[Chello] knipperlichtverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
De laatste weken heb ik het volgende probleem met mijn chello classic verbinding,

(screenshot pingplotter)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/www.chello.nl.GIF

Zoals je ziet valt de verbinding steeds weg, dit is knap irritant met surfen, downloaden en girotel enzo.

Ik heb al een paar keer met de chello-helpdesk gebeld, maar volgens chello is de verbinding prima in orde, zolang alle lampjes op het com21 modem maar groen zijn.
Ze kunnen mij pingen en dat geeft geen problemen zeggen ze.
Vanmiddag kreeg ik te horen "je zal wel een programma hebben geinstalleerd wat om de zoveel tijd de verbinding verbreekt" |:(

Tuurlijk, ik installeer programma's die mijn internetverbinding van tijd tot tijd verbreken.

Het is namelijk op alle andere pc's in het netwerk (via router) hetzelfde probleem.

Ook als ik mijn pc direct aan het kabelmodem hang, dan heb ik hetzelfde probleem.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem en hoe krijg ik chello zo ver dat ze zowiezo mijn probleem onderkennen ?

Ik heb mijn buik nu zo vol van chello dat als dit niet heel gauw opgelost wordt ik weer vaste telefoon aan laat leggen en overstap op (Tweak) ADSL !!

dan maar wat meer geld kwijt.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Zym0tiC

^_^

nog meer mensen in de buurt die er last van hebben ?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
Dat van die groene lampjes is dikke bullsh*t!
Toen ik van vakantie terugkwam, werkte internet ook niet meer, en mijn lampjes brandden ook normaal (Motorola Cybersurfr Wave, Telenet).
Het eerste wat ze toen gedaan hebben was de voeding vervangen van de modem, et voila, probleem opgelost!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb hetzelfde probleem.Paar keer per dag verlies ik mijn verbinding voor een paar seconden. Heb chello er over gebeld en die konden ook niks vinden.Ze zouden de wijkcentral monitoren maar heb er nooit meer wat van gehoord.
(btw,resize je plaatje even aub)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 16 juli 2003 @ 20:40:
nog meer mensen in de buurt die er last van hebben ?
volgens de chello-helpdesk waren er geen bekende problemen in mijn wijk

tis trouwens postcode 3312 in dordrecht

Verwijderd

Ik heb altijd gedonder met chello, al een paar keer monteur geweest maar werkt niet echt veel, kheb een moterola modem. Chello is gewoon shit

Verwijderd

ik had PRECIES hetzelfde en bij mij lag het eraan dat de coax kabel verrot was, nieuwe coax tussen gelegd van 20 cm en er was totaal niets meer aan de hand daarna

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Ik had ook hetzelfde probleem..soms packet loss 80 %..dan weer geen verbinding...en paar minuten later weer een goede verbinding. Chello deed er niet veel aan...elke keer dat de helpdesk mijn modem pingde was het natuurlijk net even goed.

Totdat mn kabelmodem om vage redenen uitviel. Toen een nieuwe gehad, ging weer een paar maanden goed..maar toen het daarna weer fout ging overgestapt op demon adsl... ik wil NOOIT meer terug naar chello ;)

Verwijderd

Hetzelfde probleem gehad met Kabelfoon.

Bleek dat ik nog een "oude" wandcontactdoos had die nodig
vernieuw moest worden.

Daarna geen problemen meer.

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 09:22
Hier ook iemand die last had van steeds wegvallende verbinding.
Wat blijkt?
Sinds April werd er geen geld weggehaald van mijn rekening.
Ik had Chello gemachtigd voor automatische incasso en daarom had ik daar geen omkijken naar. Pas 2 weken geleden kwam ik erachter wat er aan de hand was.
Geld werd dus niet van mijn rekening gehaald, waarom zullen wij het nooit weten.
Het is een administratieve chaos bij UPC (geweest).
Aangezien de modem mij niet als een betalende gebruiker zag, werd de modem steeds off line gegooid. Daarom dus die instabiele verbinding.
Ik heb heel veel met Chello helldesk moeten bellen, elke keer werd de modem weer online gegooid en dat was het dan.
Ik kreeg wel vaak te horen dat mijn naam niet in hun systeem voorkwam.
Ik heb daarom tot 3 keer toe mijn contract gefaxt naar hun, maar nooit werd het probleem echt opgelost.
2 weken geleden kwam ik erachter dat er geen geld van mijn rekening werd gehaald.
Ik heb toen Chello gebeld en hun hebben ervoor gezorgd dat er binnenkort (?) weer geld van mijn rekening gehaald gaat worden. Eerst zien en dan geloven.

