Gainward cardexpert GS twin

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
even over deze kaart: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14113

Ok.. ik heb em nu thuis en heb zo'n beetje dezelfde config als de mensjes in de review..

een a7v met een duron 700@900 en 128 mb pc133

in principe dus zelfs iets sneller dan de reviewers maar ik kom niet in de buurt van de resultaten die de reviewers behaalden... zo haal ik in quake3 op 1280x1024(32 bits) slechts 30 fps... en met de expertool krijg ik core/geheugen niet hoger dan 220/220 en dat loopt echt niet stabiel... sterker nog ik kom dan niet eens voorbij het opstartscherm van quake3 maar over het algemeen is ie toch echt wel 3 a 4 x beter dan m'n matrox g400 die maar een paar tientjes goedkoper is.

In UT draait ie perfect op 220/220... hoe kan dat dan?

die 200/195 dat zijn trouwens de enhanched settings... en zijn ook niet echt stabiel.. normaal loopt deze ook gewoon op 175/166 of zo

twinview werkt net zo goed als matrox's dualhead...

is er iemand anders die deze kaart ook heeft? wat zijn jullie resultaten?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik heb hem net vanacht besteld , morgen gaat de postbode me heel blij maken. Heel mooi kaartje met twinview en tv out en 5,5, ns. :)

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ik heb deze kaart ook en had hem ineens te veel te gelijk opgeschroeft toen kreeg ik allerlij pekkels in het beeld en halve letters.
Bij Quake sloeg de boel ook vast.
Ik heb hem toen in zijn standaard settings gezet en hem stap voor stap sneller laten draaien, nu draaid hij op core 210 en mem 200
zonder problemen.

Het enige wat ik vervelend vind ik heb de Nvidia drivers geinstalleerd 647 maar deze ondersteunen blijkbaar geen TV out.
Want dat is wat ik niet in kan stellen.

Verwijderd

Ik haal nu een score van 3666 met die videokaart en een celly 300@466, maar hij draait nu nog op 175/166, maar ik ga hem spoedig oc'en (3 dec).

/me krijgt een paar leuke fannetjes voor sinterklaas >:)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ik haal met m'n duron 700@800 ook slechts 1600 3dmarks...WTF doe ik verkeerd?

ik had eerst een 600@900 maar die was kaput, daar haalde ik wel 3500 3dmarks mee.... zelfde drivers.... :?

• digifun
  • Niet online

digifun

Ik heb hem net binnen. 3d markscore 3000 op een celly 466 met 220 mb intern. Leuke kaart voor F 450. De postbode heeft me heel blij gemaakt. :9~ Vanmiddag eens ff de twinview proberen.

Verwijderd

Outlaw hoe kan het nou dat jij maar 3000 3Dmarks haalt :? Ik haal nl 3666 met deze config:

celly 300A@466
128mb 222
gainward mx 175/166

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 20:13 schreef melanieromy het volgende:
Het enige wat ik vervelend vind ik heb de Nvidia drivers geinstalleerd 647 maar deze ondersteunen blijkbaar geen TV out.
Want dat is wat ik niet in kan stellen.
Bij mij werken de standaard drivers wel hoor ook de tv-out en twinview :)

• digifun
  • Niet online

digifun

Na een nieuwe install zal het wel harder lopen, zonder verder wat in de taakbalk. Ik ben met 3000 nu al tevreden. Twinview werkt bij mij perfect met de standaard drivers. TV out heb ik nog niet geprobeerd. :) Dit is een heel lekker kaartje.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ik haal slechts 1600 3dmark puinten...wat doe ik fout?

• digifun
  • Niet online

digifun

d-rise --- Probeer windows eens opnieuw te installeren. Anders misschien je 4 in 1 drivers.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ik zal eerst es die via 4in1 drivers nog es instaleren...anders klap ik windhoos er opnieuw op..

Verwijderd

De tv-out is idd heel fijn alleen heb ik een probleempje, want ik heb gleuid via mijn stereo installatie en als ik de tv-out in de tv prop dan begint de stereo ineens te brommen en dat is niet erg fijn als je een divx'je aan het kijken ben. Weten jullie soms de oplossing? Enne die score van 3000 3DMarks zal ook wel wat hoger zijn na format c:/q :)

• digifun
  • Niet online

digifun

Die brom in je stereo kan dat niet worden veroorzaakt door de aarde ??? Misschien weten ze het in het audioforum wel.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 16:34 schreef Ultra2k het volgende:
De tv-out is idd heel fijn alleen heb ik een probleempje, want ik heb gleuid via mijn stereo installatie en als ik de tv-out in de tv prop dan begint de stereo ineens te brommen en dat is niet erg fijn als je een divx'je aan het kijken ben. Weten jullie soms de oplossing? Enne die score van 3000 3DMarks zal ook wel wat hoger zijn na format c:/q :)
Welke drivers gebruik jij, de standaart die je bij de kaart gekregen hebt???
Ik heb geen kabel voor een TV out aansluiting in de doos gevonden hoort deze er standaart bij , en zoniet wat voor kabel heb ik dan nodig voor TV out.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 19:49 schreef melanieromy het volgende:

[..]
Welke drivers gebruik jij, de standaart die je bij de kaart gekregen hebt???
Ik heb geen kabel voor een TV out aansluiting in de doos gevonden hoort deze er standaart bij , en zoniet wat voor kabel heb ik dan nodig voor TV out.
De 6.31 dat zijn nl de snelste en de stabielste. Die kabel zat er bij mij ook niet bij, maar je moet er gewoon een tulp kabeltje inproppen (Die heb je toch zeker wel :?).

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
Ik heb de Gainward nu zo'n 2 weken, en al twee weken draait ie naar behoren: op 200/210 (zonder koeling nog) en tot nu toe niks dan lof. Mijn score is een kleine 3650 met een P2 400oc448 en daarvoor gebruik de Detonator drivers 6.31. Twinview werkt ook erg netjes, maar de tv out nog niet getest: hoe ziet die eruit?

Verwijderd

De tv-out werkt echt wel goed alleen het windows scherm is niet echt scherp, maar het is zeker wel relaxt om een filmpje op te kijken (als ik die brom ooit uit mijn stereo krijg:(). Hij kan resoluties aan van 640x480 en 800x800 op 32bit en lager :)!

Verwijderd

Ik heb nu mijn geheugen op default staan, maar de geheugensinks zijn al binne, maarrr ze worden *behoorlijk* warm als je een tijdje 3DMark draait. Nou krijg ik zondag een 'super slot cooler' maar is dat genoeg om het volledig koel te houden 8-)?
Pagina: 1