Toon posts:

Mac-adres wijzigen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een kabelmodem die ik niet meer gebruik en ook nog dezelfde die ik dus wel gebruik. Nu wou ik weten of het mogelijk is om, bijv. door de eeprom te kopieeren, het Mac-adres van de ene ook in de andere te plaatsen. Op die manier kan ik beide modems gebruiken om te internetten en maar voor één abonnement te betalen! :)

HB

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Dat gaat niet lukken, dan is er een MAC conflict bij je provider, en heb je alsnog geen internet. Dit is volgens mij niet mogelijk. Je kunt het wel proberen, maar meestal heb je maar op een modem internet.

[ Voor 23% gewijzigd door Plofkotje op 16-07-2003 21:14 . Reden: ff iets erbij typen ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nee kan niet. Ten eerste kan het "flashen" van een modem alleen aan de kabelzijde, en ten tweede is wat je wil proberen hartstikke illegaal en ik denk niet dat GoT dat op prijs stelt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik denk dat het uberhaupt niet gaat lukken. Om het feit dat je Inet provider en je Kabel provider het Internet op een bepaalde frequentie aanbieden. En als je dan 2 apparaten aansluit die op de exact zelfde frequentie gaan moduleren dan krijg je storing.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
En als je dan 2 apparaten aansluit die op de exact zelfde frequentie gaan moduleren dan krijg je storing.
Volgens mij werken een aantal kabelmodems samen juist wel op dezelfde frquenties. Alleen is de beschikbare bandbreedte in time-slots verdeeld. De kabelmodems mogen dus telkens om de beurt een stukje data versturen.

Maar 2 kabelmodems met zelfde mac gaat sowiso niet lukken.

Verwijderd

Wij hebben @home maar die maken geen gebruik van het MAC adres van de modem volgens mij. Ik heb namelijk mijn pc naam wel eens bij iemand anders gebruikt. En kreeg net jes een IP van de DHCP.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

@home koppelt IP address aan Hostnaam.
Tenzij je meer dan 1 officiele hostnaam heb bij @home zal het niet werken.
En zelf eentje kiezen lijkt me niet handig.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit gaat niet werken, en er zijn wel honderden redenen te bedenken waarom niet.

Daarnaast: Dit is gewoon illegaal, en dat willen we niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.