Toon posts:

[Win2k]Icoontjes van netwerk doen vervelend in systray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie het onderstaande plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/netsystray.jpg

1 netwerkkaart op mijn computer is niet aangesloten op het moment. Die gebruik ik alleen om 2 computers met een cross-cable te verbinden. Hoe krijg ik dit icoontje weg? (De linker, met het kruisje erin.) Aan- of uitzetten van "Show icon in systemtray" heeft geen effect: dit geldt alleen maar indien de kabel is aangesloten.

Dan het tweede, rechtse icoontje. Dat is de netwerkkaart waarop de internetverbinding zit. Altijd staat het "lampje" rechtsboven aan, en de netwerkkaart ontvangt ook continue gegevens, maar verzendt niks. Het aanstaan van dat icoontje irriteert mateloos. Kan ik dit oplossen?

Geprobeerd:

- Reboot: helpt niet
- PowerTools gedraaid
- Geen onnodig startende programma's of processen
- Ad-aware gedraaid: geen spyware
- Virusscanner gedraaid: clean

Edit: de twee schildjes zijn van Norton Antivirus (geel), en Kerio Firewall 2.15 (blauw). Het OS is Windows 2000 SP4 Engels.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 23:03 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Welk OS heb je?

In XP kan je die icoontjes vrij eenvoudig wegkrijgen bij je netwerkinstellingen. Daar hoef je alleen een vinkboxje uit te vinken

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 23:30

King

War. War never changes.

wfvn schreef op 16 July 2003 @ 22:54:
Welk OS heb je?

In XP kan je die icoontjes vrij eenvoudig wegkrijgen bij je netwerkinstellingen. Daar hoef je alleen een vinkboxje uit te vinken
volgens mij werkt dat ook bij oudere windows OS'en
--> Start
--> Instellingen
--> Netwerkverbindingen
--> Rechtermuistoets op verbinding
--> Eigenschappen
--> Pictogram weergeven.............. uitvinken

edit: hmmzz, nu ik de startpost beter lees heb je dit al geprobeerd :X
Je kan ook nog proberen om rechtermuistoets op je systray te klikken en dan eigenschappen te klikken.

Dan je op 'aanpassen klikken' en dan 'verbergen indien niet actief' aanvinken....

[ Voor 26% gewijzigd door King op 16-07-2003 23:00 ]

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

wfvn schreef op 16 July 2003 @ 22:54:
Welk OS heb je?

Helaas is dat vinkje niet om inactieve netwerkkaarten te verwijderen maar juist om actieve kaarten zichtbaar te maken.

De enige manier die ik zo gauw kan bedenken is om in de eigenschappen van "mijn netwerk omgeving" de desbetreffende kaart te deactiveren. Je zult hem dan wel weer moeten actieveren als je hem wilt gebruiken.

https://www.avl.nl/

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

"Show icon in systemtray" werkt voor de aangesloten netwerkkaart, dus die 2e moet je weg kunnen krijgen.

Bij een netwerkkaart die geen kabel heeft aangesloten krijg je altijd dat icon te zien.
Enige optie om die weg te halen is gewoon je netwerkkaart disabelen.

Ook nog even OS vermelden aub.. zie: Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 16% gewijzigd door momania op 16-07-2003 23:00 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
ikzelf disable gewoon de netwerkkaart. dan is dat icoontje gewoon weg. en enable hem als ik hem weer nodig heb.

• coensel
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik had hetzelfde probleem in xp, het uitvinken werkte niet.

Ik deed het volgende:
in je netwerk connecties
rechtsklikken op de betreffende connectie
klik 'disable'

En weg is het icoontje.

Beetje irritant is dit wel wanneer je het netwerk weer gebruikt, want dan moet je het eerst weer activeren in het configuratiescherm.

Verwijderd

Topicstarter
coensel schreef op 16 juli 2003 @ 23:02:
Ik had hetzelfde probleem in xp, het uitvinken werkte niet.

Ik deed het volgende:
in je netwerk connecties
rechtsklikken op de betreffende connectie
klik 'disable'

En weg is het icoontje.