Maar wat mij betreft is het al weer te laat.
Ik heb inmiddels een brief gestuurd naar Chello om mijn abbo op te zeggen.
Ik ben de problemen meer dan zat. En ik ben toe aan een 8 Mbit verbinding.
Morgen gaat aanmeldformulier van Telebyte op de post.
Ik heb lang moeten twijfelen tussen speedxs en telebyte, vandaag eindelijk besloten voor ADSL via Telebyte.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
danku voor uw aandacht prettige dag verder, heb ik ook geroepen tegen de kabelmedewerkers toenze niet wilde geloven dat...... blablabla, weg met die handel, adsl rulez, zal altijd zo blijven

Get Airflow, save the world.

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 22:38:
[...]

ik had PRECIES hetzelfde en bij mij lag het eraan dat de coax kabel verrot was, nieuwe coax tussen gelegd van 20 cm en er was totaal niets meer aan de hand daarna
ga morgen maar eens nieuw stukkie coax leggen (tis maar half metertje)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 07:37

Wallie

Herr

Ik heb soms ook periodes dat ik 40/50% packetloss heb, uiteraard kunnen de chello trutten niks vinden, 'branden de lampjes gewoon? Ja, dan is alles ok... installeer uw pc maar eens opnieuw...' Heb chello classic met een Terayon modem. Nu is het alweer een paar weken goed, maar 't zou zo weer kunnen beginnen.
Op moment dat ik zoveel packetloss heb kan het modem ook geen verbinding meer krijgen als ik hem lostrek, als ik ze dat vertel moet ik er maar een nieuw stuk coax tussen zetten... *zucht*

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik heb ook vage probs gehad waar ik de schuld van kreeg

Nou ligt al 2 weken een Demon adsl pakket hier klaar, kpn moet ff de verbinding instellen (1week nog ofzow)
en de chellomodem kan ik buiten zetten :9

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De laatste tijd gaat het wel redelijk met m'n verbinding... maar het is ook mij gebeurd dat ik absoluut geen IP meer kreeg toegewezen. Modem gereset, server restart, alles helemaal opnieuw aangemaakt, ingevuld etc.

'Ja meneer, u heeft denk ik een programma'tje geinstalleerd wat uw IP wijzigd'

Juist ja.. ik dacht het ook niet :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 13:26
Mijn com21 modem is inmiddels 5 jaar oud en ook ik kreeg daar last van. Mijn modem viel soms wel 30 keer per dag uit de laatste weken. Het bleek dat de adapter n veel te lage spanning gaf. De monteur zei dat dit steeds vaker gebeurde bij com21 modems. Na het vervangen van de adapter werkt alles weer perfect.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Nou ligt al 2 weken een Demon adsl pakket hier klaar, kpn moet ff de verbinding instellen (1week nog ofzow)
Bij mij werkte de verbinding al een week voordat deze volgens de demon webpage officieel aangesloten was ;)

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
FatalError schreef op 17 July 2003 @ 10:11:
Mijn com21 modem is inmiddels 5 jaar oud en ook ik kreeg daar last van. Mijn modem viel soms wel 30 keer per dag uit de laatste weken. Het bleek dat de adapter n veel te lage spanning gaf. De monteur zei dat dit steeds vaker gebeurde bij com21 modems. Na het vervangen van de adapter werkt alles weer perfect.
ok er ligt nu al een nieuw stukkie coax, en al 10 minuten constant verbinding, ff nog een paar uur testen

adapter ga ik ook ff vervangen

Verwijderd

HIer hetzelfde ( apeldoorn)

Modem doet het hier prima, alleen kan je je gateway niet meer pingen.
Ip's welke in mijn range liggen kan ik wel pingen, het lijkt erop alsof de router van chello om de paar (12-24) uur zichzelf reset...

