KVM switch alleen voor muis/keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 10:45
Het zit zo, ik wil 2 pc's aansluiten op 1 monitor. Maar nu heb ik een monitor met 2 vga ingangen dus ik kan op elke ingang een pc hangen. Ik heb dus eigenlijk alleen een kvm switch nodig om te schakelen tussen de 2 pc's met keyboard en muis.

Nu lijkt het me dan ook niet nodig om een extreem dure kvm switch te kopen omdat ik de switch toch niet voor het videosignaal gebruik. Nu vraag ik me af of dit gaat werken als er op de switch geen vga kabels zijn aangesloten, en of ik bij de hele goedkope (mechanische) switches geen problemen krijg met m'n muis en keyboard signaal.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 06:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het probleem met ps/2 is dat als je pc opstart zonder keyboard en muis aangesloten deze meestal niet werkt als je ze later aansluit door zo'n mechanische switch te schakelen.

ik heb zelf een simpele usb switch gebruikt (keyboard en muis zijn meestal toch wel via usb aan te sluiten) en usb is wel officieel hot plugable. hij vind alleen echt het keyboard e.d. opnieuw zodat je even een hapering hebt, normaal heb je daar geen last van maar kan me voorstellen dat het in een game misschien niet zo goed gaat.

gewoon geen vga aansluiten op een kvm is geen enkel probleem alleen moet je dus wel zelf de monitor switchen en ik heb wel eens gehad dat je op CTRL-ALT-DEL drukt en er lijkt niks te gebeuren omdat je naar het verkeerde scherm kijkt, nog een keer dan maar en je hoort de andere computer resetten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een simpele schakelaar is niet echt aan te raden omdat PS2 niet hotpluggable is (in tegenstelling tot USB, waar dat wel bij gaat).

Een simpele KVM voor enkel muis een keyboard heb ik nog nooit gezien maar misschien zijn ze er toch wel (niet bij de grote zaken zover ik weet).
In de Elektuur stond een schema maar da's natuurlijk enkel zelfbouw.

Senile! Senile Oekaki

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 07:55

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb een hele simpele die prima werkt...

Volgens mij verkopen ze die dingen bij Paradigit voor 18 euro ofzo.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
_bas_ schreef op 17 juli 2003 @ 14:06:
Een simpele schakelaar is niet echt aan te raden omdat PS2 niet hotpluggable is (in tegenstelling tot USB, waar dat wel bij gaat).

Een simpele KVM voor enkel muis een keyboard heb ik nog nooit gezien maar misschien zijn ze er toch wel (niet bij de grote zaken zover ik weet).
In de Elektuur stond een schema maar da's natuurlijk enkel zelfbouw.
Dit is ook maar afhankelijk van het gekozen O.S.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Emcee
mm er zit hier een paradigit in het centrum dus ik kan daar eens langsgaan om te kijken, op hun site zie ik alleen maar een switch voor 4 computers.
Ik vond ook nog deze http://www.aten.com.tw/KVM/ports/ACS_62.html

Afbeeldingslocatie: http://www.aten.com.tw/images/ACS_62_all.jpg

Die laatste is o.a. te koop bij eynstein voor 44 euro wat ook nog wel te doen is, en met deze kan je ook via een hotkey switchen wat toch ook wel erg handig is, naja ik heb de switch op het moment nog niet direct nodig dus ik ga me nog eens wat verder orienteren, ik kan natuurlijk altijd eerst zo'n cheapo ding proberen, en als dat niet werkt gaat ie gewoon terug naar de winkel O-)

Verwijderd

ps2 is best hot pluggable zolang je in windows er maar geen drivers voor hebt geinstalled (keyboard gaat dit over)

windows ziet keyboards toch allemaal hetzelfde dus of je nou een cherry of een samsung eraanhangt tijdens het draaien van de pc maakt niet uit

:O

• Emcee
Met zo'n eenvoudige switch is het dus wel noodzakelijk dat de switch op moment van opstarten de keyboard en muis voor die pc aangesloten zijn?
Maar dat je daarna wel probleemloos kunt switchen tussen 2 pc's.

En ps/2 is in ieder geval wel in die zin hot-plugable dat als je de stekker er even uittrekt en daarna er weer in doet dat de muis gewoon blijft werken (zal voor toetsenbord ook wel gelden)
Pagina: 1