Antec TrueBlue 480Watt te "slap"??

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb zoals de topictitel al aangeeft een Antec Trueblue (TruePower met blue led fans) 480Watt. Nou heb ik bij mijn Gigabyte GA-7DPXDW een programmaatje gekregen dat de cpu-temps etc. kan aflezen uit het systeem.
Nou viel me op in dat programma, dat de -5V lijn iets meer aangeeft, om precies te zijn ongeveer -5,25V, en mijn +5V lijntje geeft iets te weinig af, rond de 4,78V ongeveer.
Hetzelfde probleem zit er ook bij de -12V en +12V, en bij de +3,3V.
Alle +waardes zijn wat aan de lage kant, alle - waardes iets aan de hoge kant.

Nou ben ik een n00b op dat gebied, maar het lijkt me niet helemaal top.
Heb ik mijn systeem te zwaar beladen, of is mijn voeding gewoon brak?

Systemspecs zijn:
Gigabyte GA7-DPXDW
2 x AMD Athlon MP2400+
2 x 512 MB PC266 DDR ECC+Reg. Apacer
2 x 60GB IBM (60GXP...jaja, ze doen het nog steeds na 2 jaar).
1 x 40GB Western Digital (WD400)
Radeon 8500LE 128MB
SB Audigy OEM
3Com 905C-TX-M
Realmagic X-Card
NEC ND1100A
Pioneer 104 slot-in
Verder draaien er ThermalTake Vulcano+ coolers op de beide CPU's.
Ik heb 2 blauwe 30CM CCFL's, en in totaal 5 casefans, waarvan 2 Blue-Led fans.
Geheel draait in een ThermalTake Xaser 2 trouwens, niet dat het uit maakt, maar toch...

Het lijkt me dat dit zat moet draaien, maar de PC vertoont af en toe vreemde kuurtjes, en met het zien van die vreemde spanningen, lijkt het me misschien hieraan te liggen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat voor rare kuren? ik heb ook zo'n bord gehad en het draaide op het eerste gezicht stabiel maar ik had ook niks anders dan vreemde kuren. allemaal kleine dingetjes. (.o.a. data corruptie in raid-0 met de onboard controller, programma's niet willen installeren etc)

dat was overigens met een antec 400 watt solution serie.

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 16-07-2003 21:30 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op het moment doet mijn KVM helemaal niets op die machine als ik muis en toetsenbord kabels er allebei in heb, maar met alleen tobo werkt hij prima.
Waarschijnlijk ligt dat echter aan de kabel (sluiting ofzo)...
Verder wil het bord af en toe niet booten, tenminste, je hoort de schijven initialiseren, FDD check etc, maar je hoort niet de biep dat het BIOS geboot is, en het scherm blijft dus zwart. Rebooten en het werkt wel. 1 keer datacorruptie op RAID-0 gehad, draait nu al ruim een jaar stabiel. Niets ernstigs vind ik zelf, dat niet goed booten, maar het is wel irritant.

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Als de lijnen maar binnen hun tolerantie blijven is het goed. De tolerantie is volgens mij 5%, dus 5V = min 4,75 en max 5.25
3.3V = min 3.135V en Max 3.465V
12V = min 11.4 en max 12.6V

Tja, ik heb zelf een 350W Antec voeding maar ondervindt zelf geen probs, misschien een andere voeding proberen? bij mij is de 12V op 12.10V, de 3.3 op 3.26V en de 5V 4.87V.
de negatieve Voltages worden naar mijn weten niet gebruikt op de modernere mobo's

[ Voor 40% gewijzigd door macho op 16-07-2003 21:50 ]

Don't give up