Beetje irritant is dit wel wanneer je het netwerk weer gebruikt, want dan moet je het eerst weer activeren in het configuratiescherm.
Zo krijg je het icoontje inderdaad weg. Maar dan is je netwerkkaart uitgeschakeld, en dan krijg je zo'n mooi vet kruis in je device manager... ik weet het, ik ben te perfectionistisch.

Ik wil het icoontje van de actieve netwerkkaart juist niet uitschakelen. Nu net is dit echter wel even een paar seconden "uit" geweest; het lijkt net of iemand poorten zit te scannen. De firewall staat ook vol met "TCP ack pack attacks", en "Packet received for unopened port."

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 22:52:
Het aanstaan van dat icoontje irriteert mateloos. Kan ik dit oplossen?
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:06:
[...]
Ik wil het icoontje van de actieve netwerkkaart juist niet uitschakelen.
Ja, wat wil je nou?
Ik ben het nu ff kwijt 8)7

En wat is je OS?

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 16-07-2003 23:18 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:16

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 16 July 2003 @ 23:18:
Ja, wat wil je nou?
Ik ben het nu ff kwijt 8)7

En wat is je OS?
OS is Windows 2000 SP4 Engels.

Je begrijpt me verkeerd.

Als de verbinding actief is, dan moet het icoontje zichtbaar zijn. Als er data wordt verstuurd en ontvangen, dan moet het icoontje oplichten.

Het "branden" van het "rechterschermpje" in dat icoon is hetgeen dat irriteert. Er komen ook continue packets binnen, van ik weet niet wat voor IP's. Zelfs vanaf wanadoo.fr, en tiscali.co.uk, die een probe uitvoeren op poort 4662 (eMule), terwijl eMule op het moment NIET aanstaat.

Met andere woorden: ik wil eigenlijk dat dat icoontje alleen maar "brandt" als een programma op mijn computer verantwoordelijk is voor het verzenden/ontvangen van data, en niet bij het ontvangen van elk willekeurig packet.

(De firewall logt zelfs "TCP ack packet attacks", afkomstig van www.tweakers.net. Wazig.... de poorten die worden aangegeven rangeren vanaf TCP 1200 tot ergens in de 1800.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 23:29 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 23:28:
Met andere woorden: ik wil eigenlijk dat dat icoontje alleen maar "brandt" als een programma op mijn computer verantwoordelijk is voor het verzenden/ontvangen van data, en niet bij het ontvangen van elk willekeurig packet.
Daar zal je echt een andere indicator voor moeten vinden. Dit icon knipperd bij al het data verkeer. En dataverkeer is er altijd.

+titel fix

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino: het artikel zag er veelbelovend uit, maar het is niet de oplossing waarmee het "disabled" icoontje kan worden verwijderd.

momania: ik zal eens rondkijken. Is DU-Meter een goede vervanger?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:16

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:37:
Jimbolino: het artikel zag er veelbelovend uit, maar het is niet de oplossing waarmee het "disabled" icoontje kan worden verwijderd.
juist wel

omdat je media-sense disabled, denkt ie dat de verbinding altijd enabled is, en kun je het icoontje uitschakelen... even wat verder denken dan je microsoft neus lang is

edit: maar ik lees dat je ook icoontjes wil die alleen zichtbaar zijn bij netwerk activiteit. Zo uitgebreid is windows niet, je kunt kiezen: wel of geen icoon, meer niet

[ Voor 19% gewijzigd door Jimbolino op 16-07-2003 23:43 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de optie geprobeerd, en de computer gereboot. Het "disabled" icoontje is er nog steeds. Ik dacht net als jou dat dit de oplossing was, maar hij werkt niet zoals verwacht. Deze optie disabled DHCP Media Sense... wat dus blijkbaar net wat anders is.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:37:
momania: ik zal eens rondkijken. Is DU-Meter een goede vervanger?
Moah, DU meter geeft iig de snelheden lekker weer, maar monitord ook al het verkeer.

• King
  • Laatst online: 20-05 23:30

King

War. War never changes.

Heb je al geprobeerd om met je rechtermuistoets op je systray te klikken en vervolgens op eigenschappen?

