Toon posts:

Trage performance achter router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al bijna 2 jaar een Draytek Vigor 2200E router. Daarnaast heb ik een @home verbinding.

Sinds gisteren heb ik door toeval ontdekt dat mijn snelheid (performance) nogal verschilt als ik wel/niet de router tussen mijn PC en de kabelmodem heb.

Om het een en ander uit te sluiten heb ik twee verschillende PC's rechtstreeks op mijn kabelmodem aangesloten en enkele tests uitgevoerd met Speednet en Beeline Bandwidth.
Vervolgens heb ik dezelfde tests uitgevoerd op de PC's achter de router (niet tegelijk).
Resultaat:
Rechtstreeks op kabelmodem download snelheid varierend van 1000 - 2000 KByte/s.
Achter de router download snelheid varierend van 400 - 600 Kbyte/s.

Om ook het netwerk uit te sluiten heb ik het kabelmodem rechtstreeks op de poort van mijn patchpaneel aangesloten die naar de betrokken PC ergens in huis gaat. Ik meet dezelfde snelheden als toen de PC rechtstreeks op het kabelmodem was aangesloten.

Is mijn router nu zo traag?
Zo ja, oorzaak?

Zijn er andere oplossingen om de snelheid op het netwerk achter een router te verhogen?

Zijn er mensen met dezelfde ervaring?
:'(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Veel thuisroutertjes zijn niet voorzien op snelheden > 600KB/s.

Maar dat jij 1000 - 2000 KByte/s haalt zonder router lijkt me redelijk artificieel/onzin.
Tenzij je de test leest als KByte terwijl het Kbits is.

en ik heb jouw 4 aandachtstrekkende vraagtekens getrashed :P
-> Help Help!!!!!!! <-

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 16-07-2003 20:54 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
1000-2000 kbyte/sec?? dus 1-2 Megabyte per sec???????? Dat lijkt me stug, maar goed..

Van de 2200E is iig bekend dat ie geen snelle lijnen kan: Bij zon 6 Mbit ofzo houd het op. Als je een 8mbit ADSL verbinding hebt is ie dus de beperkende factor.

Zoek maar eens op CISTRON en 2200E, zijn meerdere topics over.

Wat voor @home abbo heb je dan? Meeste die ik ken zijn 3.5Mbit ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het normale breedbandabonnement. Maar ik zit waarschijnlijk dicht bij een kast.
Voor de ongelovigen, kijk maar op de volgende link:

http://www.beelinebandwidthtest.com/
kies vervolgens 'de snelste gebruikers van vandaag' en mijn score staat onder
cp295815-a.tilbu1.nb.home.nl => 1579 Kbyte/s (om 20.12)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley,

Bedankt voor de info, maar zijn er routers (betaalbaar) die daar dan beter voor geschikt zijn?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:37:
DJSmiley,

Bedankt voor de info, maar zijn er routers (betaalbaar) die daar dan beter voor geschikt zijn?
De 2300 heeft dit probleem dacht ik niet. Zelfs een sweexroutertje gaat sneller (kwalitatief alleen niet vergelijkbaar)

Half jaar geleden zo'n sweex ding getest, die kwam tot 1.1mb/sec, 10mbit ongeveer dus.

Routers die nog sneller gaan vind je idd amper in de thuis-prijs-klasse.

Verwijderd

ha ha beeline meet alleen je piek performance, en dus niet echt je troughput, ik kom daar ook op 680 kb/s terwijl ik op 1500kbit gecapped ben. doe maar speedtest.nl ofzo, scheelt al wel wat meer, alle routers leveren delay krachtigere natuurlijk minder.
Pagina: 1