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

In postcode gebied 3501 precies hetzelfde, zowel met een sweex als een sitecom router. Maar hier kan je het ook zien aan je modem, dat deze soms de verbinding compleet verliest aan de niet brandende groene lichtjes ;).

Ik d8 eerst dat het aan het warme weer lag en mijn brakke sweex router gewoon oververhit werd maar met een (geleende) sitecom precies hetzelfde probleem. Een andere mogelijkheid is misschien het gebruik van emule. Het lijkt wel of ze op een of andere manier kunnen meten dat emule draait en vervolgens de verbinding praktisch om zeep helpen.

Dus wie van jullie draait emule op het moment dat de verbinding eruit vliegt is mijn vraag dan?

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 13:27
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 10:42:
HIer hetzelfde ( apeldoorn)

Modem doet het hier prima, alleen kan je je gateway niet meer pingen.
Ip's welke in mijn range liggen kan ik wel pingen, het lijkt erop alsof de router van chello om de paar (12-24) uur zichzelf reset...
Ik woon ook in apeldoorn, en heb er ook last van. Het ene moment, is de verbinding niet vooruit te branden, het andere moment gaat het ineens tot 190 KB/s. De Stop/Refresh buttons heb ik nog nooit zo vaak gebruikt als in de laatste 2 maanden (sinds ik Chello heb). Vaak blijkt een refresh namelijk te helpen.

Maar voor mij de conclusie dat het niet aan de COAX hoeft te liggen. Denk eerder dat het aan Chello ligt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Inderdaad.
In dit geval, apeldoorn althans, ligt het gewoon aan chello zelf...

Niet twijfelen aan je eigen spulletjes :) O-)

Verwijderd

Ik zit hier bij een internet bedrijf en 30% van de websites zijn niet te bereiken. En het ligt niet aan de webhoster....................

gebelt met upc blijkt dat ze last hebben van het onweer...............

Verwijderd

Bij mij gaat het nu weer vrij goed met de connectie, ik heb (alweer) gebeld en ze zouden het in de gaten houden en het lijkt er op of het goed gaat.
Als ie er nog een keer uit valt dan post ik wel weer ff.

Edit:

bij mij kan het ook nog wel eens aan de coax liggen alleen dan die in de grond of is dat geen coax?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 13:06 ]

Verwijderd

volgens mij ligt er een verbinding plat naar de vs want kan hier geen grote amerikaanse websites bezoeken

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Naar de VS ligt idd alles plat via chello.
En dat probleem van de TS had ik ook bij mij was het signaal te zwak dus daardoor had ik soms wel en soms geen inet de monteur van chello heeft bij mij de inet verbinding anders aangelegd hij liep namelijk door een 15 meter te lange coax kabel en via 2 splitters heeft ie anders gedaan sinsdien geen props meer.

Verwijderd

Ik kan idd niet op sommige VS sites komen

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
ik heb de coax vervangen, ook even een ander coax-stopcontact eraan geknoopt, en het lijkt nu stabieler, vanaf 12 uur nog maar 2 * verbinding weg (paar seconden) en niet of nauwlijks packet-loss... (goed proggie dat pingplotter !)

ik ga vannacht wel even een duur testje doen

kan hier de usa prima bereiken trouwens

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 13:26
De chello verbinding naar de Vs is inmiddels gefixt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 15:01

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb precies hetzelfde probleem, als de topicstarter.
Heb dus regelmatig dat op een dag de verbinding gewoon meerdere keren wegvalt.
Verder ook af en toe last van packetloss en downloads die niet constant blijven.

