p4b start 1x op daarna niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Heb hier een p4b van een kennis staan. Moest even simpel de bootvolgorde veranderen. Vanwege een bioswachtwoord moest ik een biosreset doen. Daarna alles opnieuw ingesteld wil ik rebooten, doet ie niets.

Nu heeft asus op dat mobo een lief vrouwtje gezet die weergeeft wat er aan het handje is. "No cpu installed"

Als ik dus de bios batterij een tijdje eruit haal start ie wel weer op, maar zodra ik weer wat wil gaan saven in de bios, knalt ie weer op bovenstaand probleem.

Deze visieuze cirkel is te doorbreken door niets op te slaan in de bios, dan boot ie naar windows en werkt perfect, maar bij een herstart weer bovenstaand probleem.

jumpermode geeft geen oplossing, andere voeding ook niet, als ik vga eruit haal gaat die piepen van geen vga-kaart. Alle stekkers zitten goed, ook die 4polige p4 stekker. cooler eraf gehad geen resultaat....

Wie helpt mij, ik wordt gek van deze (vobis) pc....

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Heb je toevallig (het is maar een ideetje) het bios reset jumpertje nog er op zitten?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
nee, die is er 100% zeker vanaf.

Heb nu dus alles eruit gehaald, blijkt er een schroefje onder het moederboard vast te zitten, welke er volgens mij al zat..... ik ga is ff schroefjes tellen.

[ Voor 52% gewijzigd door zandpaddo op 17-07-2003 15:46 ]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Matsu_matsu schreef op 17 July 2003 @ 08:31:
Heb je toevallig (het is maar een ideetje) het bios reset jumpertje nog er op zitten?
Even ter informatie voor jou :)
Als dat zo was kwam hij waarschijnlijk het bios nooit meer in !!!( BIOS=dood)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Copycat schreef op 17 July 2003 @ 18:07:
[...]

Even ter informatie voor jou :)
Als dat zo was kwam hij waarschijnlijk het bios nooit meer in !!!( BIOS=dood)
Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, en het werkte. Nu weer in de kast gebouwd, doet dat klere ding het weer niet goed.

Is het nu verstandig om die bios te (her)flashen als ik de mogelijkheid krijg (af en toe start ie nl. door)? Hij moet het eigenlijk wel weer doen want het is niet mijn moederboard......

en waar zit de bios-chip zit die onboard ofzo of is het een kleine versie? er zit nl bij de resetjumper een chip onboard en even verder zit een klein chippie met "cmos" layout alleen dan de helft zo dik en half zo 1/4 zo lang.

[ Voor 18% gewijzigd door zandpaddo op 17-07-2003 18:21 ]

Verwijderd

heb je de bios al geupdate :?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 18:36:
heb je de bios al geupdate :?
hoe? ik krijg diskette niet geboot