p4p800 internet ineens weg (soms)

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Écht heeeeeel blij met mn p4p800 en p4 2,6 MHz, maar ik heb wel een probleem met mn internet. Soms valt ie ineens weg, soms is het nadat hij de foutmelding geeft dat er een fout is opgetreden in tmproxy.exe (een onderdeel van Pc-cillin 2003) Maar dat is niet altijd het geval, want soms geeft ie die foutmelding niet en laadt ie geen pagina's meer.

Het aller vaagst is dat mn trillian blijft draaien en online blijft. Overige ftp-shit doet het ook niet.

Biosupdate eroverheen gegooid
Driver geupdate
Windows Xp SP1

Ik dacht dat het lag aan een update van windows, maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Rara wat is het?? Hiervoor (met mn klote AMd'tje en PCcillin) had ik er geen last van, ik had toen ook geen onboard-lan. Iemand anders nog hetzelfde probleem :?

Verwijderd

klinkt als memory timing probleem. Dit heb ik ook gehad. Vaage Hangups en restarts... gewoon geheugen omgewisseld voor TwinMos geheugen. Ik neem aan dat jij in Dual Channel mode werkt ?

Kijk voor dit type serie nummer (op de memory sticks te zien) TMD7608F8E50D

• eerdepeer
Ik heb al Twinmos geheugen. :) 2x 256 in dualchannel setup. Dat werkt prima. Er is ook niks mis met mijn OS, maar mijn internet kapt er ineens mee. Windows werkt verder gewoon door.

Kingston was voor mij zover bekend zo'n beetje het enige merk dat zonder overklokken niet lekker loopt met een p4p800 (bij sommige modules dan)

Verwijderd

eerdepeer schreef op 16 July 2003 @ 23:41:
Ik heb al Twinmos geheugen. :) 2x 256 in dualchannel setup. Dat werkt prima. Er is ook niks mis met mijn OS, maar mijn internet kapt er ineens mee. Windows werkt verder gewoon door.

Kingston was voor mij zover bekend zo'n beetje het enige merk dat zonder overklokken niet lekker loopt met een p4p800 (bij sommige modules dan)
Je denk misschien dat je geheugen lekker loopt maar heb je het wel al daadwerkelijk getest met bijv memtest86..
Hoewel ik dit probleem niet direct zou aanschrijven als een geheugenprobleem heb ik al vele topics gelezen waarin dit wel het geval was.

Probeer iig je geheugen te testen en je memtimmings wat lager te zetten..

Verwijderd

ik heb dit probleem persoonlijk ook megemaakt. Alleen maar problemen met Explorer! Trust me, komt door je geheugen. Post hier of in mijn Thread al je Memory settings (timings) en voltage. Plus de Serie Nummer. Staat op je memory module. En inderdaad, Download ff Memtest86 V3.0

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 09:01 ]

• eerdepeer
Ff een heel dom vraagje, maar hoe verander je in je bios van die p4p800 je latencies?

Verwijderd

Check je manual svp.

Verwijderd

Uhhmm, het probleem is dat je internet soms wegvalt. Het lijkt me daarom verstandig om bijvoorbeeld eerst te controleren of je kabels niet stuk zijn of bijvoorbeeld je LAN drivers te updaten voordat je je CAS latencies gaat veranderen...

Ik heb zelf een keer gehad dat mijn LAN kabel stuk was (was vaker tussen een deur gekomen) daardoor viel internet soms even weg. Trillian controleerd niet elke 3 seconden of die nog een verbinding heeft maar veel minder vaak. Daarom kan het lijken alsof trillian het nog doet... Probeer maar eens met iemand te chatten als je http / ftp het niet meer doet.
Succes

EDIT: gooi anders eens een oud (3COM) 10Mbit kaartje in je computer en kijk dan of je het probleem nog steeds hebt. Misschien is je onboard chip wel stuk.

Heb je nog meer foutmeldingen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 16:34 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Omdat je aangeeft alleen netwerkproblemen te hebben move ik deze van PMG naar NT :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

eerdepeer geeft aan dat het wel werkt, maar dat soms zijn IExplorer uitvalt (hangt oid)... en soms van die XP fout meldingen krijgt.... ik ben er nog van overtuigd dat het Memory problemen zijn... ik had exact hetzelfde.

memory omgeruild en geen problemen meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 17:34 ]

• eerdepeer
ik heb nog ff gekeken, maar in mijn manual kan ik dus niets vinden. Ik heb nog nooit latencies van mijn geheugen veranderd, en ik vind mijn bios redelijk (te) gebruiksvriendelijk. Ik zie iig geen tabje met memory, latency oid. Ik kan alleen mijn totale settings van auto naar turbo oid zetten en mijn snelheid (van de cpu zal dat wel zijn) verhogen met stappen van 10%. Er zal toch wel iemand anders zijn die het weet?