In XP kan je dan met aanpassen voor elk icoon in je systray aangeven of ie altijd te zien moet zijn, maar ook dat ie niet te zien moet zijn als ie niet actief is......

• cyspoz
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Probeer tipex. :P

Mod-break:

Als je niks hebt toe te voegen, reageer dan niet :/

[ Voor 104% gewijzigd door momania op 17-07-2003 09:32 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goedkoop hubje er tussen zetten .....

of beter maar iets duurder, een goedkoop router tussen je internet en je pc(s)
imho een perfecte :P oplossing

ander wild idee: een loopback conector, zou dat werken ?
dus 1->3 / 2->6 iemand een idee?

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 17-07-2003 00:45 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 17 July 2003 @ 00:43:
goedkoop hubje er tussen zetten .....

of beter maar iets duurder, een goedkoop router tussen je internet en je pc(s)
imho een perfecte :P oplossing

ander wild idee: een loopback conector, zou dat werken ?
Of een loopback connector werkt, zou ik niet weten.

Een goedkope router tussen mijn internetaansluiting en de computer zou waarschijnlijk al veel helpen, omdat deze al standaard bijna alle poorten dicht heeft staan. Ik denk hier al langer over. Het maakt ook het aansluiten van extra PC's makkelijker. Kan een router met ingebouwde DHCP server (deze geeft IP's vanaf 192.168.0.x en hoger) een firewall vervangen? Ik doel hier bijvoorbeeld op de 4S router van Sitecom... kost slechts 64 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 00:48 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

King schreef op 16 July 2003 @ 23:59:
Heb je al geprobeerd om met je rechtermuistoets op je systray te klikken en vervolgens op eigenschappen?

In XP kan je dan met aanpassen voor elk icoon in je systray aangeven of ie altijd te zien moet zijn, maar ook dat ie niet te zien moet zijn als ie niet actief is......
Hij draait win2k, geen XP B)
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 00:47:
[...]
Kan een router met ingebouwde DHCP server (deze geeft IP's vanaf 192.168.0.x en hoger) een firewall vervangen? Ik doel hier bijvoorbeeld op de 4S router van Sitecom... kost slechts 64 euro.
Kan wel, maar dan moet je 'm zelf helemaal inrichten (je routertabellen dan hè).
Kan je poort voor poort alles stuk voor stuk open gaan zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door momania op 17-07-2003 00:50 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een router is echter alleen een inbound firewall
zelf draai ik ook nog een (tiny personal) firewall op de clients

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 17 July 2003 @ 00:47:
Kan wel, maar dan moet je 'm zelf helemaal inrichten (je routertabellen dan hè).
Kan je poort voor poort alles stuk voor stuk open gaan zetten.
Dat weet ik... dat is ook de enige reden waarom ik nog steeds twijfel of ik er een zou aanschaffen. Ik vraag me af of het mogelijk is om bij die Sitecom gewoon te zeggen eMule.exe 4662-4667 open, voor andere programma's dicht, net zoals bij de firewall. Toch eens kijken bij m'n oom.

Tevens zie ik net in mijn firewall dat de poorten 135, 137, 138, 139 en 445 in "listening modus" staan. 135=RPC, 137 t/m 139=NetBios, en 445=Microsft-DS.

Vreemd genoeg staan deze poorten in "listening mode" op de netwerkkaart waar mijn internetverbinding aanhangt. Daar staat bijvoorbeeld "File and Printersharing" uit. (IIRC gebruikt deze service onder andere deze poorten.) Op de andere netwerkkaart staat de service aan, voor het geval er een tweede computer wordt aangesloten, maar er zit geen kabel in de kaart. De poorten staan daar dus "uit". Hoe krijg ik deze compleet dicht? (Voor mijn internet netwerkkaart dus.) De firewall geeft aan dat deze poorten worden beheerd door proces SYSTEM.

Wellicht kan ik de services die ervoor verantwoordelijk zijn uitzetten in het beheerdersconsole, maar waarschijnlijk zijn de poorten dan dicht voor ALLE netwerkkaarten, en dan loopt mijn netwerk dus niet meer.

(Nee, ik ben niet paranoïde... alleen té voorzichtig.)
Pagina: 1