cyberhome leest wel dvd+rw geen dvd+r

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb net een dvd-tje gemaakt imgtool-burn. Als ik het project op dvd+rw brand kan mijn cyberhome 402 hem wel lezen, als ik hetzelfde project op dvd+r brand dus niet (wel op pc in powerdvd)

Waar kan dit nou aan liggen? puur aan het schijfje, aan het bestandssysteem of aan de dvdspeler? Of moet ik het ook maar eens op dvd-r proberen?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-03 13:45

Tjark

DON'T PANIC

laatste firmware gehaald op http://forum.cyberhome-help.de ?

*insert signature here

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11-2025

koli-man

Bartender!!!!

pianoman schreef op 16 July 2003 @ 22:14:
Ik heb net een dvd-tje gemaakt imgtool-burn. Als ik het project op dvd+rw brand kan mijn cyberhome 402 hem wel lezen, als ik hetzelfde project op dvd+r brand dus niet (wel op pc in powerdvd)

Waar kan dit nou aan liggen? puur aan het schijfje, aan het bestandssysteem of aan de dvdspeler? Of moet ik het ook maar eens op dvd-r proberen?
Dus je hebt het nog niet geprobeerd met een dvd-r, terwijl je zegt dat het niet werkt op een dvd-r. :?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Brand eens op een Fuji DVD+R dat zijn de enige die het doen in mijn ouders' Cyberhome, die vroeger van mij was, maar om die reden heb ik em weggedaan.
Mijn collega heeft trouwens geen problemen met DataTrack, Verbatim en Imation in zijn Cyberhome, maar toch probeer eens Fuji!

[ Voor 55% gewijzigd door Archie_T op 16-07-2003 22:19 ]

• pianoman
koli-man schreef op 16 juli 2003 @ 22:17:
[...]

Dus je hebt het nog niet geprobeerd met een dvd-r, terwijl je zegt dat het niet werkt op een dvd-r. :?
het is mierenneukerij, maar ik had toch echt gezegd hij doet het niet op een dvd+r zal ik het eens op een -r proberen....

• pianoman
Op die cyberhome website roept iemand dat het misschien iets te maken heeft met een bit die op de rw wel en op de r niet goed wordt geschreven.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Die bitsetting geeft aan of het een DVD-ROM een DVDR+RW of een DVD+R is. De bit voor +R is er pas gekomen met de +R plaatjes (logisch..), maar bepaalde apparaten weigeren een plaat als die de +R bitsetting heeft. Met bepaalde tooltjes kan je de bitsetting (voor je op +R brandt) op DVDROM zetten en dan gaan ze wel.
Toshiba's heeft daar ook veel last van.

Kijk eens op
http://www.dvdplusrw.org/resources/bitsettings_pc.html

[ Voor 4% gewijzigd door Angels2 op 16-07-2003 22:46 ]

• pianoman
hmmm... ik heb een sony dw-u10, en op die site staat dat het voor sony drives (nog) niet werkt...:-(

zou het kunnen dat een - r het dan wel doet op mijn cyberhome?

Net gezien op cyberhome website:

CH-DVD 402

Compatible Discs - Tested OK

DVD-R/RW & DVD+RW Discs in DVD Format burned with MyDVD 4.0.1 and DVDIt! 2.5.4
DVD Audio Discs - Compatible using 5.1 Dolby or DTS Soundtrack
DVD-R/RW & DVD+RW Discs containing JPG/MP3 files burned with Veritas RecordNow 4.50.
------------------------------
Discs with Problems

DVD+R Discs in DVD Format burned with MyDVD 4.0.1 and DVDIt! 2.5.4
DVD+R Discs containing JPG/MP3 files burned with Veritas RecordNow 4.50.
These issues are currently being explored to see if these discs can be supported with a BIOS upgrade.

ziet er naar uit dat het met -r discs dus moet lukken, morgen even kijken.....

[ Voor 69% gewijzigd door pianoman op 17-07-2003 00:10 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

is misschien de hoeveelheid data minder dan 3,8 a 4 gig ?
in dat geval pakken mijn philipsen ook geen R maar wel RW
(alsof ze het beginspoor niet kunnen vinden)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Er is ergens een grens (29mm) data die op een plaat moet staan voor bepaalde apparaten om het "leesbaar" te maken.
Bij Nero is hiervoor een optie "DVD high compatability mode (at least 1 GB will be written) in de "Choose Recorder" "Options", als je een DVD brander hebt gekozen.

• pianoman
-r leest hij wel...dus het ligt echt aan het +r verhaal denk ik

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 21:11
FUBAR schreef op 17 July 2003 @ 20:03:
is misschien de hoeveelheid data minder dan 3,8 a 4 gig ?
in dat geval pakken mijn philipsen ook geen R maar wel RW
(alsof ze het beginspoor niet kunnen vinden)
Ja, dat probleem heb ik ook met DVD-R van Ritek maar de DVD+R van philips doen het prima met minder data.

Ik heb overigens de Philips 701 Player.

Kan je DVD's ook opvullen met loze data?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• pianoman
zit volgens mij een optie in Nero, maximum compatability geloof ik, dan schrijft ie tot aan die 29mm vol geloof ik. anders brand je gewoon hetzelfde bestand een paar keer naast elkaar toch?

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 21:11
pianoman schreef op 20 juli 2003 @ 14:42:
zit volgens mij een optie in Nero, maximum compatability geloof ik, dan schrijft ie tot aan die 29mm vol geloof ik. anders brand je gewoon hetzelfde bestand een paar keer naast elkaar toch?
Ja, maar dan ben ik elke keer aan het passen en meten om mijn DVD vol te krijgen, moet toch beter kunnen.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

loze data kan je handmatig toevoegen aan de root van de schijf
(dus gooi het niet in de VIDEO_TS of AUDIO_TS map

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Beetje basic, maar heb je hier ook aan gedacht?
Why do my DVD+RW discs play, but my DVD+R discs don't?
Ususually, when a player plays DVD+RW discs, it is very likely that is will also play DVD+R media (as they have even more DVD-like characteristics than DVD+RW discs). In most cases when a owner of a DVD+R/+RW video recorder experiences this problem, he or she had forgotten to "finalize" the DVD+R disc. This operation, which is not needed for DVD+RW discs, needs to be applied on a DVD+R disc once you've finished recording it in order to make it DVD compatible. Check the manual of the recorder to see how to access this option in the recorder's menu screens.
En met welk programma brand je?
Pagina: 1