[fp] Geen uitklapmenu's onder Mozilla 1.4?

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik gebruik nu RH9 Linux en Mozilla 1.4 (stable) en sinds kort (?) krijg ik geen uitklapmenu'tjes meer op de frontpage. Geen enkel menu, ook niet bovenaan in het scherm, boven de headlines of linksonder bij "Zoeken" werkt meer. Op andere sites heb ik hier geen last van (maar die maken ook gebruik van andere (betere? :*)) code). Aangezien het hier een stabiele versie van een 99% W3C-compliant browser betreft dacht ik maar dat ik het zou moeten posten.

Ook, voordat de menu's niet meer werkten, was er een probleem met -moz-opacity van de schaduw van de uitklapmenu's, deze stond namelijk altijd op 100% terwijl in andere browsers (bijvoorbeeld IE) de schaduwen goed werden weergegeven.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ga bij je Instellingen eens spelen met het Menu-effect. Waarschijnlijk lost dat wel wat op :). Mozilla 1.4 (stable) doet het hier in Windows in ieder geval prima. In Linux ben ik nog niet toegekomen aan een update.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is een kleine error die vaak voorkomt op Linux-systemen. Je hoeft alleen maar het menu-effect te veranderen naar niet-transparant: http://www.tweakers.net/my.tnet/?Action=Layout

Grrr Harm :P

[ Voor 13% gewijzigd door Robin op 16-07-2003 23:34 ]

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Hiermee ga je idd om het probleem heen en werken de menu's; maar dit lost het nog niet op. Waarom werkt dit niet naar behoren? Volgens mij heeft het ook niks met Linux te maken, want ik had eenzelfde probleem met Mozilla op Windows... :P

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In Windows, met Mozilla 1.4 stable, heb ik in ieder geval geen probleem. Het faden gaat traag en schokkerig, maar het werkt prima hier. Als het niet zou werken zou Femme dat ook vrijwel direct opmerken, daar hij de FP devt met Mozilla als ijkpunt :). Maar, zoals Robin ook al zei: het is een error die vaker voorkomt op Linux-systemen. Waarom is mij in ieder geval niet bekend, maar misschien Robin wel :).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt denk ik aan de 1.4-branche, want alles werkt naar behoren in 1.3: [rml]Femme in "[ Bug ?] Mozilla 1.4a & dropdown menu's"[/rml] Hoe dit komt weet ik niet precies, wel weet ik hoe je dit (voorlopig) kunt oplossen :P.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De menu's werken nog wel in mijn Mozilla 1.4 hoewel ze zich wel 'onrustiger' zijn gaan gedragen sinds 1.4. Transparantie in de drop shadows werkt ook niet meer goed. Ik had gehoopt dat dit een bug zou zijn die zou worden opgelost in de final release van 1.4, maar dat is helaas niet het geval geweest.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De niet werkende transparantie in Mozilla 1.4 is inmiddels opgelost. De wijziging in 1.4 bleek een fix te zijn voor een inconsistentie van de gedragingen van -moz-opacity in eerdere Mozilla versies. Het probleem is nu ws verplaatst naar Mozilla <1.3.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48

sphere

Debian abuser

Het lijkt erop dat deze hack ook nodig is in Mozilla 1.5.3 van Debian sid.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031107 Debian/1.5-3

Erg prettig dit topic, ik kon het zowaar met mijn eerste set search termen vinden :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1