Toon posts:

Mobile Application Development

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg hoe men dit kan doen?
Welke tool(s) gebruik men hiervoor?
Wat zijn je beperkingen?
Heb je veel kennis nodig van een bepaald iets?

Ik heb natuurlijk al wel zelf een kleine zoekactie ondernomen, en mijn bevindingen waren dat men bij Mobile Application Development programmeertalen JAVA of C++ kan gebruiken!

Verder nog iets over 60' series van Symbian, er zijn dus verschillende versies van Symbian blijkbaar (dat wist ik dus niet, dacht dat het gewoon een dezelfde was, met nu en dan een upgrade ofzo).
Dan heb je ook nog het GSM OS van windows, maar daar gaat mijn interesse niet naar uit! Info erover is welkom, voor andere geinteresseerde!

Zelf heb ik enige kennis van JAVA, C++ en Delphi! Maar het is voor deze talen nog redelijk basis!

Alle info is welkom! 8)

Verwijderd

.Net heeft een Mobile Toolkit
Deze toolkit is dus voor asp.net en je hebt dus op je device internet nodig.
Het mooie van asp.net icm met de mobile toolkit dat heb bijna op elke device werkt aangezien een website nooit OS gebonden is
voor asp.net moet je C# of vb.net kunnen

ps. ik weet dat je het niet over websites had voro mobile devices maar ik weet niet wat je wilt gaan maken maar misschien is dit wel een makkerlijker oplossing + dat je zei dat alle info welkom was

Geintresseerd? lees hier er meer over
http://www.w3schools.com/dotnetmobile/mobile_intro.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 23:21 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Mobiel op een GSM (met netwerk) of mobiel in een PocketPC/PDA/etc? Met een netwerk kun je processing taken afschuiven op een fixed machine, zodat .Net haalbaar wordt. Als je processing lokaal wil doen gaat dat niet. .Net gebruikt teveel resources (RAM, storage, CPU, energie=batterijen) om mobiel te kunnen werken. Java kan, als de complexiteit beperkt is (zelfde redenen). C++ en C zijn gecompileerd, dus die hebben een hogere runtime efficiency tegenover een (potentieel) lagere programmeurs-efficiency.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MSalters schreef op 17 juli 2003 @ 01:11:
Mobiel op een GSM (met netwerk) of mobiel in een PocketPC/PDA/etc? Met een netwerk kun je processing taken afschuiven op een fixed machine, zodat .Net haalbaar wordt. Als je processing lokaal wil doen gaat dat niet. .Net gebruikt teveel resources (RAM, storage, CPU, energie=batterijen) om mobiel te kunnen werken. Java kan, als de complexiteit beperkt is (zelfde redenen). C++ en C zijn gecompileerd, dus die hebben een hogere runtime efficiency tegenover een (potentieel) lagere programmeurs-efficiency.
Niet helemaal waar. Je hebt ook een mobile .net framework die wel gewoon op een pocket pc werkt. En dat gaat redelijk goed. Ik heb op de Microsoft Mobility dag een paar voorbeeldjes gezien van programma's die op dotnet liepen en dat ging wel aardig. Zelfs met een klein databaseje erbij enzo ( een of andere light versie van MSSQL )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd nog geen idee wat ik wil gaan maken, en had eerlijk gezegd nog niet eens an gedacht dat met ASP.net! Ben nu zelf een beetje aan het prutsen met VB6.net voor me stage na vakantie, maar VS wil nie installen! :S Maar goed dat terzijde!

[qoute MSalters]
een (potentieel) lagere programmeurs-efficiency
[/qoute]

Vrij vertaald, mensen die de balle verstand hebben van programmeren, veroorzaken memory leaks en andere zooi! :+

Echte tools heb ik nog niet voorbij zien komen?

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Lekker in PalmOS programmeren voor een Palmtopje,

C/C++, goed te doen, snel resultaat...

Voor GSM, zoek een Linux GSM (zijn er 2 :S) en dan kan je ook gewoon lekker simpel proggen

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Borland heeft Java en C++ voor Mobile devices: http://www.borland.com/mobile/enterprise/index.html

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 08:41:
Ben nu zelf een beetje aan het prutsen met VB6.net voor me stage na vakantie, maar VS wil nie installen! :S Maar goed dat terzijde!
VB6.net ??? wat is dat? daar heb ik dus nog nooit van gehoord he. VB6 ken ik en ook vb.net maar vb6.net? ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

En als je een apparaat hebt dat op Windows CE of Pocket PC van microsoft draait, gebruik je de eMbedded Visual Tools van Microsoft. Deze zijn gratis downloadbaar. Zoek wel even de CD-key op onder aan de pagina... ;)

My personal website

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
rwb schreef op 17 July 2003 @ 01:23:
Niet helemaal waar. Je hebt ook een mobile .net framework die wel gewoon op een pocket pc werkt. En dat gaat redelijk goed. Ik heb op de Microsoft Mobility dag een paar voorbeeldjes gezien van programma's die op dotnet liepen en dat ging wel aardig. Zelfs met een klein databaseje erbij enzo ( een of andere light versie van MSSQL )
Natuurlijk kun je het laten zien, maar heb jij 3 uur lang gekeken of die PocketPC het volhield? Het belangrijkste probleem is batterijen, en CPU gebruik is een belangrijke factor daarin. Omdat .Net relatief CPU-intensief is heb je een hoger CPU verbruik en gaan je batterijen dus korter mee.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1