Ik heb verder dat twinmos geheugen, maar niet beginnend met TMD zoals Cronic aangeeft. Ik weet het 123 niet aangezien ik nu niet thuis ben. Ik heb het wel bij Informatique gekocht. Kweenie of dat iig al iets uitmaakt?

Verder zal ik dan maar proberen om het met mijn oude netwerkkaart te doen, want anders is het misschien wachten op een driver update.

Btw heb ik mijn pccillin uit mn msconfig gehaald, maar toch loopt ie vast. Echt heel maf, want het vastlopen is ook niet steeds bij 1 bepaald programma of handeling of tijdsduur. Soms duurt het lang, soms heeft ie er zin in. 8)7 raar ding

• eerdepeer
PS, Cronik, heb jij je latencies wel veranderd bij je (nieuwe) geheugen, of staat bij jou alles op default??? (ik neem aan dat je ook een p4p800 of p4c800 hebt?

• eerdepeer
Hae, ik heb de instellingen toch gevonden! (jaja, ik ben af en toe een n00b), maja. Wat nu, ik heb memtest gedraaid met de instellingen voor mijn geheugen die cronik in post 784163 had (Twinmos specs, thread) gemaakt: 2.5-3-3-8. Nu loopt memtest in test 5 (block move) bij 0% vast. }:O wat nu? :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

terug naar PMG :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
Had je nou toch maar zo'n klote AMD gekocht he ;)

(heeft hier uiteraard nix mee te maken, maar ik krijg altijd de kriebels als iemand dat soort domme opmerkingen plaatst)
eerdepeer schreef op 19 July 2003 @ 11:32:
Hae, ik heb de instellingen toch gevonden! (jaja, ik ben af en toe een n00b), maja. Wat nu, ik heb memtest gedraaid met de instellingen voor mijn geheugen die cronik in post 784163 had (Twinmos specs, thread) gemaakt: 2.5-3-3-8. Nu loopt memtest in test 5 (block move) bij 0% vast. }:O wat nu? :?
Tja, wat nu... wat denk je zelf ?

Sowieso eens memory controleren. Andere timings testen, memory 1 voor 1 testen. (Evt zelfs controleren of je cpu genoeg koeling heeft, maakt mainboard geen kortsluiting op de backplate , etc etc etc etc.)

Als dit niet lukt breng dan die pc terug waar je hem gekocht hebt zodat de profs erna kunnen kijken ;)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien heeft het wel helemaal niet met je memory te maken, als de PC voor de rest wel stabiel loopt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het aan ut memory ligt, ik zou zeggen je timings eens op default (auto ofzo) zetten en dan ff de stabieliteit testen.

een aantal vrienden van mij die hebben hetzelfde probleem gehad, internet deed het en ineens zomaar hielt alles er mee op.
bij alle 3 hielp de: "de laats juist bekende configuratie terug zetten".
tijdens het opstarten de hele tijd op F8 drukken dan kom je vanzelf dat venster tegen.
(het zijn alle 3 XP users).

misschien ligt het ook wel aan je provider, ik weet uit ervaring dat @home de afgelopen tijd wel wat aan ut kutten is.

iRacing Profiel

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

is dit een mobo cpu mem prob ? lijkt me niet imo. Eerder de virus scanner/fire wall die de inhoud van een pagina blokt.

[ Voor 5% gewijzigd door t!mP op 20-07-2003 22:34 ]

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
Daarom hangt ie zich idd op in memory test programma welke via een apparte bootdisk in dos wordt uitgevoerd.......

Is dus degelijk wel een hardware probleem, alleen wat het precies is is nog een raadsel... maar alles wijst op defect memory, of een defecte cpu / mainboard

• eerdepeer
Nou, ik heb Pccillin 2003 eraf gegooid, en voorlopig doet ie het nog zonder problemen. Ik denk dat het daar aan ligt. Bij de software die bij de p4p800 zit, zit pccillin 2002 bij, dus ik denk dat ik die er maar op ga zetten.
Pagina: 1