha maar gewoon een C-Media want Yamaha gebruikt een hele andere chipset volgens mij.
Weet je wat ik denk? Dat dit zijn onboard audio C-Media chippie is waar ie de settings van het bekijken is en dat de Yamaha kaart helemaal niet herkend is op dit moment.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

er zijn ook een aantal, "yamaha" kaarten met een c-media chip.
maar een yamaha XG soft- of hardware midi jetscher

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Pagina: 1