Heb hier al dik 2 maanden last van, alleen afgelopen 2 weken is het duidelijk erger geworden, maar vandaag heb ik dus weer nergens last van. :?
Dus of chello is gruwelijk aan het kloten, of de apparatuur is gaar aan het worden. :{

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
het leek dus beter te gaan, maar nu toch weer het zelfde probleem , toch maar aan de adsl denk ik, ik heb het zoooooooo gehad met UPC :r

ga vandaag dus op zoek naar een adsl-provider en een schotel + dvb-kaart kopen !! kunnen ze die hele kabel af komen sluiten

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Als jullie de verbinding verliezen,zijn jullie dan de enige in de buurt of gaan er dan meerdere mensen in jou buurt offline? Bij mij is het zo dat zeker een helewijk tegelijk offline gaat voor een paar seconde.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Het probleem ligt volgens mij niet direct bij jullie providers.. Het probleem ligt aan een bug in Cisco software:

http://www.is.nl/pages/nieuws/mededeling.asp?med=238

zie ook security.nl

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 09:57
Ik zit ook met dit probleem van de wegvallende verbinding. Ik heb een Motorola Surfboard en ik woon in Almere. Heel vaak valt de verbinding weg voor een aantal seconden en soms voor minutenlang. Laatst had ik zelfs een hele avond geen verbinding. Nu staat het modem boven en het overnamepunt is beneden (ongeveer 9 meter kabel schat ik. Nou kreeg ik net het advies van een chello helpdeskmedewerker om het modem dichter bij het overnamepunt te zetten. Het verhaal was dat de kabel tussen het modem en het overnamepunt maximaal 1 meter mag zijn en tussen modem en pc (router) maximaal 80 meter. Als ik het modem in de meterkast zou zetten zou het probleem dus verholpen moeten zijn. Nou wil ik dat best proberen maar dan moet ik dus allerlei kabels gaan aanleggen en een wandcontactdoos in mijn meterkast gaan aanleggen. Voordat ik dat ga doen wil ik wel zeker weten dat het nut gaat hebben, ook ivm de kosten die hiermee gemoeid zijn. Iemand een idee of dit echt zou kunnen gaan werken?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jorizzz schreef op 07 oktober 2004 @ 10:35:
Ik zit ook met dit probleem van de wegvallende verbinding. Ik heb een Motorola Surfboard en ik woon in Almere. Heel vaak valt de verbinding weg voor een aantal seconden en soms voor minutenlang. Laatst had ik zelfs een hele avond geen verbinding. Nu staat het modem boven en het overnamepunt is beneden (ongeveer 9 meter kabel schat ik. Nou kreeg ik net het advies van een chello helpdeskmedewerker om het modem dichter bij het overnamepunt te zetten. Het verhaal was dat de kabel tussen het modem en het overnamepunt maximaal 1 meter mag zijn en tussen modem en pc (router) maximaal 80 meter. Als ik het modem in de meterkast zou zetten zou het probleem dus verholpen moeten zijn. Nou wil ik dat best proberen maar dan moet ik dus allerlei kabels gaan aanleggen en een wandcontactdoos in mijn meterkast gaan aanleggen. Voordat ik dat ga doen wil ik wel zeker weten dat het nut gaat hebben, ook ivm de kosten die hiermee gemoeid zijn. Iemand een idee of dit echt zou kunnen gaan werken?
Hoe lang heb je dit al want ik heb sinds vandaag en gisteren ook een knipperlichtverbinding. Ik heb nu zo'n Thomson modem. een aantal weken geleden had ik mijn com21 nog, al vanaf 1998 ofzo en die was ALTIJD goed, nu heb ik steeds een wegvallende verbinding.

Ik heb alweer heimwee naar mijn Com21 :'(

• muis
  • Laatst online: 18-11-2022
Jorizzz schreef op 07 oktober 2004 @ 10:35:
Sinds wanneer heb je die ellende?
Hiero in Almere Haven heb ik sinds een dag of 2 / 3 ook een knipperlicht verbinding. Om de kwartier / half uur valt ff voor 1 sec m'n verbinding weg. Das best hinderlijk

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Pagina: 1